Myte eller sandhed?
Faurschou Skrev:Jeg vil blot tilføje en ting mere ift. mit oprindelige svar, eftersom du eller andre ikke lader til at have set det. Icon_e_smile

Den til højre har en alt for synlig laser etched crown ved kl. 6.
Mener nu at jeg nævnte det Icon_e_wink
Svar
gufle Skrev:Det er et ETA 2836 (GMT) så det kører 28.800. Lynetten drejer på samme måde på faken, som på originalen, dog går den en lille smule lettere men stadig helt uden slør.

Optrækket går nøjagtigt ligesom på andre ure med std. ETA værker, meget pænt og smooth dog ikke ligeså let som på originalen.

Hilsen

Danny

Jeg er ked af at erkende det, men man får faktisk ret meget ur for pengene i det fake... Icon_head For et ur til under 2.000 kr. i den finish med et ganske robust ETA 2836, er der stort set ingen swiss made, der kan være med. For at kunne producere et ur som dette til den pris og samtidig også tjene penge på det kræver sgu at man er ok dygtig på det produktionstekniske og forretningsmæssige område... Desværre Icon_evil Ærgerligt de ikke bruger deres talenter på at lave deres egne ure frem for bare at kopiere. Jeg tror seriøst de ville kunne lege med hvis de producerede seriøse ure med ETA værker.

Hvis en af disse Kina-producenter brugte krudtet lidt mere innovativt, på at lave noget a la SevenFridays ure, kunne de rent faktisk få en ret respektabel biks op at køre, men det kræver desværre en klar holdningsændring i deres tilgange til kopier. Jeg har talt med flere kinesere om kopieringen og i deres hoved er der intet galt i det, men tværtimod tænker de, at hvis man får noget kopieret, er det fordi andre tilstræber og anderkender det du har lavet, og derfor anses det som en respekt for originalen at nogen prøver at efterligne det. Lidt efter mester-lære princippet hvor lærlingen efterligner mesteren. Problemet er at de ikke ligger det samme i originalitet og håndværkskvalitet, men luksusvarer udelukkende bruges som status symboler. Jeg sad engang til middag med en kineser, der lagde en iphone attrap på bordet, så den var synlig for alle. En Iphone koster ca. en månedsløn, så det er menigmands statussymbol nr. ét. At han så ikke havde råd, men havde en gl. Nokia "brødkasse" af en mobil var en anden snak, og så måtte han fake sig til succes. Mon ikke de over tid kommer på andre og bedre tanker!?

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Jeg må også bare sige respekt for de der konkredt kan pege på detaljer som klart viser hvor kvaliteten er for ringe på faken. Det er især disse jeg hæfter mig ved og ikke så meget der hvor der måske er lavet en lille design forskel (hul i viser og større eller mindre kronebeskyttere) for det er jo præcis det man må forvente - at en original er af mere outstanding kvalitet end en god fake.

Samtidig må jeg jo så også personligt erkende at det aldrig kan blive min begrundelse for at købe er dyrere ur at finish og forarbejdning skal være i top - for jeg kan jo ikke se det Icon_e_surprised

min begrundelse for at købe fine og dyre ure er at jeg ønsker at eje og bruge dem - og at det bare skal være originalt - på samme måde som double ikke er ægte guld selv om det ligner. jeg ved det og det er nok.

Men igen. Hatten af for de der har tilstrækkelig øje for detaljer mv. til at kunne se det.

At man kan lave en fake i den kvalitet til under 2 K - og endda med et pænt værk fortæller mig at mine tidligere vurderinger af hvad der går til at producere et Omega / Rolex / IWC .... er en meget lille del af udsalgsprisen. men de er alligevel pengene værd fordi man sammen med uret køber, en god fornemmelse, en flot historie, meget udviklingsarbejde, et godt image og et ur i flot kvalitet som holder værdien i rimelig grad.

Et fake ur er under alle omstændigheder et ur der vil give bæreren modsatte følelser af de ovennævnte, men mindre man da bare godter sig over at man kan tage fusen på alle "de fine".

vh baun
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Ærgerligt de ikke bruger deres talenter på at lave deres egne ure frem for bare at kopiere. Jeg tror seriøst de ville kunne lege med hvis de producerede seriøse ure med ETA værker.
Icon_+1
Svar
Husk lige at vi slet ikke har bragt værkets finish/kvalitet i spil her, så at sammenligne de to ures kvalitet vs. pris baseret på det ydre ville være helt skævt. Glem ikke at når vi smider over 10 k for et ur begynder pengene generelt stort set alle at være parkeret i værket. Jeg er ret sikker på at et Rolex kun ville koste 1/3, hvis de smed en standard ETA 2836 motor i deres ure. Stadig markant dyrere end kopien, men det er også altid lettere at lave en kopi og få den produceret i kina frem for at designe, udvikle og producere noget i Europa.

/Mads
İmage
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Husk lige at vi slet ikke har bragt værkets finish/kvalitet i spil her, så at sammenligne de to ures kvalitet vs. pris baseret på det ydre ville være helt skævt. Glem ikke at når vi smider over 10 k for et ur begynder pengene generelt stort set alle at være parkeret i værket. Jeg er ret sikker på at et Rolex kun ville koste 1/3, hvis de smed en standard ETA 2836 motor i deres ure. Stadig markant dyrere end kopien, men det er også altid lettere at lave en kopi og få den produceret i kina frem for at designe, udvikle og producere noget i Europa.

/Mads

Det har du ret i....

men jeg tror ikke at det koster Rolex ret meget mere at lave Deres værker end det koster ETA at lave Deres. Lad os gætte på + 500 kr - så også her er der god plads til lidt "overhead costs".

vh baun
Svar
Mit bud er at den til højre er den ægte...

//Berg
Svar
Er der tale om et Swiss Made ETA, eller er der bare tale om en kinesisk produceret kopi af et ETA værk ?? Det er vel heller ikke helt uvæsentligt, når der tales om kvalitet........? Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Den til højre er fake'en, det ses tydeligt på endestykket på lænken. På den til venstre står midtstykket af endestykket (det blankpolerede) helt skarpt, det gør det ikke på den til højre. Lænken hænger også lidt slattent i første led efter endestykket.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
baun Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Husk lige at vi slet ikke har bragt værkets finish/kvalitet i spil her, så at sammenligne de to ures kvalitet vs. pris baseret på det ydre ville være helt skævt. Glem ikke at når vi smider over 10 k for et ur begynder pengene generelt stort set alle at være parkeret i værket. Jeg er ret sikker på at et Rolex kun ville koste 1/3, hvis de smed en standard ETA 2836 motor i deres ure. Stadig markant dyrere end kopien, men det er også altid lettere at lave en kopi og få den produceret i kina frem for at designe, udvikle og producere noget i Europa.

/Mads

Det har du ret i....

men jeg tror ikke at det koster Rolex ret meget mere at lave Deres værker end det koster ETA at lave Deres. Lad os gætte på + 500 kr - så også her er der god plads til lidt "overhead costs".

vh baun

Der er markant forskel i finishen på de to værker. Så en forskel på 500 kr. i produktionspris kan gøre det. Men idet jeg intet kender til Rolex produktion tør jeg ikke gætte på hvad det koster. Døm selv... Bemærk forskellen i konstruktion, detaljer og ikke mindst finish. Det koster og det er de kedelige (set med økonomiske produktionsmæssige øjne) steder der er markant forskel.

İmage

/Mads
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)