Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Ikke meget nyt fra AW fronten - det er blevet 'business as usual'. To ting:
Nike+ app bliver ved med at give mig problemer. Samspillet med Nike+ app paa iPhone er ikke specielt optimalt. Paa loebeturen i dag var der to problemer. Pludselig stoppede app paa iPhone med at spille musik. Jeg kunne ikke faa det op at koere - selvom at det saa ud til at kunne styres fra AW. Hmmmm. Skal checkes lidt mere. Oveni kommer, at maalingen af loebedistance virker svingende og upraecis. Jeg gik saa ind paa div fora for at laese om det - og man kan aabenbart kalibrere det...eller loebe nogle gange, hvorefter AW selv justerer og indstiller sig. Der er mange uklarheder om div. indstillinger. Begge dele lidt for langt fra den normale stroemlinede Apple oplevelse. More to follow efterhaanden som jeg faar det paa plads.
Den anden ting er en anmeldelse af AW, som starter med at definere AW som en 'optional' men god dims. Anmeldelsen er meget, meget grundig og skrevet af nogle af de serioese folk paa omraadet. Se her...
http://arstechnica.com/apple/2015/05/03/review-the-absolutely-optional-apple-watch-and-watch-os-1-0/
Enjoy,
Claus
•
Fik mit seneste Apple Watch (Series 8) i dag og kom til at tænke på min første Apple Watch unboxing i denne tråd. Det er så lige 7 år siden.
Vildt hvad der er sket siden da. Ikke bare ude i verden, men også med Apple Watch.
Dagens udgave er en 41 mm model med cellular. Skærmen er markant større end 2015-modellen, hastigheden er (heldigvis) sat voldsomt i vejret og funktionerne er mildest talt blevet strømlinet og udvidet i klassisk Apple stil med årlige forbedringer, som vi også,diskuterede (voldsomt endda) i forbindelse med mit første møde med dimsen.
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=79810
Apple har også fået fokuseret uret på motion og helbred, hvor de første udgaver var lidt mere søgende omkring hvad man egentlig skulle med dem. Kan I fx. huske at der også var en udgave med guld-kasse til ca. 1 milliard kroner?
Hvad skal jeg så bruge det til? Motion og motivation samt helbred i form af de forskellige funktioner omkring hjerte, medicin, søvn mv. og da jeg for første gang har cellular indbygget, så vil jeg også prøve at lægge telefonen lidt fra mig. Siden 2015 er der jo også kommet betalingsfunktion på, boardingkort og andre praktiske ting på. Trådløs musik virker jo også bare ligesom styring af smart home mv.
Sammenkobling mellem Mac, iPhone og Watch er jo også blevet perfektioneret, så de arbejder sammen på rimeligt kække måder. Senest har den nye iPhone fået en ‘always on’ skærm. Den skulle så slukke (for at spare batteri) når man går væk fra sin telefon med et Apple Watch på armen. Ganske cool. Glæder mig til at prøve det snart.
Anyway, her er dagens unboxing. Indpakningen holder stilen fra 2015, dog uden oplader. Ganske sjovt at se at ligesom med uret er det små, årlige iterationer Apple arbejder med.
Og ja, double wristing med 1815 Thin. Så har vi både Glashütte og Cupertino repræsenteret. Man er vel 110% nørd.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Tillykke med den - Apple Watch er et imponerende lille stykke tech !! Jeg købte for nogle måneder siden en 45mm version 7 med gps, men uden cellular (tror ikke jeg kunne undvære at have telefonen med alligevel). Den er jeg faktisk rigtig glad for og den er i rotation med mine andre ure og kommer på armen, når jeg har lyst til den slags !  Jeg kan desværre ikke bære uret udenfor mit kontor på arbejde, idet de fleste steder er klassificerede og mobile apparater er bandlyste.
Double wristing er ikke lige mig - prøvede det første gang jeg købte et iWatch (også den første udgave) og måtte hurtigt indse, at det ikke gik for mig. Jeg kan kun bekræfte, at funktionaliteten og relevansen i de nyere modeller har udviklet sig så meget, at uret nu rent faktisk kan bruges til andet og mere end bare en gimmick !!
Jeg har vendt uret, så drejeknappen vender ind mod armen - både så jeg undgår at den (pga. størrelsen på 45mm) gnaver i håndleddet, men også for at beskytte den, idet jeg går ud fra, at knappen (sammen med skærmen) er urets svageste punkt.
Jeg har tilkøbt en "braided solo loop" rem og kan varmt anbefale den - uret kom med en sort milanese mesh, der i den bredde som passer til 45mm gnaver lidt i mit håndled. Desuden ser den nye rem bare så meget bedre ud på trods af at den er mere anonym !
[/url]
[url=https://www.flickr.com/gp/epicameranist/dd6967V9vr]
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
(18-09-2022, 09:04 AM)pbr Skrev: Tillykke med den - Apple Watch er et imponerende lille stykke tech !! Jeg købte for nogle måneder siden en 45mm version 7 med gps, men uden cellular (tror ikke jeg kunne undvære at have telefonen med alligevel). Den er jeg faktisk rigtig glad for og den er i rotation med mine andre ure og kommer på armen, når jeg har lyst til den slags ! Jeg kan desværre ikke bære uret udenfor mit kontor på arbejde, idet de fleste steder er klassificerede og mobile apparater er bandlyste.
