Myte eller sandhed?
I lang tid har man hørt om de såkaldte "superfakes" men er det noget der eksisterer i virkeligheden, eller er det bare ammestuehistorier?
Personligt er jeg ikke i tvivl om at der findes fakes som kan narre mig og jeg har også selv set forskellige niveauer med fingerne.

I går var vi til et GTG hvor der var en der havde medbragt en rigtig god Rolex kopi. En superfake kan man ikke kalde det, da der var flere
ting der afslørede den, men den var GODT på vej. Hvis man ikke måtte åbne kronen og trække værket OG man ikke havde en ægte ved
siden af, ville den narre rigtig mange, også urtosser tror jeg. Men en superfake, mener jeg ikke man kan kalde den, idet værket og en reel
sammenligning afslørede den. Men som nævnt er jeg sikker på at den kunne snyde mange og jeg er sikker på at mange af os herinde også
ville kunne ryge i. (især hvis man ikke havde noget at sammenligne med)

Da vi i går havde den ved siden af en ægte, var der som nævnt nogle tegn som afslørede den. Nu følger lidt billeder (fyldt med fedtfingre Icon_flov )
hvor de ligger ved siden af hinanden, så man forholdsvis nemt kan spotte hvilken er den ægte, eller hvad?

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Flere billeder med lidt tydeligere tegn følger senere, men hvad synes du - er det nemt at spotte og findes superkopierne
eller ej?
Svar
Jeg vil vove pelsen, og påstå at jeg ret nemt kan se at det er den til højre der er fake.

Det skyldes alene at jeg - trods fedtfingrene - kan se at finishen er dårligere... jeg håber for Rolex' skyld, at jeg har ret.
Svar
Pb med svar sendt Icon_e_wink
Svar
Lad os endelig vente med at afsløre udfaldet.
Svar
Jeg kan godt se små forskelle, men jeg kender ikke så meget til Rolex eller den viste model. Så jeg må melde pas her, kan ikke vurdere hvilken en der er fake Icon_flov
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
De steder er er en forskel at ane er i skivens tekst og luppen.
Jeg ville smide den venstre under damptromlen!

auchh!!!!???
/
Kristen
Svar
Enig med Kristen, den til højre er den ægte!

Mvh
Michael
İmage
Svar
Rolex interesserer mig ikke en fløjte, og derfor har jeg heller ikke forstand på deres ure, men det springer mig i øjnene, at der er væsentlig forskel på bredden af kronebeskytterne...

İmage
İmage
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
På nummer 3 billede fra toppen kan man lige ane Rolex kronen i glasset ved "klokken 6" - det er til gengæld tydeligt på billedet ovenfor (nr. 2 fra oven) at kronen mangler.

Min konklusion er derfor, at det er uret til højre, der er det ægte rolex - og jeg ville ikke betænke mig et sekund på at smide det til venstre under damptromlen ! Icon_evil

Men indrømmet .......... hvis jeg ikke havde fået øje på den detalje, så ville jeg have været alvorligt i tvivl blot ud fra disse billeder (uden at ville kritisere dine fotoevner, Kim !! Icon_e_wink )
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Rolex kronen er på begge modeller og ser fin ud på begge og var dermed ikke en afslørende faktor for mig Icon_e_wink
Det er billedkvaliteten der er skyld i denne "fejl"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)