Showing Watches
Sjældent har jeg læst så meget dobbeltmorale i to indlæg, men jeg synes det er godt du kæmper for det du tror på. Vi må hellere lukke den her, inden du modsiger dig selv igen.
Eller... Du skal selvfølgelig være velkommen til at fyre den af endnu en gang, men jeg behøver ikke bruge mere tid på det. God aften. Icon_flag
Svar
(19-05-2015, 09:57 PM)D.Sandberg Skrev: Sjældent har jeg læst så meget dobbeltmorale i to indlæg, men jeg synes det er godt du kæmper for det du tror på. Vi må hellere lukke den her, inden du modsiger dig selv igen.
Eller... Du skal selvfølgelig være velkommen til at fyre den af endnu en gang, men jeg behøver ikke bruge mere tid på det. God aften. Icon_flag
Sleep well Mr.Bean.And thank you for a constructive debate.I look forward to reading future input on this site from you.No hard feelings Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Kære Willy : Troede jeg kunne drille dig lidt med min Patek 3796? Som svar på dit indlæg, husker jeg at vi før har haft diskuteret noget lignende. Jeg har stadig den holdning at hvad skal det nytte at negativt kritisere et ur som en bruger har nyindkøbt?

Til Alle Jer Andre : Da jeg købte min 3796 gjorde jeg det fordi der var noget der tændte mig ift dette ur. Man kan sige at uret er 1) designmæssigt ikke up to date, 2) er for lille, 3) i tiden fremover usælgelig pga størrelsen 4) gult gul som overhales af fx rød/rosa guld..... Jeg skal såmænd nok klare det, men kan bare ikke se hvad nytte det gør, at 40 brugere herindefra skriver negativt om det.
Hvis jeg derimod skriver : Jeg har købt nyt - se her - og SKYD..... så er det noget andet.
Når nogen viser et Panerai på 47 mm skriver jeg jo heller ikke : "Du kommer da aldrig af med det igen - hvem fanden vil i fremtiden slæbe på sådan en klods". Jeg lader være med at kommenterer eller skriver "tillykke". Her er en person der er glad for sit ur - hvorfor skulle jeg uopfordret ødelægge det.
Hvad der kunne være spændende var om jeg vidste sindsygt meget om værker - det ville jeg godt byde ind med - men der er langt endnu. Er ikke urmager. Bliver det heller ikke.
Så for min skyld kan I bare poste Jeres ure igen og igen og....... Jeg springer dem bare over hvis jeg bliver træt af det.
Mvh
Morten

ps Undskyld til alle Panerai fans - super flotte ure I har!
Svar
1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches?

Det er ikke et must, men alle urnørder ved at det er en stor dag når man får et nyt ur til samlingen, eller som i mit tilfælde det første rigtige ur. Min personlige glæde ved at købe det første rigtige ur, ville jeg gerne dele med andre ur interesseret.

2. Would you show us the same watch again and again?

Hvis en repost kunne bibringe debatten noget, eller hvis jeg blev opfordret til det så ville jeg gøre det.

3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own?

Min viden omkring ure er stadig forholdsvis beskeden, og fra tid til anden undlader jeg at kommentere af frygt for at min manglende viden vil blive udstillet.

4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch?

Hvis man har noget positivt at sige/komplimenter hvorfor så ikke sige det. Jeg nyder selv at blive komplementeret for min påklædning eller mit ur. Husk det er gratis og kan gøre en verden til forskel.

5. Would you tell someone you did not like their new watch?

Hvis man ikke har noget pænt at sige hvorfor så ikke bare klappe i. Hvis folk spørger mig direkte om min mening så får de den også.
Svar
(20-05-2015, 12:05 AM)Shane54 Skrev: 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches?

Det er ikke et must, men alle urnørder ved at det er en stor dag når man får et nyt ur til samlingen, eller som i mit tilfælde det første rigtige ur. Min personlige glæde ved at købe det første rigtige ur, ville jeg gerne dele med andre ur interesseret.

2. Would you show us the same watch again and again?

Hvis en repost kunne bibringe debatten noget, eller hvis jeg blev opfordret til det så ville jeg gøre det.

3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own?

Min viden omkring ure er stadig forholdsvis beskeden, og fra tid til anden undlader jeg at kommentere af frygt for at min manglende viden vil blive udstillet.

4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch?

Hvis man har noget positivt at sige/komplimenter hvorfor så ikke sige det. Jeg nyder selv at blive komplementeret for min påklædning eller mit ur. Husk det er gratis og kan gøre en verden til forskel.

