Afstemning: Hvilket af følgende PAMs ville du foretrækker - og hvorfor?
PAM 312
PAM 351
PAM 359
[Vis resultater]
 
 
PAM 312, PAM 351 eller PAM359?
#1
Jeg har en præference, men vil gerne høre, om du foretrække PAM 312, PAM 351 eller PAM 359, og ikke mindst; hvorfor?

PAM 312
İmage

PAM 351
İmage

PAM 359
İmage

(Posten er blevet redigeret; PAM 351 er tilføjet, og det samme er afstemningsmuligheder)
Svar
#2
PAM 312 uden tvivl pga. den er børstet og har de ''normale'' tal. Jeg synes godt om det patinerede look på PAM 359, men det ville have set bedre ud uden alle de ''ekstra'' tal. Desuden mener jeg at et PAM ikke bør være poleret.
Svar
#3
Klart 312'eren....
Jeg kan ikke med alle de små tal, istedet for streger som timemarkeringer.
Svar
#4
Du skal da også huske at kigge på pam 351
Svar
#5
DanBS Skrev:Du skal da også huske at kigge på pam 351
351 skiller sig ud ved at være i titanium --- ellers er den identisk med 312, ikke?

Mens fordelen med Ti er, at uret bliver lettere, så er ulempen, at Ti ridses nemmere, ikke?
Svar
#6
Uden at tjekke, mener jeg at 351 har gyldne videre og en anden skive farve.
Klart det fedeste af de tre IMHO.

Jeg har to ure i titanium, og det kan godt være de tager lidt lettere imod.
Men med tiden "skjuler" ridserne sig selv.
Søg på titanium herinde og der er masser af info.

Hvis 351 er med, er det mit valg.
Svar
#7
Stadigvæk PAM 312, titanium er uden tvivl et spændende materiale, men de originale ure fra Panerai blev udført i stål. Og det er bl.a. den primære begrundelse for mit valg. Dog synes jeg rigtig godt om kompositionen af farverne på PAM 351, altså den brune urtavle med viserne i guld.
Svar
#8
Hvem kontakter man, hvis man er interesseret i et PAM - andre end Klarlund og Kongen Icon_e_biggrin Uret må godt være brugt, men i så tilfælde skal det være 'mint'.

Jeg er opmærksom på, at alle disse tre ure kan købes som nye hos netforhandlere (i EU) for ca. 36.000 kr. (pr. styk, desværre ikke en samlet pris Icon_e_biggrin )
Svar
#9
Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo - Bo...............

Ville klart høre KONGEN - han er total good guy til at skaffe nye ure til bæredygtige priser!

I mine øjne kan alt andet ikke betale sig, dog virker de priser du har fundet, ved ikke hvor, men som fantastisk gode. På min gamle prisliste før den sidste stigning kostede et PAM 312 40.500, PAM 351 43.500 og PAM 359 40.500. Så hvis du kan få et PAM 351 for 36.000 kr., ville jeg skynde mig i banken og hente penge.
Svar
#10
Du må selvstændigt jage det rette ur på nettet, da du både har afvist den mest oplagte autorisede forhandler samt en af de gode private sælgere på det danske marked.

Jagten på det rette ur til den rigtige pris, er efter sigende et af de mere underholdende sider af at være ''urnørd''. Jeg kender dog ikke til dette, da jeg foreløbigt kun har købt nyt.

Prøv f.eks. Chrono24, Dreamwatch, MyWatch, osv.

Go' jagt. Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)