Afstemning: Hvilket af følgende PAMs ville du foretrækker - og hvorfor?
PAM 312
PAM 351
PAM 359
[Vis resultater]

PAM 312, PAM 351 eller PAM359?
Mr. Korsbek! Skrev:... Så hvis du kan få et PAM 351 for 36.000 kr., ville jeg skynde mig i banken og hente penge.

Jeg er helt enig, da Panerai er et kvalitetsur (læs: forvent ikke billige priser på et ur med inhouse-værk).
Svar
Jeg har været i kontakt med "Kong Bo", men han kunne pt. ikke hjælpe mig. Så jeg har ikke afvist ham, tværtimod virker han som en super gut, når jeg via mails har kommunikeret med ham Icon_e_smile

Måske er de priser, jeg har fundet for gode til at være sande (øv øv), men der er tale om forhandlere med "Trusted Sellers"-prædikatet, hvilket jeg troede, var en blåstempling...

Af de angivne modeller hælder jeg mest til PAM 312 (dernæst 315), hvilket skyldes, at jeg ofte bærer sorte trøjer eller skjorter, ligesom jeg ønsker at sætte en sort rem (gummi eller en slags læder) på uret… Hvis jeg så begge ure ved siden af hinanden IRL, ville jeg måske skifte mening, men det er vist ikke umiddelbart muligt.
Svar
Jeg er helt klar på 351'eren, den spiller bare max! den brune skive og gyldne visere giver et super fedt look!

Men tror du at du bliver tilfreds med det ur du ender ud med!? Du har jo efterhånden været ude efter så mange forskellige ure.... altså mht til at uret skal være mint Icon_rolleyes hvis det var mig selv ville jeg blive ved med at spekulere på de andre eller om jeg nu havde valgt rigtig og i det tilfælde er det sku dyrt at købt fra "nyt" hver gang! - ikke nogen kritik, bare lige en tanke Icon_e_biggrin
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:Men tror du at du bliver tilfreds med det ur du ender ud med!? Du har jo efterhånden været ude efter så mange forskellige ure.... altså mht til at uret skal være mint Icon_rolleyes hvis det var mig selv ville jeg blive ved med at spekulere på de andre eller om jeg nu havde valgt rigtig og i det tilfælde er det sku dyrt at købt fra "nyt" hver gang! - ikke nogen kritik, bare lige en tanke Icon_e_biggrin
Samme tanke har faldt mig ind Icon_e_smile Men hvis jeg nu gør et godt køb, vil det være muligt at sælge igen (ikke at dette skal være indgangsvinklen til en handel, men blot en backup-plan).

Er nok ved at være lidt utålmodig og vil gerne snart købe... Icon_e_biggrin
Svar
Hej Kenn

Jeg tror også at et Panerai vil passe dig bedre end et Rolex Daytona, og jeg har stemt på 312. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Pam 312 - er det sikre valg for alle.
Pam 351 er lidt mere en sleeper og har faktisk en del ting som du kun ser på Panerais ekstremt dyre modeller. Remmen, guldviserne, den brune skive samt urkassen af TI går igen på fx. deres tourbillon. Det er klart den billigste måde at få guldvisere på et Pam.

Jeg stod selv med samme valg og fik mulighed for at prøve dem begge. På papiret er det absolut ingen tvivl - Pam 351 virker til at være bedre på alle punkter.

Man da man fik den i hånden var det lidt en anden sag. Viserne er fede og uret er let og lækkert. Men jeg kan bare ikke lide den "tobaksbrune " skive. Den er nemlig slet ikke brun når man ser den i levende live. Jeg vil kalde den koksgrå med lilla nuancer. Med en brun rem fremstår den svagt brun, men det er slet ikke den samme lækre brune farve som på feks. Pam 232. Så det er klart en forbier for mit vedkommende. Og det er ærgeligt når nu ellers uret i med i topklassen på alle andre punkter.

Noget helt andet er at det automatisk urværk i begge modeller gør den i forvejen 1950'er kassen lige lovligt tyk. Pams skal simpelthen ikke være automatiske. Håber de laver en tilsvarende model næste år, med deres nye 3-dages værk P.3000.
Svar
Stinger Skrev:... Pams skal simpelthen ikke være automatiske. Håber de laver en tilsvarende model næste år, med deres nye 3-dages værk P.3000.

Jeg er helt enig i at et ur fra Panerai bør indeholde et manuelt værk, det var sjovt nok også en faktor som havde betydning for mit valg den gang.

Det skal desuden bemærkes, at priserne på ure fra Tag Heuer, Omega og Panerai tilsynelande er steget, jf. Urværkets prislister (se vejl. pris (skrevet med småt)). Priserne på div. ure er blevet diskuteret tidligere i dette emne.
Svar
Jeg rigtig godt lide Panerais historik, men er dog til automatisk fremfor manuelt værk.

Havde muligheden for at se en 1950'er-kasse i titanium i dag (på mørkebrun krokodillerem). Hold da op det så lækkert ud. Før i dag kunne jeg ikke forstå den hype omkring remme, da lænker da 'er federe', men denne holdning er nu revideret Icon_e_smile

M.a.o. er 351 pt klart min foretrukne model, men jeg må hellere vente et par dage med at agere på dette, da jeg de sidste uger har skiftet mening så mange gange, at jeg snart ikke længere har tal derpå.

Jeg erfarede desuden, at længden på standardremmene er for kort til mig, så kan I oplyse mig, hvad det koster, at købe en ny, længere krokodillerem samt gummirem?
Svar
PAMS egne remme koster oftest mellem 1 og 2.000kr. Men køber du nyt, så kan du bare bestille uret med en XL rem fra start.

Som du siger er TI og brun rem et lækkert match. Men få kigget ordenligt på 351érens skive før du køber. Jeg blev ret skuffet over den fadede grå farve, som også gør det ret svært at matche forskellige remme til uret.
Svar
Hmmmm det var ikke en 351, jeg så, men derimod en anden model, som havde 50'er-kasse; et PAM 311 (som desværre er udenfor min økonoiske formåen Icon_e_smile) Blev dog fortalt, at skivefarven var præcis den samme som på 351 - og den var altså ok lække Icon_e_wink . Men mit valg af 351 i stedet for 312 er ikke skivefarven eller guldviserne, men derimod titaniumkassen Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)