Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ja, så er det bare ud over stepperne og få fat i et 351
Jeg synes at rem priserne på OEM Panerai er meget rimelige ifht. så mange andre mærker.
Og når du først kommer igang med aftermarket remme, så er det super spændende.
Du har mulighed for at lave en kombination, som ingen andre render rundt med, til en rimelig pris
Mht. titaniumskassen, så har jeg for nyligt købt et Pam i titanium og ikke fortrudt det et sekund.
Det er meget mere komfortabelt at bære
IMHO.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Sikkert et dumt spørgsmål

, men eftersom det er den største enkeltudskrivning, jeg har gjort - nogensinde - hvis man ser bort fra mit huskøb, så ønsker jeg at gå med livrem og seler.
1) Kan man stole på betegnensen
"Trusted Seller", når den angives på Chrono24?
2) Er det forskel på angivelsen
"Tilstand 0 (som nyt)" (jeg kigger på Chrono24 på dansk) og den ofte anvendt betegnelse
BNIB??
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hvis jeg ikke tager fejl, så er "Trusted seller" noget som man opnår på Chrono24 ved at betale sig fra det.
Jeg kan dog tage fejl, men jeg mener at have hørt det.
Men find uret og google forhandleren (spørg også herinde) og se hvad du finder.
Jeg opfatter betegnelsen "som nyt" som svarende til LNIB (Like new in boks)
Hvis det skal være BNIB (Brand new in box) skal det vel være nyt og ikke som nyt.
Hermed mener jeg 100% ubrugt. Et "som nyt" kan jo godt være brugt uden at det kan ses og så er det ikke BNIB i min optik.
Ikke at det ville betyde noget for mig, om det var brugt eller ej.
Hvis standen er som ønsket, så er jeg kold overfor om der er andre der har gået med det, eller ej.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Kenn
Du vil nok tro at jeg er en lille smule efter dig, men det er jeg ikke på nogen som helst måde, men når man går med både livrem og seler, har vi jo udelukket en del sælgere, hvis Bo Hansen har et 351 er den jo lige til højrebenet, men hvis han ikke har et er der jo kun Klarlund tilbage, hvis du skal være 100% sikker.
MVH Peter
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
På nuværende tidspunkt har han vel både købt og betalt et af de mange eksemplarer på chrono24, og modtager det måske allerede idag (?)
Kan oplyse at prisen hos Klarlund er 45k og at de forventer en leveringstid på 2-4 måneder.
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Jeg har desværre stadig ikke noget PAM351 på vej endnu

Har kontaktet flere sælgere. Flere har endnu ikke svaret, og en anden er jeg ikke helt sikker på, om jeg kan stole på. Kender I Gonza Watches i Barcelona?
Jeg har skam været i kontakt med Bo flere gange. En super fin fyr. Pga jeg skal have ekstra lange remme (samt muligheden for 9 pct rabat pga forbrugerforeningskort), vil det dog være billigere for mig at handle med Klarlund (som dog har en længere leveringstid, kan jeg forstå på Stingers indlæg).
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Leveringstiden er da betydeligt højere end 2-4 måneder. Det er ikke ofte, at man kan valse ind og købe et af de populære modeller.
Jeg var skrevet op til et PAM 321 og PAM 351 i 7 måneder uden at der skete noget. Desuden bliver alle ure fra Panerai lavet i et begrænset oplæg hvert år. Disse faktorer udelukker næsten muligheden for at købe et PAM 351 ''hurtigt'' hos Klarlund.
Dengang blev jeg dog tilbudt en PAM 359, den kunne de have klar inden for 2-3 uger.
•
Svar: 6
Hermed mit første (og forhåbentlig ikke sidste) bidrag til debatten herinde:-)
Som titlen antyder stemmer jeg klart for 351-eren - er selv den for det meste (se nedenfor) glade ejer af en 351-er. Jeg synes at den brune skive i kombination med den brune rem og guldviserne er for fed. Og så ældes titanium efter min mening på den fede måde.
Jeg købte uret (BNIB) - havde ikke tålmodighed til at vente på at Klarlund skulle få en hjem. Fik det verificeret til kr. 995 hos Klarlund.
Men efter at have gået med det i en måned stoppede det pludselig og efter indlevering hos Klarlund viste det sig, at der lå en skrue som havde løsnet sig fra værket og blokerede for urets gang. Er der nogen herinde som har erfaringer med P's inhouse værker - jeg krydser fingre for at jeg som ekspedienten hos Klarlund betryggede mig bare været ekstremt uheldig?
Det man skal være opmærksom på hvis man køber P's inhouse værker er, at Klarlund (eller noget andet autoriseret værksted for den sags skyld) ikke må dreje en skrue i det - al service og rep foregår i Schweiz, og selv om det er en garantisag tager det minimum 8 uger (det er længere end jeg har ejet uret, snøft...). Så er det tilbage til mit gamle Omega fra 1966 som aldrig har slået en forkert prut.
En ting du også lige skal overveje hvis du køber brugt er, at selv ved en garantisag skal du betale for portoen til Schweiz som for et ur i denne prisklasse (med forsikring) løber op i ca. 700 kr.
Men bortset fra ovenstående kan jeg kun anbefale at "komme med på vognen"
Vh PAM351
•
Svar: 6
Og hermed på opfordring et billede af uret - synes ikke det yder farverne helt retfærdighed, men kommer stærkt tilbage når det engang returnerer fra Schweiz!
•