Som Peter skriver kan de snildt servicere et IWC (ETA modeller) og det er meget muligt, at der er finisheret lidt, men som han også skriver, er det fortrinsvis på finish. Jeg ved de også modificerer lidt på selve driv-værk, men derfra og så til at jeg ikke ville lade en seriøs dygtig urmager servicere det, er der altså lang vej. Et ETA 2892 er og bliver et ETA 2892, så hvis værket
INTET FEJLER ud over det skal renses og smøres, ville jeg ikke være bange for at få det serviceret uautoriseret.
Har uret defekter er det selvfølgelig en anden snak, hvilket jeg også tidligere har skrevet. Her kender Peter og co. også deres begrænsninger. Jeg ved Peter har sagt nej til at servicere IWC af netop samme årsag.
Jeg har mere respekt for en dygtig uautoriseret urmager, der kan sit håndværk og har mange års erfaring med div. ure, end en tilfældig "grøn" urmager, der lige har fået arbejde hos et autoriseret service center. Jeg har set masser af Omega, Rolex, Breitling, ect., der trods autoriseret service absolut ikke havde fået den bedste behandling

Jeg har også set ure der efter et fabriksservice kom tilbage i dårliger stand med div. mærker og ridser, samt en regning der var 2-3 gange højere end berettiget

Det skal dog siges at IWCs fabriksservice er både dygtige og til fair priser.
/Mads