Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Kedeligt PBR
Jeg hører så til dem der naturligvis også kan finde willy lidt provokerende, men altså også interessant. Jeg synes som alle ved, heller ikke at Per går over nogen som helst streger for at sælge omega, men jeg synes at willy skal ha lov til den generelle betragtning, at der altid kan være en risiko ved sammenblandindgen af "meget skrivende på et fora" og så stor sælger.
Jeg tror langt de fleste kan gennemskue risikoen og tror gerne at de fleste større sælgere, her og på itstime har en ærlig glæde ved urene, ud over salgsgenet
Synspunktet, at man ikke sælger ved at skrive, er fair nok at ha vil jeg dog sige
Man må vel så bare skrive det man selv brænder for, og så blive lidt mindre forstyrret af det som nogen man ikke er enige med skriver
Venlig hilsen John
•
Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Hej PBR
det er helt forståeligt hvis du føler sådan lige nu, og en pause herfra vil forhåbenlig give dig lysten til - først og fremmest at genvinde din egen lyst til ure i al almindelighed, og dernæst lysten til at vende tilbage igen i særdeleshed.
Jeg synes du har været en god moderator, som har haft den utaknemmelige opgave at holde mere eller mindre velmente salgs indlæg fra døren. ikke en nem opgave tilsyneladende, og desværre med den defekt, at noget af luften er gået af ballonen herinde.
Håber at se dig igen, i en ny handlings plan, og med fornyet drive.
Hav`en god sommer PBR
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Det ligger normalt ikke til mig at fatte mig i korthed, men der er en tid til alting, så:
ØV
/
Kristen
•
Jeg tror sgu oven i købet at det kan gøres endnu kortere:
Ø!
/
Kristen
•
Og så det korte:
/
Kristen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
pbr Skrev:Dette være sagt, så har jeg dog en del gange, mod mit eget ønske, ikke kunnet lade være med at opfatte nogle (dog langt fra alle) af dine indlæg som mere eller mindre slet skjulte salgsindlæg. Derfor kan jeg på dette punkt, ikke sige at være fuldstændig uenig med Willy.
Og du tror ikke du husker indlæg på et andet forum (hvor salgspromovering er tilladt) - eller indlæg som blev skrevet for år siden, hvor reglerne var mere moderate? Fx."To halvgamle brødre" [url]"http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=24&t=2904" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=24&t=2904[/url]" o nclick="window.open(this.href);return false;" o nclick="window.open(this.href);return false;" o nclick="window.open(this.href);return false;
på det andet forum er det et eksempel på hvad jeg ikke ville lægge på vintageure.dk - fordi det jo er på kanten til salgspromovering.  . Jeg ser så ikke noget galt i den form for salgspromovering, hvor indlæget iøvrigt er læseværdigt og oplysende - også for nye urintereserede. Det er jo lige præcis "ærlig snak". Faktisk kan man jo kalde det vejledning i at købe vintage ur, hvis man læser til ende.
Du har selv lavet ganske fine indlæg om dine meget smukke og fine Constellations. Fantastisk flotte billeder og fine beskrivelser. Jeg fornemmer passion, kærlighed og ægte glæde ved at eje urene. Og selvom du så måske på et eller andet tidspunkt vil sælge et eller flere og måske via disse fine indlæg får en forespørgsel opfatter jeg det ikke som salgspromovering. Hvorfor du så tror at jeg har skjulte dagsordener ved jeg ikke, men det er ubehageligt.
vh baun
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
hannover_dk Skrev:Kedeligt PBR
Jeg hører så til dem der naturligvis også kan finde willy lidt provokerende, men altså også interessant. Jeg synes som alle ved, heller ikke at Per går over nogen som helst streger for at sælge omega, men jeg synes at willy skal ha lov til den generelle betragtning, at der altid kan være en risiko ved sammenblandindgen af "meget skrivende på et fora" og så stor sælger.
