Nyt Forum: vintageure +25 år?
Mikael Lange Skrev:Det her er et forsøg, så giv det nu tid..

Ploprof original fra 1970: Vintageure +25år
relanceret fra 2009: Omega forum

Heuer Monaco original fra 1969: Vintageure +25år
relanceret i 1998 og igen 2003: Vintageure.dk

2 exempler på ure med og uden historisk interesse...

Mikael

Jeg kan se du svarer på en indlæg jeg skrev - og så slettede igen, sorry.

Det gik ud på et jeg mener opdeling i flere fora er helt unødvendig og kun vil skabe bøvl.

Når jeg laver et indlæg om et indkøbt Seamaster Plofrof 600 vil je placere det i det generelle forum fordi jeg laver genebetragtninger om det at måtte eje et bestemt ur.

Jeg mener mange tråde udvikler sig så de har bredere interesse end starten kunne indikere og derfor mener jeg man skal have så få fora som muligt i DK og så få underopdelinger som muligt.

Vh baun
Det nye forum er et oprindeligt velment forsøg som et forum for de lidt mere hardcore urnørder med historisk interesse, som Baun, Hannover, HenrikCannes og Geodoc etc, som går mere op i de mærker med en lang historisk baggrund, og ure fra dengang, hvor urene var innovative, værkerne interessante og spændende landvindinger, og ikke bare noget med Rolex og ceramics lünette..

Mikael
Mikael Lange Skrev:Det nye forum er et oprindeligt velment forsøg som et forum for de lidt mere hardcore urnørder med historisk interesse, som Baun, Hannover, HenrikCannes og Geodoc etc, som går mere op i de mærker med en lang historisk baggrund, og ure fra dengang, hvor urene var innovative, værkerne interessante og spændende landvindinger, og ikke bare noget med Rolex og ceramics lünette..

Det bliver vel også velment taget imod... i ligger den bare ud som, at vi skal bidrage med vores holdning og det er så det vi gør!

JEG synes bare det er en skam at dele det sådan op da JEG tror, at JEG vil gå glip af et par spændene tråde fordi de ligger så spredt! Jeg forstår bare ikke logikken i at man skal ligge (lidt firkantet, jo) sit Maxi dial Sub fra '72 ind op vintage forummet og så sit Gloss dial fra '89 ind på det "normale" forum!? De er vel begge mest Rolex og de fleste som læser Rolex forummet har vel en generel interesse for mærket og historien.

Som skrevet tror jeg at det vil have indflydelse på hvem der læser hvilke tråde og måske går der en fremtidig Rolex vintage ekspert som ikke har fået øjnene op for denne vidunderlig verden endnu, fordi han ikke på nuværende tidspunkt "gider" at læse om vintage ure i alm forstand og derfor kun har været inde på Rolex forummet, hvor der kun "må" ligges nyere Rolexer ind Icon_e_confused

Men det var det sidste fra min side, lad os se om et par måneder, hvordan det går!?
Simon Hedegaard
Nu er det ikke et krav at en tråd om en fx Rolex 1680-er fra 79, skal ligges i den nye tråd, alle er velkomne til at skrive om Rolex i Rolex forum etc. uanset alder... Det er ment som et VINTAGE-ur forum, for dem der virkelig mener vintage og "gamle ure" nørderi...

Mikael
Jeg er generelt også til så få fora som muligt- omvendt som vintage mand var det fint at ha et forum hvor jeg fik alt vintage og ikke behøvede surfe gennem en del der ikke interesserer - men lad se - måske lever det - måske dør det -
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Jeg synes, at det er absolut ulogisk, at der er et forum som hedder "Vintageure" og et som hedder "Vintegeure +25".
Enten er det vel "vintageure" og altså "+25" eller også er det "ure"!
På "+25" "lægger" man indlæg - på de andre "ligger" man!
/
Kristen
khbk Skrev:Jeg synes, at det er absolut ulogisk, at der er et forum som hedder "Vintageure" og et som hedder "Vintegeure +25".
Enten er det vel "vintageure" og altså "+25" eller også er det "ure"!
På "+25" "lægger" man indlæg - på de andre "ligger" man!
/
Kristen
det må der vist være noget om Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Vintageure, er det nye ure, som lige har forladt urforhandleren ?
Et meget løst skøn, er at ca. 50% af al trafik her på bloggen omhandler ure som er yngre end 10 år, og det har intet med vintageure at gøre, medmindre du omdefinere begrebet vintage.
Jeg ved ikke hvor mange Rolex/Panerai, jeg har set i den ene eller anden version, men jeg synes det er dræbende kedsommeligt.

Så I kan da have fuldstændig ret i at der er noget naturstridig i 25+ vintageure, men ligeså naturstridig er det at trække ca. halvdelen af de ure som bliver vist på bloggen, ind under begrebet vintageure.
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorvidt +25 forum vil være helt OK (som jeg umiddelbart syntes) eller laver den ravage. Der har været i hvert fald nogle gode argumenter både mod og med.
Men, er det ikke lidt hip som hap ?
Tiden viser hvordan sagen udvikler - vi har vist eksperimenteret tidligere med nye fora og de er lige så nemme at fjerne end tilføje hvis den ikke går som forventet.
Uanset hvad, alle alle nye idéer som bidrager for forumets overlevelse tages mod med en klapsalve og honk fra kompressorhornet. Fordi, overlevelsen er emnet vi burde primært fokusere på lige nu.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Tio Malo Skrev:Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorvidt +25 forum vil være helt OK (som jeg umiddelbart syntes) eller laver den ravage. Der har været i hvert fald nogle gode argumenter både mod og med.
Men, er det ikke lidt hip som hap ?
Tiden viser hvordan sagen udvikler - vi har vist eksperimenteret tidligere med nye fora og de er lige så nemme at fjerne end tilføje hvis den ikke går som forventet.
Uanset hvad, alle alle nye idéer som bidrager for forumets overlevelse tages mod med en klapsalve og honk fra kompressorhornet. Fordi, overlevelsen er emnet vi burde primært fokusere på lige nu.

Vh. John

Enig, det er vist overlevelse det drejer sig om.

Jeg ved at flere er smuttet efter at man ikke mere kunne spørge om morbror Åges gamle arvestykke om hvad det var og om det havde nogen værdi eller vise et ur frem hvor man nærmest ikke turde sælge igen senere af frygt for represalier. Gennem et stykke fik alle nye på siden en over snuden hvis værdi blev nævnt og det ved jeg har rykket flere gamle og nye væk fra Vintageure. Personligt synes jeg det er dybt åndsvagt man ikke kan spøge i et urforum om et arvestykke er noget værd uden at blive beskyldt for at lave skjulte annoncer, hvor pokker skulle man ellers spørge??. No offense men disse forespørgsler er jo ikke nogen der konkurrerer med salgsdelen her. Der er jo stort et ingen private salgannoncer her og mange vil ikke betale for en annonce når der så mange gratis muligheder. Det kan godt være jeg får nogle over nakken nu, men det er altså hårde facts og hvad der bliver talt om blandt urfolket når de samles...
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)