Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
HenrikCannes Skrev:Jeg kan forstå at denne tråd er ved at udvikle sig noget anderledes end mange troede.
Nemlig hen mod pro/contra: promovering og salg.
Jeg opfatter denne blog, som et samlingssted for oprigtigt urinteresserede mennesker, og ikke urhandlere.
Disse kan dog også være "oprigtig" interesserede, men de skal adskille "skidt for sig, og snot for sig", og det er der nogen som ikke kan finde ud af.
Så de skal hjælpes.
Derfor moderatorer, og stort applaus til dem.
Hvorfor er det så nødvendigt at promovere de ure man har til salg, fordi man har købt dem til een pris, og vil tjene på det, hvilket er helt legitimt, bare man ikke bruger uetiske metoder, som selvforherligelse af produktet.
Og hvis man har købt for dyrt, i håb om afsættelse hurtigt, så er man interesseret i at lade sit produkt fremstå, så attraktivt som muligt. Man vil jo helt ikke fremstå dum, ved at have købt noget for dyrt.
Willy havde på et tidspunkt en sammenligning af prisen på en UJ, og et bestemt Rolex model, som reference til de, i mine øjne, tåbelige priser, folk er villige til at betale for et ur som man "taler op" i prisen.
Ligesom aktier og huse kan have en prisboble, så er Rolex, Panerai og mange andre ure, efter min opfattelse, i en prisboble situation, og jeg er af den opfatttelse, at dette skal man ikke bære brænde til.
Derfor er det en klog politik at holde linien.
Jeg kan godt lide at købe, eje og sælge ure, så jeg kan potentielt ikke skrive om et ur jeg synes er interessant, da det er at promovere ursalg, fordi jeg med rimelig sandsynlighed kunne finde på at sælge det. Urforum.dk er en del at vintageure.dk, hvor der handles ure og reklameres of forhandlere, så at promovere ursalg på urforum.dk er nok et dårligt business træk, da urforum.dk helst ikke skal være en konkurrent til vintageure.dk! Så urforum.dk's koncept/regler i et forretningsperspektiv, kan næppe være anderledes. Om konceptet/reglerne vil sikre fremtidig vækst/overlevelse er jeg derimod i tvivl om.
Martin
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
willy Skrev:Promoting watches you are selling on any forum is about the most dishonest and corrupt thing you can do . It is nothing more than cheating unsuspecting new users who come on the forum to get a honest opinion . And this is the reason i do not write on the other forum . We need at least one place that is free from this lousy habit . Willy
Os der handler ure en gang imellem. Hvem er vi og hvordan er vi?
Er vi suspekte forbrydere som uærligt promoverer ure uanset kvalitet? Er vi korrupte – tager imod penge fra de store ur producenter for at fortælle gode historier om netop deres mærker – og er vi nogle snydepelse, som sælger ure til lang over markedspris og løber fra aftaler, tilbageleverings rettigheder eller reklamations rettigheder.
Det påstår Willy.
Ikke kun mig, men alle der handler med deres ure.
Eller er vi værd at høre på fordi vi har videreudviklet vores passion for ure til også at prøve mange forskellige så vi har sammenligningsgrundlag og ikke kun er afhængige hvad vi læser på nettet om urene? Er vi entusiaster, der bruger mange timer om ugen på at forstå mere og mere om urene og bruger vi den viden og de holdninger vi har til at hjælpe andre ind i vores verden?
Vi er nok en blandet flok, men jeg tror på at 95% er ordentlige mennesker med en høj moral. Så er der altså forbandet at vi skal høre på det andet sludder som jævnligt fyres af, af en person som er så indbildsk at han mener han er den eneste som er ærlig. Den eneste der rigtig ved hvad der er op og ned i ur verdenen og som tilmed, på et offentligt forum, beskylder vi andre for at være uærlige, korrupte og snydepelse. Som betragter sig selv som frelst og med en højere indsigt og moral. Fy for pokker, hvor det stikker.
At det så også tillades af ejer og moderatorer får mig blot til igen at trække følehornene til mig på dette forum. Tak for kaffe.
vh baun
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Baun Skrev:Os der handler ure en gang imellem. Hvem er vi og hvordan er vi?
Er vi suspekte forbrydere som uærligt promoverer ure uanset kvalitet? Er vi korrupte – tager imod penge fra de store ur producenter for at fortælle gode historier om netop deres mærker – og er vi nogle snydepelse, som sælger ure til lang over markedspris og løber fra aftaler, tilbageleverings rettigheder eller reklamations rettigheder.