Jeg tror langt de fleste kan gennemskue risikoen og tror gerne at de fleste større sælgere, her og på itstime har en ærlig glæde ved urene, ud over salgsgenet
Synspunktet, at man ikke sælger ved at skrive, er fair nok at ha vil jeg dog sige
Man må vel så bare skrive det man selv brænder for, og så blive lidt mindre forstyrret af det som nogen man ikke er enige med skriver
Venlig hilsen John
Citat:
I was writing in general terms . I had absolutly no intention of singling out one person . And as you know i admire Bauns passion for Omega watches . I for one am sorry he does not write so much on our forum . Willy PS. I do not write with the intention of provocating anyone , but if i do so be it .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
willy Skrev:] I was writing in general terms . I had absolutly no intention of singling out one person . And as you know i admire Bauns passion for Omega watches . I for one am sorry he does not write so much on our forum . Willy PS. I do not write with the intention of provocating anyone , but if i do so be it .
And I happen to believe you
so be it
br
•
Svar: 400
Tråde: 22
Givet Likes: 2
Baun skrev:
Jeg må jo så indrømme at der ikke er blevet spurgt til hvorfor aktivitetsniveauet et faldende eller hvordan aktiviteten kan øges. Jeg opfattede implicit at ideen med at lave et nyt special forun for Vintage +25 var for at øge aktiviteten og derfor fandt jeg at det kunne være konstruktivt at sige noget om hvorfor min egen aktivitet på forum er gået ned på et meget lavt niveau. At dette også indbefatter en kritik af dels politikken på forum og dels en kritik af moderatorene står jeg ved.
Hvis I ikke er intereseret i at drøfte eller vide hvorfor aktiviteten falder, så må jeg sige at jeg har svært ved at se ideen i at bede om gode ideer. Det er lidt selvmodsigende.
Jeg skal gerne gentage ideen. Drop politikken med at man ikke må salgspromovere ure samt begræns modereringen til kun at gribe ind når der udvises manglende respekt mellem debatører. Uanset om I kan lide ideen er den konstruktiv.
Vh baun
................................................................................................................................................
Citat:
Promoting watches you are selling on any forum is about the most dishonest and corrupt thing you can do . It is nothing more than cheating unsuspecting new users who come on the forum to get a honest opinion . And this is the reason i do not write on the other forum . We need at least one place that is free from this lousy habit . Willy
................................................................................................................................................
I am sorry, but I can not help but see this answer to Bauns message as anything but a direct assault, pointed directly back to Baun himself. Perhaps I am chasing ghosts here, and opening up a can of worms, but this is how I see things.
Allan/Alsendk
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 23
Tråde: 8
Jeg kan forstå at denne tråd er ved at udvikle sig noget anderledes end mange troede.
Nemlig hen mod pro/contra: promovering og salg.
Jeg opfatter denne blog, som et samlingssted for oprigtigt urinteresserede mennesker, og ikke urhandlere.
Disse kan dog også være "oprigtig" interesserede, men de skal adskille "skidt for sig, og snot for sig", og det er der nogen som ikke kan finde ud af.
Så de skal hjælpes.
Derfor moderatorer, og stort applaus til dem.
Hvorfor er det så nødvendigt at promovere de ure man har til salg, fordi man har købt dem til een pris, og vil tjene på det, hvilket er helt legitimt, bare man ikke bruger uetiske metoder, som selvforherligelse af produktet.
Og hvis man har købt for dyrt, i håb om afsættelse hurtigt, så er man interesseret i at lade sit produkt fremstå, så attraktivt som muligt. Man vil jo helt ikke fremstå dum, ved at have købt noget for dyrt.
Willy havde på et tidspunkt en sammenligning af prisen på en UJ, og et bestemt Rolex model, som reference til de, i mine øjne, tåbelige priser, folk er villige til at betale for et ur som man "taler op" i prisen.
Ligesom aktier og huse kan have en prisboble, så er Rolex, Panerai og mange andre ure, efter min opfattelse, i en prisboble situation, og jeg er af den opfatttelse, at dette skal man ikke bære brænde til.
Derfor er det en klog politik at holde linien.
•
|