|
Showing Watches - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Showing Watches (/showthread.php?tid=79974) |
Showing Watches - willy - 18-05-2015 I have a few questions for the members of this site. 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches? 2. Would you show us the same watch again and again? 3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own? 4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch? 5. Would you tell someone you did not like their new watch? My answers are. 1.For me it is not important,because i never buy watches to please others.But it is interesting to see what others buy. 2.I would only show a watch if it was relevant.Example- someone bought the same watch,or it was part of a debate. 3.I can answer yes to this.But i prefer to write about watches i have had experience with. 4. Not at all.I know there are many others will do this for me.While i try to write something interesting. 5. Only if they asked directly.But if they wrote something about the watch i did not agree with,i would comment it. This is not meant to start a debate.It is more to give us all an idea about what others, find to be interesting on this site. RE: Showing Watches - bjorn_e58 - 18-05-2015 1. Vigtigt? Måske ikke, men derfor vil jeg gøre det igen; især hvis/når jeg køber noget, der ikke er helt ofte vist. Men min samling har fundet et stabilt leje, så hvis jeg køber noget er det ikke fordi jeg sælger noget andet. Det fremgår også ludt af min post (link i signaturen) om mine Rolex'er. 2. Det har jeg gjort i tråden om "dagens ur"; men det sker eefterhånden sjældent. 3. Det sker, hvis jeg mener, at jeg kan komme med supplerende bemærkninger. 4. Vigtigt? Nok ikke, men lad os være ærlige og erkende, at det kan være rart at blive bekræfte. Jeg kan også finde på, at sige til folk, jeg møder, at de f.eks. ser smarte ud eller at noget tøj klæder dem. 5. Nok ikke her, så hellere holde min kæft. Men direkte adspurgt og IRL, kan jeg godt gøre det. /Bjørn RE: Showing Watches - KimT - 18-05-2015 (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches? Ikke livsnødvendigt, men alligevel rart at dele sin glæde med nogen der rent faktisk forstår det. Jeg ligger ikke alle ure som jeg har forbi op, men de fleste. (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: 2. Would you show us the same watch again and again? Absolut, men ikke i selvstændige tråde. Som regel kun i tråden "Dagens ur" som jo er netop det..... "Dagens ur" og ikke "Dagens ur som i ikke har set før". (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: 3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own? Jeg starter ikke så tit tråde, men deltager gerne i debatten om ure jeg ikke ejer. Ellers ville det også være lidt kedeligt, da jeg jo ikke ejer særlig mange. (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: 4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch? Jeg synes altid det er vigtigt at kommentere andres ure, positivt som mindre positivt og hvis folk ligger deres nyindkøbte ur op, går jeg ud fra at de er glade for det og ønsker dem derfor tillykke, uanset om det er noget for mig eller ej. Nogle gange med ordene at det er ikke lige mig, men tillykke, og andre gange med fedt ur, det kunne jeg også godt tænke mig osv. Jeg roser ikke uret hvis jeg ikke synes om det, men idet det er et nyt ur som personen er glad for ønsker jeg altid tillykke. (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: 5. Would you tell someone you did not like their new watch? Ja, hvis de spørger til min mening. RE: Showing Watches - mojohe67 - 18-05-2015 (18-05-2015, 07:54 PM)willy Skrev: I have a few questions for the members of this site. Mit Nye ur : Jeg elsker det ........ elsker det........... elsker det....... ![]() Så I får det lige en gang mere ( for at vise hvor meget jeg elsker det ) : ![]() Vi ved godt at dette er nyskabende inden for design og at værket er verdens bedste ( helt up to date ). Alle ved det. Faktum. RE: Showing Watches - jacobzimmer - 18-05-2015 1. For mig er det overhovedet ikke vigtigt, dog synes jeg i mange tilfælde forum fortjener at se det. F.eks. som mit BB, som jeg faktisk spurgte indtil i ét af mine første indlæg herinde. Og nu da jeg har fået det, synes jeg at alle dem der hjulpet mig på vej skal vide at de endte med jeg købte det. 2. Selvfølgelig! Jeg elsker at dele min begejstring for mine ure med folk der forstår interessen. Et eksempel er @Miwes, jeg elsker hans billede spams (og alle andres) men det er fedt at se entusiasme for folks nye ure, og det gælder iøvrigt også alle andre ting. Har set folk herinde være ligeså begejstret for deres g-shock som for deres AP. 3. Ikke specielt... Men har tit overvejet at lave et review af mine ure. Det kommer nok når eksaminerne er overstået, og jeg kan få taget tid til at tag nogle ordentlige billeder. 