5. Would you tell someone you did not like their new watch?

Hvis man ikke har noget pænt at sige hvorfor så ikke bare klappe i. Hvis folk spørger mig direkte om min mening så får de den også.

Ja så enkelt kan det være og det gælder i alle forhold til mennesker Icon_smil
P.N.
Svar
(19-05-2015, 11:44 PM)mojohe67 Skrev: Kære Willy : Troede jeg kunne drille dig lidt med min Patek 3796? Som svar på dit indlæg, husker jeg at vi før har haft diskuteret noget lignende. Jeg har stadig den holdning at hvad skal det nytte at negativt kritisere et ur som en bruger har nyindkøbt?

Til Alle Jer Andre : Da jeg købte min 3796 gjorde jeg det fordi der var noget der tændte mig ift dette ur. Man kan sige at uret er 1) designmæssigt ikke up to date, 2) er for lille, 3) i tiden fremover usælgelig pga størrelsen 4) gult gul som overhales af fx rød/rosa guld..... Jeg skal såmænd nok klare det, men kan bare ikke se hvad nytte det gør, at 40 brugere herindefra skriver negativt om det.
Hvis jeg derimod skriver : Jeg har købt nyt - se her - og SKYD..... så er det noget andet.
Når nogen viser et Panerai på 47 mm skriver jeg jo heller ikke : "Du kommer da aldrig af med det igen - hvem fanden vil i fremtiden slæbe på sådan en klods". Jeg lader være med at kommenterer eller skriver "tillykke". Her er en person der er glad for sit ur - hvorfor skulle jeg uopfordret ødelægge det.
Hvad der kunne være spændende var om jeg vidste sindsygt meget om værker - det ville jeg godt byde ind med - men der er langt endnu. Er ikke urmager. Bliver det heller ikke.
Så for min skyld kan I bare poste Jeres ure igen og igen og....... Jeg springer dem bare over hvis jeg bliver træt af det.
Mvh
Morten

ps Undskyld til alle Panerai fans - super flotte ure I har!
Come on,its not to criticize if you give a honest answer.What do you get out of fifty or more people say -Great watch-Wonderfull watch-etc etc.Whats wrong with one person saying ,congratulations with your new watch,but i do not like it?They might come back,and ask why i do not like it.And find something out about the watch,they did not know.People learn absolutly nothing with this back clapping culture.I am bloody happy,that people were not like this on Time Zone in the old days.They said things straight out in a honest and fair way,just like grown people should.And believe me,i and others learnt more about watches this way.You do not have to know a lot about calibers to write about them.You can read expert opinions on the net.I know watchmakers who know absolutly nothing about 98% of calibers.
                                          And if you knew how many mails i get from people,who thank me for telling them something they did not know about a watch.I think you would be supprised.We are all here to help one another,i hope.I do not find it helpfull if people tell me a lie to protect my feelings.
                                              I can agree with the fact that it is not a nice thing,to take away the enthusiasm from someone who has just got his maybe first good watch.And it is something i try not to do.But if someone writes something about a watch,that i do not agree with,then i will give my opinion.You tell all Panerai fans,what good looking watches they all have.Just so you do not make enemys or offend anyone? Lots of Pams just like other famous brands watches,are pieces of overpriced junk.And some are well made and beautiful to look at.But in the eyes of some,they are all wonderfull Icon_smil Your Patek by the way,looks like a vintage Omega. Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol  Hope i did not provoke you.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg synes man skal passe på med indirekte at prøve at diktere hvad folk må og ikke må med en tråd som denne. I min verden gælder sund fornuft, pli og situations fornemmelse altid.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
(22-05-2015, 07:10 AM)KlausM Skrev: Jeg synes man skal passe på med indirekte at prøve at diktere hvad folk må og ikke må med en tråd som denne. I min verden gælder sund fornuft, pli og situations fornemmelse altid.
Mvh
Klaus
No one is dictating anything.I have learnt a lot from the answers given,up to now.It is a good thing to understand,how other users of this site feel about things.And it can help to show a bit more tolerence.I for one will try to show more tolerence in the future.
Svar
Ingen grund til at vise tolerance for mig Willy! Jeg sætter stor dyd i ærlighed. Om jeg kender personen eller ej.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(22-05-2015, 01:35 PM)jacobzimmer Skrev: Ingen grund til at vise tolerance for mig Willy! Jeg sætter stor dyd i ærlighed. Om jeg kender personen eller ej.
Thank you Jacob Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)