Prisniveau i Kina ..
Mikael Lange Skrev:at udsalgsprisen skal være ens hos ADs all over. Momsen, bestemmer så hvor meget der bliver tilbage til avance, hvilket vil sige PK tjener mindre på et Rolex end andre lande med lavere moms.

Mikael
Det ville jo også forklare hvorfor priserne er så ens at det næsten kun er valuta svingninger man kan få øje på. Jeg synes samme politik eller reultat ses ved feks Omega - hvor man heller ikke kan finde de store fordele rundt om i verden, ud over ev. udvalget

Måske naturligt nok hvis Rolex prøver at styre deres AD'er, ellers ville jo alle i DK og S med 25% moms kunne være stensikre på 10% lavere priser i Luxenburg. Se uret hos Klarlund og lade ham tage alt besværet og så få det sendt lovligt med alt udstyr fra Luxembourg med 15% moms
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Det er ikke min erfaring at udsalgsprisen er ens. Eksempelvis er den officielle listepris i Japan m 5% moms på et Explorer II = 567,000 YEN og en Sea Dweller = 609,000 YEN det er hhv. 25,375 kr. og 27,165 kr.
Det er mig bekendt ikke engang tæt på udsalgsprisen i Danmark.
De danske AD'er tjener mindst lige så meget som de andre AD'er rundt omkring i verdenen - selv m. 25% moms.

mvh
Niels
Spændende - mærkeligt med alle de rolex fora der findes at der ikke er noget sted man kan se rolex listepriser i forskelllige lande, eller det er der måske?
Besøg min blog om ure!
Mikael Lange Skrev:at udsalgsprisen skal være ens hos ADs all over. Momsen, bestemmer så hvor meget der bliver tilbage til avance, hvilket vil sige PK tjener mindre på et Rolex end andre lande med lavere moms.

Mikael

Ja, det troede jeg initielt også, men det er jeg ret sikker på IKKE er faktum. Rolex kører med B&O agtige faste avancer reguleret efter volumen. Moms differencen bestemmer og "æder" Rolex.

M
Den danske krone er styret af euroen, så vidt jeg ved. Prisen i Tyskland (i euro) er generelt lidt lavere end i DK. Jeg går ud fra at euro priserne i div. euro EU lande er den samme. Dermed er DK bare dyrere end resten af Europa. Så mit gæt er også at Klarlund har samme avancer som resten af de europæiske forhandlere og "overprisen" skyldes den høje danske moms Icon_e_confused

/Mads
ved du, hvor mange gange Rolex har justeret priser (opad) i USA i løbet af det seneste år?

Med de kraftige dollarfald skal det da ske tit, hvis ikke al handel i EU skal flyttes over "dammen"......

Tik-Tak
Mads Gjødesen Skrev:Den danske krone er styret af euroen, så vidt jeg ved. Prisen i Tyskland (i euro) er generelt lidt lavere end i DK. Jeg går ud fra at euro priserne i div. euro EU lande er den samme. Dermed er DK bare dyrere end resten af Europa. Så mit gæt er også at Klarlund har samme avancer som resten af de europæiske forhandlere og "overprisen" skyldes den høje danske moms Icon_e_confused

/Mads
Fatter ikke en fut af hvad du skriver - men det er jo også sent lørdag for mig.

Hvis det er Momsen - så skal Rolex vel koste 10% mindre i Luxembourgh end i DK med deres 15% moms eller hvordan???
vh
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:Synes bare du skal følge forumets regler om ikke at anvise snyd eller svindel Nicholas - de er helt simple - moderatorerne låser sådenne tråde af gode årsager

Lfex - din opfattelse følger min. der er ikke mange ADer rundt i verden med specielt billige rolex priser. Selv med den lokale moms/afgiftspolitik, svinger det meget lidt. Måske Rolex "æder" forskellen - for at beskytte de lokale ADer mod konkurrene fra nabolandet?

Jeg tror dog stadigt man lettere kan "prutte" med prisen i udlandet som Nicholas var inde på - Sælger ved kunden er væk om 2 min. Mads har tidligere nævnt Rolex i Amsterdam Schiphol lufthavn som en mulighed.

Hvis ikke egentligt køb i butik er så vigtig, så er der i mange fald en del penge at spare på en del modeller i grey market (som er helt lovligt) - og/eller ved henvendelse til ex Morgan/Bjarne og andre her fra forumet(se også køb/salg)

Det er fint nok. Kender ikke helt forumets regler. Kun Timezones.

VH

Nicholas
Urinteresseret i 25 år.
stenov Skrev:
OleJ Skrev:Er der nogen som ved hvordan prisniveauet er i selve Kina mht. Rolex?
Nærmere bestemt Beijing!

Jeg ved godt at det er billigere i Hong Kong pga. luxusskatten i selve Kina, men kan det betale sig at handle i Beijing .. og vi behøver ikke at starte en diskution vedr. import told og moms her Icon_e_wink - jeg tænker kun på butikspris Kina kontra Danmark!

Icon_e_biggrin leJ

I Asian er de omkring 10 - 20 % billigere end herhjemme. Desuden er de villige til at give mindst 10 % i kontantrabat og helt op til 20 %. Selv på Rolex. Der er en del at spare ved selv at hente, eller få det bragt. Bare ikke sendt til Danmark, da momsen pludselig spiller ind. Den kan du sagens uofficelt slippe for ved at gå med uret på håndleddet Icon_cool

VH

Nicholas

Hej Ole

De gange jeg har været i Hong Kong er jeg blevet tilbudt temmelig meget rabat, og den endelige pris har ligget et godt stykke under en dansk AD.
Konkurrencen er også benhård, alene på Nathan Road ligger der vist mere end 10 AD'er.

En anden mulighed er at du finder en kammerat der bor udenfor EU, han køber så uret i danmark og får momsen retur ved udrejse, og så kan du jo købe uret af din kammerat (brugt).

Jorler
Citat:En anden mulighed er at du finder en kammerat der bor udenfor EU, han køber så uret i danmark og får momsen retur ved udrejse, og så kan du jo købe uret af din kammerat (brugt).

Icon_rolleyes

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)