25-11-2016, 06:32 PM
Hej urfolk
Jeg er forholdsvis ny ud i ur-niverset
og håber nogen her kan hjælpe mig med at identificere dette Certina ur jeg har arvet.
Jeg har fået det serviceret hos en urmager for nogle år siden, der sagde at der skulle ny krone monteres, og man kunne ikke få den originale krone længere (er jeg lidt træt af). Derudover er der kommet nyt glas på. Da jeg hentede det sad det nye glas helt løst, så det reklamerede jeg over, hvorefter han tog det med ud bagved og limede(?) det fast.
Jeg har taget nogle billeder med mit makro objektiv, og håber nogen her kan komme med lidt data på uret, samt de numre der står inde i bagdækslet. Bag på uret står 8720-4, men inden i står 8720-1?
Jeg ved ikke om det er guld eller guld-doublé.
Den tjekkiske hjemmeside med Certina vintage ure giver ikke så meget hjælp omkring dette ur.
Billede 1: Oprindeligt udseende inden "service" hos urmager. Her ses den originale krone.
Billede 2: - " - bagside.
Billede 3: Værket.
Billede 4: Værket igen, her ses den nye noget større krone.
Billede 5: Bagkasse med gravering "2578m"?
Billede 6: Bagkasse "487M"?
Billede 7: Bagkasse "3475m"?
Ærbødigst
Helge
Jeg er forholdsvis ny ud i ur-niverset
Jeg har fået det serviceret hos en urmager for nogle år siden, der sagde at der skulle ny krone monteres, og man kunne ikke få den originale krone længere (er jeg lidt træt af). Derudover er der kommet nyt glas på. Da jeg hentede det sad det nye glas helt løst, så det reklamerede jeg over, hvorefter han tog det med ud bagved og limede(?) det fast.
Jeg har taget nogle billeder med mit makro objektiv, og håber nogen her kan komme med lidt data på uret, samt de numre der står inde i bagdækslet. Bag på uret står 8720-4, men inden i står 8720-1?
Jeg ved ikke om det er guld eller guld-doublé.
Den tjekkiske hjemmeside med Certina vintage ure giver ikke så meget hjælp omkring dette ur.
Billede 1: Oprindeligt udseende inden "service" hos urmager. Her ses den originale krone.

Billede 2: - " - bagside.

Billede 3: Værket.

Billede 4: Værket igen, her ses den nye noget større krone.

Billede 5: Bagkasse med gravering "2578m"?

Billede 6: Bagkasse "487M"?

Billede 7: Bagkasse "3475m"?

Ærbødigst
Helge

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)