4. Samme svar som Kim. 5. Ja da, men på et ordentlige måde. Det er tit svært at komme med bemærkninger og konstruktiv kritik over en skærm. Men kan man gøre det på en ordentlige måde, så ja. RE: Showing Watches - whoa - 18-05-2015 1: vil ikke kalde det vigtigt men kan godt lide at dele min entusiasme med andre som vel også kan lide det, indtil videre har jeg kun lavet en tråd omkring et unboxing af LE ur, fordi den slags syntes jeg selv er lækkert:-) 2: ja hvis der har relevans for tråden eller bare i "vis dit ur" 3: ja det kan jeg sagtens finde på hvis folk spørger om råd eller lignende, men ellers tror jeg det ikke 4: hvis jeg virkelig syntes det er lækkert ja, men et tillykke med uret er da altid selv rart at få, så ja 5: hvis der decideret bliver spurgt om det, kan jeg sagtens gøre det, men vi har jo forskellig smag, så min smag er jo ikke den rigtige for andre nødvendigvis -Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors- RE: Showing Watches - Avantismo - 18-05-2015 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches? Jeg elsker at dele min glæde med andre. Så meget vigtigt. 2. Would you show us the same watch again and again? Ja for satan. Elsker at tage billeder af smukke ure. Fra alle mulige vinkler. Og i forskelligt lys. Jo flere jo bedre. Vi lever i en visuel verden. Lækre skarpe billeder kan man aldrig få nok af. Forums uden billeder er dødkedelige imho. 3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own? Ja. Men er ikke en urtosse med 30 års erfaring, men det kommer nok med tiden. Men nyder da at kunne hjælpe andre hvis jeg kender svaret på deres spørgsmål. 4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch? Ja. Dette er jo et urforum. Vi har alle forskellig smag, men nyder meget at se andres valg. Jeg havde aldrig købt mit IWC, hvis jeg ikke havde set Kristoffers Aquatimer herinde. 5. Would you tell someone you did not like their new watch? Ja. Men er klar over at der skal være plads til forskellig smag. Men smag ikke ikke nødvendigvis den rette. Kritik bør altid gives med stor omtanke imho. [b]Min kloge gamle farmor sagde altid: hvis du ikke har noget positivt at bidrage med så tænk dig ekstra godt om før du udtaler dig negativt. [/b] RE: Showing Watches - Miwes - 18-05-2015 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches? Det er ikke vigtigt på den måde, men jeg kan bare ikke lade være at dele 2. Would you show us the same watch again and again? Her er jeg skadet i den grad og ja...jeg viser mine ure igen og igen, men er egentlig meget bevidst om at det kan være for meget for de fleste og har på det seneste droslet lidt ned, men det er bare stilhed før stormen 3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own? Jeg vil mene at der kommer lidt viden om fra mig eller forsøger at sende lidt inspiration videre en sjælden gang, men her ligger jeg nok ikke særlig højt på skalaen...sorry! 4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch? Efterhånden har man jo set det meste, men om det er overdreven luksus eller helt i den billige ende, så giver jeg min mening omkring et ur der fanger mig i form, farve og design. Jeg tror da de fleste ligger et billede op af deres ur for at dele oplevelsen og man skulle da være et skarn om man ikke ville være med til at forlænge den glæde med en lille kommentar. 5. Would you tell someone you did not like their new watch? Meget sjældent siger jeg noget dårligt, så holder jeg hellere min mund, men det er sket at noget har været så grimt at der er smuttet et par bemærkninger. RE: Showing Watches - brauer - 19-05-2015 1. How important is it for you,to show other members your newly acquired watches? Nok mere vigtigt end jeg selv vil indrømme, da jeg altid har lavet en tråd med de ure jeg har købt/ sat i stand mv. Men hvis ingen gjorde det ser jeg en stor del af debatten gå tabt. Jeg gør det ikke for et klap på skulderen men mere for at dele min glæde eller håb om inspiration for andre 2. Would you show us the same watch again and again? Ja da! Bare fordi uret er vist en gang er jeg jo ikke blevet mindre glad for det? Og det betyder jo ikke at det ikke længere kan være relevant i anndre sammenhænge end første gang det blev vist 3. Do you contribute, by writing anything about watches,that you do not own? Jeg har ikke den store baggrundsviden som mange andre har herinde, så hvbis jeg skriver om andre ure end dem jeg selv besidder er jeg lidt varsom med konklusioner da det ikke kan være mine egne,men baseret på andres holdninger til urene 4. Do you think it is important to tell someone that you like their new watch? Meget vigtigt, de ligger det jo ud fordi de er glade for det, og syntes jeg det er flot el. Skal de da gave besked. Ligesom jeg håber folk kommenterer på mine så føler jeg en form for forpligtigelse i at gengælde andres interesse i mine ure 5. Would you tell someone you did not like their new watch? Hvis de direkte spørger til det, eller formulerer jeg gerne min kommentar indirekte Showing Watches - peterkaa - 19-05-2015 Ang. 5 Så ville det faktisk være fint og kunne skabe noget konstruktiv debat, fremfor den omgang cirklejerk det tit ender med. |