Jeg burde som forhandler nok piske stemningen mere op, da det jo nok ville fremme antallet af kunder i butikken, men jeg vil lige som Claus sige ro på... Jeg ser forsvindende få kopier, men når jeg læser denne tråd igennem kan den let give anledning til bekymring for at få fingre i en kopi. MEN heldigvis er de fleste danskere hæderlige folk, der ikke videresælger en kopi som en original, og der findes også forsvindende få af disse gode ETA baserede kopier på markedet. Det meste er kina-lort. Ergo er risikoen lille for at blive snydt. Som dem der deltog i lørdags også beretter om, er uret langt lettere at spotte som fake irl. Men er man ikke rolex mand vil jeg da nok bare for en sikkerheds skyld opfordre folk til at få tjekket værket hos en urmager inden man køber. Boks/papirer er lettere at kopiere end uret, så ved man ej heller hvordan dette tilbehør skal se ud er boks/papirer ingen garant for ægtheden.
Skal vi se det positive i alt dette kopi-halløj er det at Rolex er mærket de går efter, da det er det folk vil have. Fordelen her er at Rolex faktisk er pisse svær at kopiere pga in-house værket. Så måske er det ydre tæt på, men når vi flår motorhjelmen op falder alt til jorden. Man skal ikke være meget ekspert for at spotte en fake på værket. Kopisterne kommer nok næppe dertil hvor kopierer værket lige så præcist som det ydre vi så på Kims billeder.
Der hvor JEG er mest bekymret er kopier at modeller med ETA værker eller asiatiske kloner af disse. Kopisterne har adgang til disse værker, og tager vi et Panerai med Unitas værk eller Breitling med ETA 2824 vil jeg mene vi er ude i 90-95 % af originalen inkl. værket. En Luminor Marina kasse er ikke raketvidenskab at dreje, skive og visere har vi set hvor let det er at kopiere, og når de så har adgang til SAMME ebauch som original uret er det blot finishen på værket, der er faldgruppen. Her er de mærker der bruger ETA jo ikke just kendt for at give den voldsom gas, så det gør det blot lettere at kopiere. Tager vi så og kopierer Panerais Logo modellerne med fast bagkasse, uden kig til værket er vi ude i noget seriøst giftigt

Her kan vi ikke bare "mærke" værkets funktion, da basisværket er identisk med originalen. Ergo føles de ens.
Tjek dette Unitas kopi værk ud som findes i et hav af Panerai kopier. Bemørk det er den gl. Panerai-Panerai finish som blev brug op til G-serien mener jeg. Derefter gik de over til Geneva-striber som vi kender i dag. Her skal du have seriøst kendskab til Panerai for ikke at falde i.
[url]"http://www.watchreport.co/swan-neck-unitas-replica-watch.html" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchreport.co/swan-neck-uni ... watch.html[/url]
/Mads