Hvilket af disse ure ville du vælge?
FUPPE Skrev:Jeg synes 45,5 mm uret virker for stort. Jeg vil give din kone og urmageren ret , 42 mm passer bedst til dit håndled.
42 mm er altså også et temmeligt stort ur.
Nu ved jeg godt oversize ure er på mode i øjeblikket , men er de også det om 5-10 år?

Jeg tilslutter mig størstedelen og vil også sige at 45mm udgaven er den der passer bedst til dig. Jeg tror iøvrigt ikke rigtig på at store ure (+42mm) er et modefænomen, de er kommet for at blive.
Svar
DonWerner Skrev:
FUPPE Skrev:Jeg synes 45,5 mm uret virker for stort. Jeg vil give din kone og urmageren ret , 42 mm passer bedst til dit håndled.
Nu ved jeg godt oversize ure er på mode i øjeblikket , men er de også det om 5-10 år?

Jeg tilslutter mig størstedelen og vil også sige at 45mm udgaven er den der passer bedst til dig. Jeg tror iøvrigt ikke rigtig på at store ure (+42mm) er et modefænomen, de er kommet for at blive.

ENIG de sidder i skabet idag og imorgen Icon_cool Icon_cool
Svar
DonWerner Skrev:

og det kan jo sagtens være rigtigt. Fra lommeuret krøb op på mandearmen er det i alle fald langsomt blevet større, fra 32 mm - 34 mm - 36 mm osv op til de rigtigt store

Jeg synes de er lettere fjumsede til mange lejligheder, men jeg har jo også en alder hvor jeg nåede at gå meget med 34 mm og synes det var godt Icon_e_smile
Det kan sagtens være de aldrig bliver mindre ingen. Der er dog tendens på en del fora til at en del synes det kan være nok, og søger mod noget med 40 mm. Vi får se
Det behøves jo slet ikke ses som en krig for eller imod. Nogen kan lide datteren, andre moderen, og atter andre vil have begge

vh
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der er jo også en tendens til at det der er moderne pt - dvs. de sidste 5-10 år opfattes som "det rigtige" og man begynder at synes det er normalt - og sådan vil det altid være.

Sådan var det med bukser med stor vidde i benene, sådan var det med de brune og orange farver i 60 og 70'erne - sådan er det med ure. Man tror at det der er moderne nu holder.

Historien viser dog at når alle - efter 10-20 år er kommet over på den nye trend skifter den og alt skal igen være anderledes.

Kun sande klassikere overlever denne skiften!

Det næste kan sagtens blive firkantede store ure - og når alle har fået sådan et bliver det runde igen.

Man skal bare ikke tro man kan gætte det, for mode guderne skal nok finde på et nyt look!

Husker nogen de kæmpestore tin smykker vi gik med i 60 og 70 erne?

Jeg tror på at når det handler om ure skal man søge en ægte klassiker - det bliver man gladest for på lang sigt!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Der er jo også en tendens til at det der er moderne pt - dvs. de sidste 5-10 år opfattes som "det rigtige" og man begynder at synes det er normalt - og sådan vil det altid være.
vh Baun
Jeg er ikke selv vild med det, men du kommer ikke uden om at størrelsen på armbåndsure konstant siden 1935 kun er gået EN vej - mod det større - hele tiden, i hak. De startede med de 32 mm, og blev 34 mm en lang årrække fra ca 1950 til 75, hvor det så krøb lidt op mod 36-28 - så 40 mm som ret fast standard for mange - og derefter knageme 42 og 45 - 45,5 mm

Jeg tror du har ret, det kan skifte lidt nedaf, men det bliver ikke 34 mm lige med det samme vil jeg nok påstå
Hvis vi lever længe nok kender vi svaret, og indtil da gir jeg lidt pokker i det, og går både med 40-41 mm og 34 mm med stor glæde
45 mm finder jeg ikke ligefrem komfortabelt, men jeg har det dog.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Meget enig i det med at nogle er til datteren andre moderen eller begge
derfor har jeg både 41 og 47 mm Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Der skal jo trods alt være lidt former på dem Icon_cool Icon_cool
Svar
Må indrømme jeg nok hører til dem der synes oversize urene er blevet for store.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)