Myte eller sandhed?
Jeg vil have boks og papirer med på nyere ure ellers er det "No Deal". Jeg har hørt om forfalskede Rolex plastic kort certifikater. Mit eget Rolex Submariner er en Z-serie med papircertifikat med hologram agtigt tryk som på pengesedler. Disse papirer skulle efter sigende være svære at kopiere. Nå ja, så har jeg også købt uret af en ægte Good Guy.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Nu skal man ikke gøre det værre end det er..... ALLE ure bør man kun købe af sælger man stoler på eller kan finde gode referencer på. Sådan har det altid været og det er der ikke ændret på Icon_naugthy
Svar
Claus Tukjær Skrev:Nu skal man ikke gøre det værre end det er..... ALLE ure bør man kun købe af sælger man stoler på eller kan finde gode referencer på. Sådan har det altid været og det er der ikke ændret på Icon_naugthy
Touché

//Berg
Svar
Jeg burde som forhandler nok piske stemningen mere op, da det jo nok ville fremme antallet af kunder i butikken, men jeg vil lige som Claus sige ro på... Jeg ser forsvindende få kopier, men når jeg læser denne tråd igennem kan den let give anledning til bekymring for at få fingre i en kopi. MEN heldigvis er de fleste danskere hæderlige folk, der ikke videresælger en kopi som en original, og der findes også forsvindende få af disse gode ETA baserede kopier på markedet. Det meste er kina-lort. Ergo er risikoen lille for at blive snydt. Som dem der deltog i lørdags også beretter om, er uret langt lettere at spotte som fake irl. Men er man ikke rolex mand vil jeg da nok bare for en sikkerheds skyld opfordre folk til at få tjekket værket hos en urmager inden man køber. Boks/papirer er lettere at kopiere end uret, så ved man ej heller hvordan dette tilbehør skal se ud er boks/papirer ingen garant for ægtheden.

Skal vi se det positive i alt dette kopi-halløj er det at Rolex er mærket de går efter, da det er det folk vil have. Fordelen her er at Rolex faktisk er pisse svær at kopiere pga in-house værket. Så måske er det ydre tæt på, men når vi flår motorhjelmen op falder alt til jorden. Man skal ikke være meget ekspert for at spotte en fake på værket. Kopisterne kommer nok næppe dertil hvor kopierer værket lige så præcist som det ydre vi så på Kims billeder.

Der hvor JEG er mest bekymret er kopier at modeller med ETA værker eller asiatiske kloner af disse. Kopisterne har adgang til disse værker, og tager vi et Panerai med Unitas værk eller Breitling med ETA 2824 vil jeg mene vi er ude i 90-95 % af originalen inkl. værket. En Luminor Marina kasse er ikke raketvidenskab at dreje, skive og visere har vi set hvor let det er at kopiere, og når de så har adgang til SAMME ebauch som original uret er det blot finishen på værket, der er faldgruppen. Her er de mærker der bruger ETA jo ikke just kendt for at give den voldsom gas, så det gør det blot lettere at kopiere. Tager vi så og kopierer Panerais Logo modellerne med fast bagkasse, uden kig til værket er vi ude i noget seriøst giftigt Icon_evil Her kan vi ikke bare "mærke" værkets funktion, da basisværket er identisk med originalen. Ergo føles de ens.

Tjek dette Unitas kopi værk ud som findes i et hav af Panerai kopier. Bemørk det er den gl. Panerai-Panerai finish som blev brug op til G-serien mener jeg. Derefter gik de over til Geneva-striber som vi kender i dag. Her skal du have seriøst kendskab til Panerai for ikke at falde i.

[url]"http://www.watchreport.co/swan-neck-unitas-replica-watch.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchreport.co/swan-neck-uni ... watch.html[/url]

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Fandt dette PAM111 til $318. Det er seriøst giftigt Icon_scared Værket er en kina-klon af cal. 6497-2 Unitas basen med 21.600 BPH, de rigtige graveringer, svanehals regulering med sværdformet regulator, pæn finish på såvel værk som kasse. Her er vi ude i noget jeg mener ligger 90-95 % op ad originalen men bare made in China Icon_e_confused

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Fandt dette PAM111 til $318. Det er seriøst giftigt Icon_scared Værket er en kina-klon af cal. 6497-2 Unitas basen med 21.600 BPH, de rigtige graveringer, svanehals regulering med sværdformet regulator, pæn finish på såvel værk som kasse. Her er vi ude i noget jeg mener ligger 90-95 % op ad originalen men bare made in China Icon_e_confused

Med den pris og den finish, kan jeg godt forstå at svage sjæle kan blive fristet.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Icon_scared Skræmmende Icon_scared

Jeg bliver mere og mere glad for, at jeg smed et par ekstra "k" og købte mit Panerai hos Klarlund, om end det nok ikke liiiiige er så nemt at kopiere deres P.9000-værk. Og så fik jeg også en supergod købsoplevelse med - og efterfølgende ditto service Icon_drinks
Svar
Ja den er FLOT lavet! Jeg kan dog ikke se om broernes kanter har fået en pæn slibning.

Sjovt nok så indeholder mange af Panerais ægte ure vist også flere dele som rent faktisk er fabrikeret i Kina. (Bla. Balancen og mainspring så vidt jeg husker).

Men ja, det risikoen når ens ure er meeeget minimalistiske og simple.
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Fandt dette PAM111 til $318. Det er seriøst giftigt Icon_scared Værket er en kina-klon af cal. 6497-2 Unitas basen med 21.600 BPH, de rigtige graveringer, svanehals regulering med sværdformet regulator, pæn finish på såvel værk som kasse. Her er vi ude i noget jeg mener ligger 90-95 % op ad originalen men bare made in China Icon_e_confused

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

/Mads
Lige den her er super nem at spotte som fake, så denne mener jeg ikke er synderligt giftig.
Kig på balancen, der sidder noget der ligner en ligekærvet skrue. På et rigtigt værk er denne y-formet.

Sammenlign med dette billede -

İmage

//Berg
Svar
gufle Skrev:Når jeg søger på serie nummeret på uret, kan jeg desværre finde flere som er blevet solgt på bl.a. Ebay, hos juvelerer og på auktionshuse på nettet. Jeg håber bare køberne ikke har givet mere end 1.800 kr for så er de blevet snydt. Icon_dontknow

Tilbage til mine 2 gode råd på min hjemmeside [url]"http://www.subcentral.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.subcentral.dk[/url]

1: Hvis du ikke har forstand på Rolex, så køb kun et Rolex af en forhandler du stoler på og som giver garanti for ægthed og funktionalitet.
2: Hvis du har forstand på Rolex, så køb kun et Rolex af en forhandler du stoler på og som giver garanti for ægthed og funktionalitet.

Hilsen

Danny

Hvor ser du serienummeret på den falske udgave? Fremgår det af billederne?

Det er da virkelig ærgeligt, hvis det er rigtigt at der er en del af disse i omløb som ægte ure Icon_rolleyes

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)