Det påstår Willy.
Ikke kun mig, men alle der handler med deres ure.
Eller er vi værd at høre på fordi vi har videreudviklet vores passion for ure til også at prøve mange forskellige så vi har sammenligningsgrundlag og ikke kun er afhængige hvad vi læser på nettet om urene? Er vi entusiaster, der bruger mange timer om ugen på at forstå mere og mere om urene og bruger vi den viden og de holdninger vi har til at hjælpe andre ind i vores verden?
Vi er nok en blandet flok, men jeg tror på at 95% er ordentlige mennesker med en høj moral. Så er der altså forbandet at vi skal høre på det andet sludder som jævnligt fyres af, af en person som er så indbildsk at han mener han er den eneste som er ærlig. Den eneste der rigtig ved hvad der er op og ned i ur verdenen og som tilmed, på et offentligt forum, beskylder vi andre for at være uærlige, korrupte og snydepelse. Som betragter sig selv som frelst og med en højere indsigt og moral. Fy for pokker, hvor det stikker.
At det så også tillades af ejer og moderatorer får mig blot til igen at trække følehornene til mig på dette forum. Tak for kaffe.
vh baun
+1 herfra.
Vedkommende slipper afsted med at lave det ene personlige udfald efter det andet og når så folk reagerer på det, er han misforstået og ønsker kun at tale om ure og sidder tilbage som en ren helgen. Ja dette er personligt, men fred være med det. I kan beholde ham.
Jeg vil også sige tak for denne gang, denne mangel på dømmekraft her, kan jeg heller ikke leve med. Vil dog sige tak for tiden her, der er skyld i jeg i dag er samler og har fået en masse viden med herfra. Håber i får styr på forumet inden det er for sent.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 23
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Martín, du har ret i dine betragninger, at mange samlere, også sælger dem igen.
Skal vi kalde det at opdatere sin samling ??
Men.
Man skal holde tingene adskildt, og der er så nogen som har svært ved det.
Der er et forum for salg, og der kan man promovere, og skrive alle de lange tekster man vil om sit urs positive sider.
Men man skal holde sig fra det, på det andet forum, hvor man eventuelt lige kan have et indlæg om et bestemt urs fordele, historie og positive sider, som værdi og alt det vi nu kan sige om uret. Og så har man samme ur til salg på salgsforum på samme tid, eller ugen efter. Det er ikke i orden.
De skal hjælpes.
Da jeg er rimelig ny her på bloggen, og absolut ikke handler på danske netsider, kan noget af disse skriverier forekomme mig en smule "ud af en tangent", jeg forholder mig ikke til personlige relationer eller handler, men til en politik omkring bloggens værdigrundlag og etik.
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
HenrikCannes Skrev:Martín, du har ret i dine betragninger, at mange samlere, også sælger dem igen.
Skal vi kalde det at opdatere sin samling ??
Men.
Man skal holde tingene adskildt, og der er så nogen som har svært ved det.
Der er et forum for salg, og der kan man promovere, og skrive alle de lange tekster man vil om sit urs positive sider.
Men man skal holde sig fra det, på det andet forum, hvor man eventuelt lige kan have et indlæg om et bestemt urs fordele, historie og positive sider, som værdi og alt det vi nu kan sige om uret. Og så har man samme ur til salg på salgsforum på samme tid, eller ugen efter. Det er ikke i orden.
De skal hjælpes.
Da jeg er rimelig ny her på bloggen, og absolut ikke handler på danske netsider, kan noget af disse skriverier forekomme mig en smule "ud af en tangent", jeg forholder mig ikke til personlige relationer eller handler, men til en politik omkring bloggens værdigrundlag og etik.
Tror at vi i grove træk er enige:-)
Men vil gerne præsentere et eksempel: Når jeg skriver at jeg glæder mig til at jeg får en Eterna Chrono Valjoux 726 hjem, så bliver det oversat til at jeg glæder mig til at få uret hjem til salg og jeg får at vide at det ikke bør gentage sig. Så er det skisme svært at skrive om ens kære ure:-) Men jeg kunne selvf. oprette et alter ego på urforum.dk og skrive inkognito for at skille salg og interesse ad, men så bliver det rigtigt uetisk og fordækt:-)
Martin
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Så slutter vi her, alle aspekter er vist godt belyst, også det tråden oprindeligt handlede om
Tak for jeres skrivelyst og input, lidt interessant at de faktisk er blevet et top 3 indlæg i år , og så handlede det endda ikke direkte om ure
•
|