|
Certina 8720-4 ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98) +--- Tråd: Certina 8720-4 ? (/showthread.php?tid=81585) Sider:
1
2
|
Certina 8720-4 ? - HHC - 25-11-2016 Hej urfolk Jeg er forholdsvis ny ud i ur-niverset Jeg har fået det serviceret hos en urmager for nogle år siden, der sagde at der skulle ny krone monteres, og man kunne ikke få den originale krone længere (er jeg lidt træt af). Derudover er der kommet nyt glas på. Da jeg hentede det sad det nye glas helt løst, så det reklamerede jeg over, hvorefter han tog det med ud bagved og limede(?) det fast. Jeg har taget nogle billeder med mit makro objektiv, og håber nogen her kan komme med lidt data på uret, samt de numre der står inde i bagdækslet. Bag på uret står 8720-4, men inden i står 8720-1? Jeg ved ikke om det er guld eller guld-doublé. Den tjekkiske hjemmeside med Certina vintage ure giver ikke så meget hjælp omkring dette ur. Billede 1: Oprindeligt udseende inden "service" hos urmager. Her ses den originale krone. ![]() Billede 2: - " - bagside. ![]() Billede 3: Værket. ![]() Billede 4: Værket igen, her ses den nye noget større krone. ![]() Billede 5: Bagkasse med gravering "2578m"? ![]() Billede 6: Bagkasse "487M"? ![]() Billede 7: Bagkasse "3475m"? ![]() Ærbødigst Helge RE: Certina 8720-4 ? - olof - 26-11-2016 Hej Helge du bliver noed til at poste billederne fornuftigt. Man kan altsaa godt bruge "vis udkast af indlaeg" til at vurdere hvordan den seer ud. Selv dine links virker ikke, saadan bliver det ikke til noget ;-) Olof Certina 8720-4 ? - HHC - 26-11-2016 (26-11-2016, 07:07 PM)olof Skrev: Hej Helge Hej Olof Det forstår jeg ikke. Linkende virker i Tapatalk app'en (linker til dropbox). Og image linkene virker i min browser. Jeg kan ikke ikke få et link til at fungere begge steder. Måske du kan fortælle mig hvordan I lægger billeder op så?? ![]() Vh Helge Sent from my iPhone using Tapatalk Certina 8720-4 ? - KimT - 26-11-2016 Når du skriver i Tapatalk, klikker du bare på icon nr. 2 fra venstre (se billede) og vælger det billede du vil ligge ind fra din enhed. På den måde hostes billederne automatisk hos Tapatalk og du behøver ikke uploade dem nogle steder først.
Certina 8720-4 ? - HHC - 26-11-2016 (26-11-2016, 07:52 PM)KimT Skrev: Når du skriver i Tapatalk, klikker du bare på icon nr. 2 fra venstre (se billede) og vælger det billede du vil ligge ind fra din enhed. På den måde hostes billederne automatisk hos Tapatalk og du behøver ikke uploade dem nogle steder først. Tak for tippet Kim. Jeg har nu rettet mit indlæg. Håber billederne kan ses nu ![]() Vh Helge Sent from my iPhone using Tapatalk Certina 8720-4 ? - KimT - 26-11-2016 Det kan de :-) RE: Certina 8720-4 ? - stenstrupigen - 27-11-2016 Det er med 99 % forgyldt eller doublé om du vil. Det er tussegammelt, så fint at det går. Hvor præcist går det ? Certina 8720-4 ? - HHC - 27-11-2016 (27-11-2016, 10:45 AM)stenstrupigen Skrev: Det er med 99 % forgyldt eller doublé om du vil. Det går rimeligt præcist. Det er brugt meget lidt. Min morfar gik med det som dress ur, ikke til daglig. Jeg mener han fik det i tresserne - så det må være derfra ca. Jeg har selv brugt det en enkelt gang til en galla aften. Ingen der kan tyde graveringerne? Årstal ud fra serienummeret? Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Certina 8720-4 ? - Skovgaard - 30-11-2016 Hej Helge http://www.vintagecertinas.ch er en schweizisk side, og den giver faktisk en beskrivelse af de forskellige numre på dit ur. 8720-4 er modelnummeret, men 87 er en kode for værket, som man på dine billeder kan identificere til et KF 324. Disse værker er generelt af høj kvalitet, og stammer fra tiden før Certina-navnet. Den gang hed firmaet "Kurth Freres", altså "Brødrene Kurth". Vil du vide mere om værket, kan du starte her: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Certina_324 20 er formentlig en kode for metallet, kassen er lavet af, men jeg har ikke kunnet finde den eksakte betydning. Formatet for modelnummeret - altså de 4 + 1 cifre - placerer i øvrigt uret før 1958, hvor formatet blev ændret til 4 + 3. 2013951 er serienummeret. Det daterer uret til 1951-1952, hvilket stemmer fint overens med modelnummerformatet. De håndskrevne numre på indersiden af bagkapslen er urmager-grafitti, efterladt af urmagere som gennem tiden har arbejdet på uret. Certina er dejlige ure i rigtig høj kvalitet, som af en eller anden grund ikke rigtig er noget værd i penge. Glæd dig over dit fine ur, men find en anden urmager. Mvh Bo RE: Certina 8720-4 ? - Lars - 30-11-2016 Hej Helge. Vil du gerne have en krone som den gamle? Så burde den kunne skaffes, hvis jeg da ikke har en liggende??? Om jeg har en, kommer jo an på målene: Diameter, højde, gevind og sidst om der er kronerør, og så rørets mål. Uanset, burde der kunne findes en der ser bedre ud, men tager nok lidt tid, med mindre du vil betale for kun at få den krone sendt til DK. Tænker her på, tålmodighed til jeg skal have mere fra udlandet... Mvh Lars |