Myte eller sandhed?
Den til venstre er 'the real McCoy', hvilket afsløres af dets lup. Icon_e_wink
Svar
Det er det til højre der er fake.
Svar
Lidt flere PB'er sendt. Lige meget om man har ret eller ej og på trods af de dårlige billeder, må man vel konstatere at det er en ret god kopi, baseret på udseende alene.
Svar
Lige en note til kopi vs original.

Kopien vejer 143 gram mens originalen vejer 148 gram, så det er ikke vægten som afslører kopien.

Det er et std. ETA 2836 værk som sidder i kopien. Dette værk findes også i "entry level" automatik ure op til ca. kr. 15.000,-

Når man skruer kronen ud på kopien, virker det som om der er grus i gevindet, dette er naturligvis meget afslørende, hvis du ved hvordan originalen skal føles. Som udgangspunkt er kopier jo ikke skabt til at snyde eksperterne, men derimod mening mand som tror han har gjort en god handel, og her tror jeg desværre den gør det rigtigt godt.

Kopien har kostet kr. 1.800,- mens originalen koster over 50 K. Så tænk hvor tæt de kan komme på originalen hvis kopien bare kostede kr. 5.000,- som stadig kun er en tiende del af originalen.

Hilsen

Danny
Svar
KimT Skrev:Lidt flere PB'er sendt. Lige meget om man har ret eller ej og på trods af de dårlige billeder, må man vel konstatere at det er en ret god kopi, baseret på udseende alene.

Icon_+1

Det er på en måde skræmmende, at lægfolk såvel som kyndige kan narres af et par billeder.

Det er i øvrigt en anelse svært, at retsforfølge en bedrager uden for landets grænser.
Svar
Jeg kan ikke se forskel.

Skræmmende !

Jeg ville dog ikke have en kopi. Så hellere et ægte Seiko Sumo :)
Mvh Kim 
Svar
Det er særdeles skræmmende, og ja måske kan "vi" kende faken fra originalen - endnu, men som du siger, menig mand skal godt nok være vågen for at se disse "små" forskelle...

Hvor er uret købt?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Jeg tror ikke at nogen herinde vil have en kopi. Tråden er blot oprettet for at vise hvor mange af os der ikke kan spotte en fake via billeder.

Der er vel heller ingen grund til at oplyse hvor kopien er købt imo.....
Svar
Det er vel ikke op til dig at vurderer? ;) ... Nu tænkte jeg også mere; om det er i Kina, Thailand, Polen eller lign.?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Claus Tukjær Skrev:Jeg tror ikke at nogen herinde vil have en kopi. Tråden er blot oprettet for at vise hvor mange af os der ikke kan spotte en fake via billeder.

Der er vel heller ingen grund til at oplyse hvor kopien er købt imo.....

Hvordan kopien er fremskaffet og hvor den kommer fra, vedkommer efter min mening heller ikke andre, da jeg kun har købt kopien for at skabe opmærksomhed om kopierens nøjagtighed og om hvordan en kopi bedst muligt kan spottes, så den viden kan deles på dette forum.

Jeg vil dog gerne afsløre at den er fundet på en rejse til Østen, via nogle meget gode lokale danske kontakter som har familie i østen. Så en kopi i den kvalitet er ikke noget man normalt kan købe, uden at kende de rigtige mennesker derude.

Hilsen

Danny
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)