Svar: 36
Tråde: 0
Modtaget Likes: 41 i 25 svar
Givet Likes: 661
Jeg så det godt!!! HAMMER misundelig!
Ogg hvad sker der for at du også var i selskab med dette De Bethune som er et af mine ultimative grails!?!?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/2020082...6f2cca.jpg
Har prøvet at indsætte dit billede af uret som du selv lagde op i dit opslag Claus.. Lidt svært når jeg ligger bedøvet af narkose og morfin her på hhospitalet at finde ud af men har prøvet.. :-)
(29-08-2020, 11:58 AM)cfnissen Skrev: Rendte jo på én forleden dag.
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
(29-08-2020, 11:12 PM)MichaelA Skrev: Næste gang jeg skal bruge mange penge på et ur, håber jeg det bliver et Parmigiani Hebdomadaire
Wow!
Også uden for den gængse liste. Fedt at se.
(29-08-2020, 11:34 PM)maltebrask Skrev: Og hvad sker der for at du også var i selskab med dette De Bethune som er et af mine ultimative grails!?!?
Det er rigtigt. Har længe været lidt fascineret af De Bethune, særligt deres brug af farven blå og måne-funktion ved brug af ‘kugler’ (for at beskrive det primitivt).
Men jeg er nok alligevel ikke nået langt nok på min egen rejse til at sætte et på min grail-liste. Skal nok lige læse lidt mere.
Har haft nogle i hånden. De er smukke!
Svar: 196
Tråde: 21
Modtaget Likes: 72 i 43 svar
Givet Likes: 1
Spændende tråd med en masse fede ure
Et par stykker fra min side:
Følger trop fra Claus' oprindelige tråd omkring Lange Datograph. Det ur kommer altid at stå højt på min grail liste......
Derudover befinder der sig et par andre Lange modeller, bla Zeitwerk:
Med på listen er også et mere "simplificeret" ur, nemlig ALS Grand Lange i platin (117.025). Det ur er så dejligt underspillet, men hvor skivefarve bare spiller max sammen med platin urkassen. Har prøvet det flere gange hos OM. Desværre ligger prisen pænt oppe imod grail-klassen
Et andet ur som allerede er vendt i tråden er VC overseas. PÅ min grail liste står overseas perpetual calendar ultra-thin, og gerne i hvid guld:
Findes kun i meget begrænset antal, men har prøvet udgaven i guld, og det ur sidder helt fantastisk på armen........og så synes jeg det er en nydelse at kigge på skiven
Svar: 196
Tråde: 21
Modtaget Likes: 72 i 43 svar
Givet Likes: 1
Hov, glemte lige et ur mere på min liste:
FP Journe, Chronometer Souverain:
Der er bare et eller andet over dette skivedesign, simpliciteten, æstetikken og FJ journes tilgang til hans ure der bare spille max.....
Svar: 269
Tråde: 2
Modtaget Likes: 531 i 156 svar
Givet Likes: 204
Jeg har regnet baglæns, og fundet ud af, jo simplere jo bedre (for mig). Jeg sætter stor pris på håndværket, vi ser i nogle af urene i tråden, og annual calenders og deslige, kan sagtens fascinere mig, men jeg ville aldrig gå med en.
Less is more, og jeg har nu i et par år gået med min grail på armen. Form og funktionalitet perfekt samlet i ét ur.
“everything you need, nothing you don’t”
Sent from my iPhone using Tapatalk
(30-08-2020, 09:50 AM)Kongelunden Skrev: Spændende tråd med en masse fede ure
Et par stykker fra min side...
Sådan. Flotte drømme!
(30-08-2020, 10:01 AM)Kongelunden Skrev: Hov, glemte lige et ur mere på min liste:
FP Journe, Chronometer Souverain:
Der er bare et eller andet over dette skivedesign, simpliciteten, æstetikken og FJ journes tilgang til hans ure der bare spille max.....
Det er så flot. Helt enig her.
Der er noget med lyde metaller hos dig.
(30-08-2020, 11:04 AM)keldw Skrev: Jeg har regnet baglæns, og fundet ud af, jo simplere jo bedre (for mig). Jeg sætter stor pris på håndværket, vi ser i nogle af urene i tråden, og annual calenders og deslige, kan sagtens fascinere mig, men jeg ville aldrig gå med en.
Less is more, og jeg har nu i et par år gået med min grail på armen. Form og funktionalitet perfekt samlet i ét ur.
“everything you need, nothing you don’t”
Jeg kan ganske udemærket følge dig mht. enkelhed som det ultimative mål!
(30-08-2020, 11:27 AM)Bjørn H. Skrev: Seiko SUS 4s15
Rimeligt sejt!
Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen
•
Svar: 553
Tråde: 6
Modtaget Likes: 1,509 i 427 svar
Givet Likes: 1,547
Jeg var inde hos Knud Petersen, for at se på et Glashütte Original PanoMaticLunar. Et super lækkert ur i mine øjne. Det er noget af det hele, historie design og flot håndværk. Og det passede fint på håndleddet. Altså tommel op på alle parametre. Men jeg føler ikke det lige var mig, jeg er en t-shirt fyr (ejer ikke et slips) og jeg ved ikke hvorfor, men GO ALS JLC og flere at dem der er nævnt i tråden, “kræver” nærmest et skjorteærme at gemme sig under.
Det er ikke fordi jeg ikke anerkender de flotte dressy ure, med deres fine håndlavede kasser og værker. Men jeg tilslutter mig Keld W og drømmer om en Nautilus af en slags, måske et AP ultrathin som et Grail ur.
Men fed tråd og mange lækre, og for mig ukendte klokker
Grail er jo meget personligt, hvor det skal matche din normale påklædning, din pengepung, dine evt. præferencer mht. mærker og meget andet. Helt enig.
Gode valg!
Jeg har prøvet AP Royal Oak nogle gange, og de er aldrig helt klikket - og dermed kommet på listen.
For ikke så længe siden fik jeg dog endelig prøvet en AP Royal Oak model, der sad ordentligt. Smukt, smukt ur - men underligt nok stadig ikke på min egen liste af grails.
Det taler til min hjerne, men ikke mit hjerte. Go figure.
|