Bedste dykkerur
We can agree that the FF is one of the first classic dive watches,and that IWC have lost their way in recent years.Both brands in my opinion have nothing to do with making real dive watches anymore.They live on past achievments.

Some things are factual,like it or not.And it is a fact that most of these so called dive watches,are never seen on the wrists of military or proff divers.I would guess that world wide Seiko make the most used back up dive watches with Citizen a close second.It is only in the minds of some watch nerds that brands like Blancpain-IWC-Tudor-Omega etc etc,get a mention.It is really quite funny when you think about it.The people who should know something about watches,cannot see the forest because of the trees.

I can understand that people do not buy watches,just because of function.The way they look is more important for 99.9% of all buyers.I respect this because that is also the way i have bought watches.But i never try to put the advertising bullshit over the facts.I have owned the Omega 300m and the GP seahawk,and they are beautiful looking design divers.But both watches have very serious flaws.This could not stop me from buying them.Like wise the Blancpain FF,it is in my opinion maybe the most beautifull dive watch ever made,inside and out.But it is not in any way a real dive watch in my opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(25-03-2016, 09:23 AM)willy Skrev: [...]

Some things are factual,like it or not.And it is a fact that most of these so called dive watches,are never seen on the wrists of military or proff divers.I would guess that world wide Seiko make the most used back up dive watches with Citizen a close second.

[...]

But i never try to put the advertising bullshit over the facts.I have owned the Omega 300m and the GP seahawk,and they are beautiful looking design divers.But both watches have very serious flaws.This could not stop me from buying them.Like wise the Blancpain FF,it is in my opinion maybe the most beautifull dive watch ever made,inside and out.But it is not in any way a real dive watch in my opinion.

Det forhold, at professionelle anvender dykkerure fra Seiko og Citizen, skal formentligt ses i lyset af flere momenter, Willy.

Jeg benægter ikke deres funktionalitet som dykkerure, idet de formår at få arbejdet gjort. Dog er jeg overbevist om at professionelle og andre ligeledes anvender prisvenlige dykkerure, fordi det giver dem ro i sindet til at påføre deres dykkerure skrammer og lignende uden kvaler. Risikoen herfor er angiveligt høj, jf. https://monochrome-watches.com/seiko-pro...ew-price/.

Er det (''serious flaws'') noget, du har lyst til at uddybe?

Jeg kan godt distingvere mellem reklame og faktum, men jeg har vanskeligt ved at benægte Fifty Fathoms evne til at fungere som dykkerur, når det faktisk lever op til normer fastsat af en international standardiseringsorganisation. Fifty Fathoms kan ikke betragtes som et redskab på samme måde som dets forfader, men det kan stadigvæk anvendes som et redskab.
Svar
Denne video synes jeg giver et godt kig på FF (Her er det Bathyscaphe) og hvor seriøs et ur det egentlig er. En pointe er bl.a. størrelsen på værket, som passer til den 43mm store kasse, og hvilken betydning konstruktionen af værket har i forhold til anvendeligheden.

https://www.youtube.com/watch?v=QZgZDUNHG8I

M.v.h. Thomas
Svar
Lidt læsning fra et Rolex forum.

http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=4611982
Mvh Kim 
Svar
Get serious guys.How many of you really believe that these 80-90000kr dive watches are really used by divers?
Of course many of them can do the job,nobody is denying this.But i wonder how much feedback they get from real divers.
A bit like driving offroad in a Lamborghini 4 Wheel drive.Most of these watches never see water in their lives.
 Like i have said before only watch nerds believe these fairy stories. Icon_blink
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Lamborghini LM002 er nok blevet kørt en del off road!
/
Kristen
On topic er Seiko SKX007, MM300 og Citizen Pingo gode diver's også til våddykning!
Svar
(25-03-2016, 02:18 PM)khbk Skrev: Lamborghini LM002 er nok blevet kørt en del off road!
/
Kristen
On topic er Seiko SKX007, MM300 og Citizen Pingo gode diver's også til våddykning!
Yes it has been driven offroad,but believe me it was a real piece of junk.
Svar
Jeg er enig med dig Willy i, at det er de færreste, som anvender et ca 100.000 kr ur til dykning uanset, hvor velegnet det er. Men der vil unægtelig være mange, som tænker det samme om et Sub til +40.000 eller SDDS til omkring de 70-80k eller endda et Sinn til 15k. Det er vel bare et personligt økonomisk standpunkt (som der også bliver nævnt tidligere i tråden).
Så er spørgsmålet dernæst, om vi opfatter det "Bedste" dykkerur som en deskdiver eller som ren tool, eller et der har noget fra begge verdner, og det er jo åbent til individuel fortolkning.

Mit bud på trådstarters spørgsmål:
Tool:
Til store håndled: Sinn U1 (eller U2)
Til små håndled: Sinn EZM3
Deskdiver:
Omega SMP
Tudor BB
Lidt fra begge verdner:
Til store håndled: Omega PO 45,5
Til små håndled: Omega PO 42 (cal 2500 pga. højden)

M.v.h. Thomas
Svar
(25-03-2016, 04:10 PM)TH Skrev: Jeg er enig med dig Willy i, at det er de færreste, som anvender et ca 100.000 kr ur til dykning uanset, hvor velegnet det er. Men der vil unægtelig være mange, som tænker det samme om et Sub til +40.000 eller SDDS til omkring de 70-80k eller endda et Sinn til 15k. Det er vel bare et personligt økonomisk standpunkt (som der også bliver nævnt tidligere i tråden).
Så er spørgsmålet dernæst, om vi opfatter det "Bedste" dykkerur som en deskdiver eller som ren tool, eller et der har noget fra begge verdner, og det er jo åbent til individuel fortolkning.

Mit bud på trådstarters spørgsmål:
Tool:
Til store håndled: Sinn U1 (eller U2)
Til små håndled: Sinn EZM3
Deskdiver:
Omega SMP
Tudor BB
Lidt fra begge verdner:
Til store håndled: Omega PO 45,5
Til små håndled: Omega  PO 42 (cal 2500 pga. højden)

M.v.h. Thomas
Well put Thomas,and i agree with you Icon_Up I think however that the old Subs -Dwellers-IWC divers etc can fit into both categories.But when someone asks what is the best diver,then only a few modern brands are in the running.And we should not forget that brands like Sinn really try to develop their dive watches for the functionality and not just for the looks.This is the big difference in my opinion.I would rate Sinn as the best tool watch brand at this time.
Svar
Uden, at jeg på nogen måde er ekspert, vil jeg da gerne anerkende at Blancplain med Fifty Fathoms satte helt nye standarder for et vandtæt ur.

Men om der så hermed er tale om et desideret dykkerur ved jeg ikke. 

Uret var da vandtæt nok til snorkeling og lette dyk med flaske. Ingen tvivl om det.

Derfra, og så til at bygge et desideret ur, hvilket udelukkende er designet til dykning er en anden snak.

Hvis jeg var proffesionel dykker ville jeg nok ikke tage mit 30-50 K ur på et dybere dyk. 

Det kan sikkert ikke engang komme udenpå våddragten.

Chancen for at det fik seriøse ridser eller at remstifterne knækkede ville gøre at det blev på land.

Blot min mening
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)