Double wristing er ikke lige mig - prøvede det første gang jeg købte et iWatch (også den første udgave) og måtte hurtigt indse, at det ikke gik for mig. Jeg kan kun bekræfte, at funktionaliteten og relevansen i de nyere modeller har udviklet sig så meget, at uret nu rent faktisk kan bruges til andet og mere end bare en gimmick !!
Jeg har vendt uret, så drejeknappen vender ind mod armen - både så jeg undgår at den (pga. størrelsen på 45mm) gnaver i håndleddet, men også for at beskytte den, idet jeg går ud fra, at knappen (sammen med skærmen) er urets svageste punkt.
Jeg har tilkøbt en "braided solo loop" rem og kan varmt anbefale den - uret kom med en sort milanese mesh, der i den bredde som passer til 45mm gnaver lidt i mit håndled. Desuden ser den nye rem bare så meget bedre ud på trods af at den er mere anonym ! 
Fedt at se en ‘lidelsesfælle’ - og sjovt at læse om din personlige måde at bruge det på. Det er jo lidt af en kamæleon, ikke kun i udseende (skiver, rem) men også i brug (fitness-fokus, gadget-fokus, kommunikation mmm).
Fed rem!
Lad os se om min egen brug, herunder doublewristing holder ved. Jeg er jo tidligere faldet fra, men har også haft lange perioder med stor glæde af at have en livsstils-supportdims på armen.
Claus
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Sjovt at genoplive denne tråd, og især sjovt at læse Kim T's bemærkning om, at hvis det stadig var hans forum, var du røget ud.
Selvom jeg selv er en nørd - også på IT fronten - så bliver jeg aldrig nogensinde dus med sådan en dims. Jeg må selvfølgelig erkende, at såfremt definitionen af et ur er, at det er et apparat, der kan vise tide, thjaa så må jeg (meget nødtvunget) erkende, at det er et ur. Men jeg er på den anden side stadig fuldt tilfreds med min Samsung S5 telefon. Plus mit rigtige SLR kamera - der dog er så moderne, at billederne lagres på et memory card.
Kan det bruges til sætte tiden for kogning af æg? Hvis ja, er du en lille smule tilgivet!
God søndag....
/Bjørn.
(18-09-2022, 01:02 PM)bjorn_e58 Skrev: Sjovt at genoplive denne tråd, og især sjovt at læse Kim T's bemærkning om, at hvis det stadig var hans forum, var du røget ud.
Selvom jeg selv er en nørd - også på IT fronten - så bliver jeg aldrig nogensinde dus med sådan en dims. Jeg må selvfølgelig erkende, at såfremt definitionen af et ur er, at det er et apparat, der kan vise tide, thjaa så må jeg (meget nødtvunget) erkende, at det er et ur. Men jeg er på den anden side stadig fuldt tilfreds med min Samsung S5 telefon. Plus mit rigtige SLR kamera - der dog er så moderne, at billederne lagres på et memory card.
Kan det bruges til sætte tiden for kogning af æg? Hvis ja, er du en lille smule tilgivet!
God søndag....
/Bjørn.
Hæhæ. Godt at leve livet på kanten  Synes også det var lidt sjovt at tage en tidsrejse tilbage til 2015!
Det er jo det, der er det sjove ved andre vinkler, om det så er Apple Watch eller Moonswatch. Vi får alle sammen lige lejlighed til at genbesøge hvorfor vi holder af ure og hvad vi holder af.
Fra min vinkel er det ikke et ur. Det er skærm der kan blive til hvadsomhelst (inkl. et ur) - den slås bare om samme plads som vores elskede ure.
Og ja, det kan bruges til at sætte tiden for kogning af æg, endda med stemmestyring (en af de ting hvor Siri faktisk virker). En af de indbyggede ‘komplikationer’ er en timer hvor man kan vælge præcist hvor hårdkogt et æg man vil have  Hvad skal man så med tourbilloner og equation of time funktioner?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(18-09-2022, 01:02 PM)bjorn_e58 Skrev: Plus mit rigtige SLR kamera - der dog er så moderne, at billederne lagres på et memory card.
Meget enig i, hvad Claus skriver - det er ikke et ur, men en gadget. Den kan dog vise tiden, så den kan for en stund gøre det ud for et ur i den forstand at den (også) er en tidsmåler
Hvad kamera angår ........... omend især de nyere telefoner tager virkeligt gode billeder, så er der ikke noget der kommer op på siden af et rigtigt kamera !!
Just say'in !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
(18-09-2022, 03:53 PM)pbr Skrev: …
Hvad kamera angår ........... omend især de nyere telefoner tager virkeligt gode billeder, så er der ikke noget der kommer op på siden af et rigtigt kamera !!

Just say'in !! 
Det der er SÅ spot on på et af mine mottoer: Gå aldrig ned på udstyr!
Sådan!
DER slår du mig Peter! Måske ikke på antal objektiver, men på antal huse. En hurtig optælling: 6 objektiver (der er nok lidt flere i et gemme et sted), men blot et enkelt hus.
(18-09-2022, 03:00 PM)cfnissen Skrev: En af de indbyggede ‘komplikationer’ er en timer hvor man kan vælge præcist hvor hårdkogt et æg man vil have Hvad skal man så med tourbilloner og equation of time funktioner?
Wow, hvor er det vildt! (  ). Jeg har en del ure med en tilsvarende helt vidunderlig komplikation, blot i mekanisk udførelse. Det viser billedet her fra i morges, hvoraf det tydeligt fremgår at de blødkogte æg var færdige præcis et minut i halv.
/Bjørn
|