Urforum - Sponsor, lukning eller salg
#11
Jeg er med i et andet forum som kom fra BBB (Ducati mc) og det fungere 80% med alle de ældre indlæg, så det er muligt..
Jeg er sikker på at crowdfonding vil være muligt hvis det er under 5000 kr årligt der skal bruges årligt, spørgsmålet må være hvad det vil koster af kr og ressourcer at flytte til en mere tidssvarende platform.
Svar
#12
(I går, 04:05 PM)bjorn_e58 Skrev: Det jeg i øjeblikket laver som adminstrator er reelt ikke meget.  Men som IT nørd irriterer det mig, at der er noget, der ikke helt fungerer - læs f.eks. min post til nye brugere.  Jeg aner ikke, hvordan man skal få netop det til at fungere.  At starte helt forfra, hvorved alt nuværende på et tidspunkt, der ikke er langt ude i fremtiden, vil forsvinde vil have den fordel, at det kan gøres med moderne versioner af alt tilgængeligt software, herunder måske noget "pænere" end det phpbb, vi vist anvender nu.  

Jeg bruger ikke selv tap-a-talk, men kan forstå, at det bliver sværere og sværere at lave fornuftigt billedupload uden at det koster penge.  Sådan må det være - det er nu engang ikke gratis.  Uanset hvem, der måtte vælge som hosting leverandør skal der betales ved kasse et, og mit realistiske bud er, at de 2500 som phrede nævnte, nok er realistisk for et nyt system. Og det gider jeg ikke betale af egen lomme.

Jeg betaler også gerne 500 om året for fortsættelse, men så er vi så vidt jeg kan se også kun to, der direkte har tilbudt det, så vi mangler nogen for at nå de 2500.  

/Bjørn.

Selv om jeg ikke er særligt aktiv herinde, har jeg gennem adskillige år haft giga-stor fornøjelse af at læse alle indlæg! Grundet den meget bøvlede måde at lægge billeder op, har det ikke været en option for mig. Hvilket ærgrer mig rigtigt meget, fordi jeg har mange ure, og ikke rigtigt nogen at dele dem med..... Så jeg så rigtigt gerne at forum kunne fortsætte under en eller anden form, helst hvor en ikke-kyndig ud i formater på billeder o.s.v., stadig kunne være med. Og en tanke her fra kunne være, at såfremt der også ville være lidt større fokus på at købe/sælge ure indbyrdes, ville det måske gøre forum mere attraktivt for nye og flere brugere. Eventuelt kunne der være en lille betaling for en "annonce", forum som så kunne være med til at financiere driften? Og yes, det ville så kræve yderligere kræfter at drive forum, men måske nogen ville være interesseret? Og jeg melder mig i øvrigt under de faner, som gladeligt vil betale 500,- fx, for et års adgang, især hvis vi får mere og flere indlæg Icon_e_biggrin1
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#13
Lukning af Urforum vil være ganske trist.

Et kig på Board statistikken her til aften var 143 aktive og 140 gæster de sidste 15 minutter.
Hvis bare halvdelen af de aktive vil støtte op om bruger betaling, burde det jo ikke blive særligt dyrt.

Er det muligt at lave en bruger afstemning for at vejre stemningen?
Mvh. PHO
Svar
#14
Jeg har kun brugt denne side, til at læse / søge / spørge osv. og det har passet mig fint, at det var en "dansk" side og rimeligt anonymt.
Jeg ville ikke gide et forum eller facebook gruppe for "hele verden".

Så jeg håber også at denne side fortsætter, enten som den er, eller en nyoprettet version 2.
Der skal jo så naturligvis helst være lidt aktivitet, for at det giver mening.
Jeg har heller ikke selv skrevet noget i længere perioder, da jeg ikke havde nogle spørgsmål m.m.

Jeg vil også gerne give et årligt beløb, for at holde denne side i gang. Men lad os se hvad det koster og hvor mange som vil give.
Dette kan selvfølgelig ændre sig fra år til år, hvis nogle hopper fra.

Jeg ved desværre absolut intet om administrering af hjemmesider m.m.

Bedømt på hvilke ure, biler og andet godt som folk poster herinde, så må der være flere for hvem 2500 kr årligt, er det samme som et nedfaldent efterårs blad under skosålen  Icon_e_biggrin1
Svar
#15
På Rolexforums.com er der frivillig brugerbetaling, det kunne være en mulighed sådan at der "spares op" til næste års drift.

Jeg prøver lige at undersøge om man kan opdatere vores nuværende software eller om nogen, mod betaling, kan gøre det for os.
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#16
Hvis det kan holdes indenfor 500kr. årligt pr. "hoved", så er jeg helt med på at forsøge at migrere det gamle forum over i noget nyere og mere brugervenligt software !!

Jeg er dog af den opfattelse, at vi er nødt til at præsentere et oplæg med en beskrivelse af hvad vi agter at gøre, hvad det kommer til at koste, samt hvad man får for pengene, før vi kan bede folk om at spytte i kassen.

Samtidig bør vi have en "planlægningsgruppe" dels så vi har styr på hvad vi gør, hvornår vi gør det og hvordan vi kommunikerer udadtil og dels, så folk kan se, at der er en ansvarlig gruppe, som forvalter opgaven og dermed også deres bidrag - når jeg siger "vi", så betyder det naturligvis også, at jeg melder mig til at tage en tørn - men kun hvis der er flere med, der også vil lægge noget arbejde i det.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 7 gæst(er)