Urdebatten / Urforum
Service af IWC - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Service af IWC (/showthread.php?tid=74715)

Sider: 1 2 3

Service af IWC - Nopanic - 25-09-2010

Nogle der har haft et iwc til service ?
Jeg går ud fra jeg kan benytte hvelplund ?

Nogle der kender prisen på et service at et cal. 37524 ??

Re: Service af IWC - Mads Gjødesen - 27-09-2010

Kender ikke prisen, men da der er tale om et ganske almindeligt ETA 2892 ville jeg bare smide det forbi Bo eller Jørgen. Det er jo ikke raketvidenskab at servicere det kaliber. De klarer den fra dag til dag og sikkert til den halve pris af Hvelplund.

/Mads

Re: Service af IWC - Nopanic - 27-09-2010

Okay takker for svar, men er det ikke noget med at det tager en krig hvis der skal skaffes reservedele ??

Nej dele til ETA 2892 er "stangvarer", som alle urmagere har adgang til. Så det tror jeg ikke du skal være bekymret for. Går ikke ud fra det er de store udskiftninger af elementære dele vi taler om?!

Så hvis uret ellers går nogenlunde nu og det blot skal renses/smøres, så bør det ikke være noget problem.

/Mads

Re: Service af IWC - makita - 27-09-2010

...og alligevel går IWC jo under at have "forfinet/forædlet" hver eneste del, så at erstatte en forædlet IWC-del med en standard ETA-del er måske muligt, men ikke desto mindre en fornedring af værkets tilstand. Læg dertil, at man så kan vælge fra ETA´s egen hylde over 2892 komponenter lige fra "standard" til "elabore". Elabore omfatter bl.a. balance og drivhjul i glucydurmateriale, som er et temperaturfast kompositmateriale der nedsætter friktionen betragteligt (rent teoretisk i hvert fald). Er der blot tale om et service uden udskiftning af dele, kan enhver urmager imødekomme opgaven. Sørg dog for at der benyttes smøreolie efter IWC´s egne anvisninger.

Re: Service af IWC - olsen - 27-09-2010

Mads Gjødesen Skrev:Nej dele til ETA 2892 er "stangvarer", som alle urmagere har adgang til. Så det tror jeg ikke du skal være bekymret for. Går ikke ud fra det er de store udskiftninger af elementære dele vi taler om?!

Så hvis uret ellers går nogenlunde nu og det blot skal renses/smøres, så bør det ikke være noget problem.

/Mads

Mads, hvis der skal skiftes dele i værket, vil jeg foretrække en autoriseret IWC-forhandler, idet jeg antager at en ikke-IWC-forhandler, ikke kan få de modificerede værkdele, som IWC's kraftigt modificerede ETA-baserede værker består af.

/Peter

Som jeg skrev antager jeg IKKE at uret skal have skiftet elementære dele. Så taler vi IWC service som I også er inde på. Jeg ville nu være ret rolig ved at indlevere det til en ikke-autoriseret urmager, som jeg iøvrigt havde stor tillid til, fra tidligere services. En dygtig urmager er ret bevist om hvornår han skal skrue i noget eller ej Icon_e_wink

Men ring da til Hvelplund og forhør dig hvad et service koster. Er det under 2-2,5 k ville jeg da også foretrække et aut. service og smide de 1.200-1.500 kr. ekstra for at alt kører efter foreskriften. Skal det ned til IWC kører taximeteret både mht. pris og tid Icon_e_sad

/Mads

Re: Service af IWC - willy - 27-09-2010

I would take any IWC to the official dealer.You cannot just stick any ETA part in a IWC.Its not rocket science to service a patek would you send that to your local Citizen dealer?Just to save a bit of money why take the chance.I did it once with a GP.The so called great watchmaker fucked my watch completly.Try the IWC dealer in Hørsholm 45572218 he is a honest man.I am supprised at your advice Mads. Icon_e_wink Willy

Re: Service af IWC - hannover_dk - 27-09-2010

Jeg tror det hele er et spørgsmål om man tror der skal reservedele til eller ikke. Jeg er ret sikker på, at Mølbak og Krognos, hvis de får spørgsmålet - og kigger til maskinen - ret let kan afgøre, om det er rensning og service (og de kan sagtens bruge korrekt olie - også når det ex drejer sig om high-beat ElPrimero olie, hvor begge har gjort det fint for mig)

Er der mindste brug for en reservedel som er IWC finisheret - så skal den videre - er det en del som er rent ETA - elabore eller cosc - som jo også findes i den - kan de sikkert sagtens få den, men jeg TROR Mads helt enkelt satser på, at den ikke skal ha reserve dele men bare renses og smøres - ellers er det kun IWC der gælder
vh

Re: Service af IWC - willy - 28-09-2010

hannover_dk Skrev:Jeg tror det hele er et spørgsmål om man tror der skal reservedele til eller ikke. Jeg er ret sikker på, at Mølbak og Krognos, hvis de får spørgsmålet - og kigger til maskinen - ret let kan afgøre, om det er rensning og service (og de kan sagtens bruge korrekt olie - også når det ex drejer sig om high-beat ElPrimero olie, hvor begge har gjort det fint for mig)

Er der mindste brug for en reservedel som er IWC finisheret - så skal den videre - er det en del som er rent ETA - elabore eller cosc - som jo også findes i den - kan de sikkert sagtens få den, men jeg TROR Mads helt enkelt satser på, at den ikke skal ha reserve dele men bare renses og smøres - ellers er det kun IWC der gælder
vh
Citat:
I agree with that.I think maybe that is what Mads means.He is a very sensible man. Willy