|
Prisniveau i Kina .. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Prisniveau i Kina .. (/showthread.php?tid=67558) Sider:
1
2
|
Prisniveau i Kina .. - OleJ - 02-11-2007 Er der nogen som ved hvordan prisniveauet er i selve Kina mht. Rolex? Nærmere bestemt Beijing! Jeg ved godt at det er billigere i Hong Kong pga. luxusskatten i selve Kina, men kan det betale sig at handle i Beijing .. og vi behøver ikke at starte en diskution vedr. import told og moms her - Mads Gjødesen - 02-11-2007 Priserne i DK er generelt en anelse højere end internationalt. Jeg gætter på at det skyldes den høje danske moms. Den medfører at butikkerne er tvunget til at hæve prisen for at opnå samme fortjeneste som deres udenlandske kollegaer. Rolex forlanger vel ca. det samme for urene af forhandlerne. Så mon ikke der er lidt at hente i Kina. /Mads - bjorn_e58 - 02-11-2007 Selvom man ser på prisen før moms er Danmark et af de dyrere lande - og jeg tror snarere, at der er udtryk for mindre konkurrence herhjemme. Og der ER stadig færre "spændende" ure på folks arme i Danmark end i f.eks. USA, Italien, Tyskland, Schweiz - blot for at nævne nogle steder, hvilket selvfølgelig betyder mindre konkurrence. /Bjørn. Re: Prisniveau i Kina .. - stenov - 02-11-2007 OleJ Skrev:Er der nogen som ved hvordan prisniveauet er i selve Kina mht. Rolex? I Asian er de omkring 10 - 20 % billigere end herhjemme. Desuden er de villige til at give mindst 10 % i kontantrabat og helt op til 20 %. Selv på Rolex. Der er en del at spare ved selv at hente, eller få det bragt. Bare ikke sendt til Danmark, da momsen pludselig spiller ind. Den kan du sagens uofficelt slippe for ved at gå med uret på håndleddet VH Nicholas Re: Prisniveau i Kina .. - hannover_dk - 03-11-2007 stenov Skrev:I Asian er de omkring 10 - 20 % billigere end herhjemme. Desuden er de villige til at give mindst 10 % i kontantrabat og helt op til 20 %. Selv på Rolex. Der er en del at spare ved selv at hente, eller få det bragt. Bare ikke sendt til Danmark, da momsen pludselig spiller ind. Den kan du sagens uofficelt slippe for ved at gå med uret på håndleddet Har du svært ved at læse at spørger netop ikke beder om råd vedr moms svindel som er klart forbudt her på sitet eller??? Nu har vi haft den diskution jeg ved ikke hvor mange gange. I øvrigt er jeg ikke i tvivl om at man - langt borte fra hjemmet - har langt bedre argumenter for at man vil købe hvis prisen er så og så - Sælger ved at man om kort tid er helt borte, og det er her og nu Mads - hvis du har ret i at prisen i DK er højere fordi AD hæver sin pris inden moms, (ved jeg ikke om det lyder rigtigt , det er modsat med biler som er billigere i DK inden moms og afgift end de fleste andre er(var)), så kan man jo bare benytte momsrefusion fra udlandet og betale dansk moms, så får man man den "billige udenlandske pris"?? - For mig er det lidt af en pseudodiskusion i alle fald. Mit indtryk af Beijing (mange gange i Kina og også Beijing) er: Ringe udvalg, svære butikker (sproget er slet ikke som i Hong Kong) og noget lavere priser på en del mærker, men jeg har ikke testet Rolex. Det er et spørgsmål om tid. Luxusbutikker generelt stormer frem i byen. Og Ole - hvis du er første gang på vej til Beijing, så regn med sproget som en faktor. Du kan ikke normalt spørge efter vej på gaden, i butikker, hos en taxa eller hos politiet på gaden. Det er noget af det de skal komme efter inden OL - men det er slet ikke som New Delhi - Bangkok - Manilla eller den slags - Sprogmæssigt er Beijing isoleret, selv på de fleste gode hoteller. Men SPÆNDENDE og FORURENET er byen med masser af se. Er du ude med lokale - så få dem ud og vise dig Hutonerne som er de gamle lokal områder som hastigt ryddes inden OL vh - LFlex - 03-11-2007 Min erfaring er at Rolex listeprisen (før moms og lokale afgifter) er den samme hos alle AD's i de lande jeg har været. Der kan være små forskelle, men det skyldes typisk kursvariationer - det bliver dog normalt hurtigt udlignet. Hos en Japansk AD kan man feks købe en sportsmodel ca 5000 kr. lavere end i danmark - hvilket primært skyldes at momsen i Japan kun er 5%. Hos de mange japanske grå forhandlere ligger prisen på de almindelige stålmodeller ca. 8-10.000 under dansk listepris. Disse ure har normalt papirer fra Hong Kong el. Singapore hvilket måske kunne tyde på at disse markeder har AD'ere som ikke er bange for at forsyne det grå marked - ikke nødvendigvis at prisen er lavere for den almindelige kunde. At nogle landes borgere går med federe ure end danskerne, er ikke ensbetydende med at urene er billigere i de lande, men at de måske ikke lever i en "Netto" kultur og prioriterer anderledes, eller ikke har brugt deres penge på et "Samtale Badeværelse". Re: Prisniveau i Kina .. - stenov - 03-11-2007 hannover_dk Skrev:stenov Skrev:I Asian er de omkring 10 - 20 % billigere end herhjemme. Desuden er de villige til at give mindst 10 % i kontantrabat og helt op til 20 %. Selv på Rolex. Der er en del at spare ved selv at hente, eller få det bragt. Bare ikke sendt til Danmark, da momsen pludselig spiller ind. Den kan du sagens uofficelt slippe for ved at gå med uret på håndleddet Ha,ha. Han ønsker bare ikke en diskution, så hvem diskuterer ? Ja det gør vi 2, så lad os bare lade den ligge der. VH Nicholas - hannover_dk - 03-11-2007 Synes bare du skal følge forumets regler om ikke at anvise snyd eller svindel Nicholas - de er helt simple - moderatorerne låser sådenne tråde af gode årsager Lfex - din opfattelse følger min. der er ikke mange ADer rundt i verden med specielt billige rolex priser. Selv med den lokale moms/afgiftspolitik, svinger det meget lidt. Måske Rolex "æder" forskellen - for at beskytte de lokale ADer mod konkurrene fra nabolandet? Jeg tror dog stadigt man lettere kan "prutte" med prisen i udlandet som Nicholas var inde på - Sælger ved kunden er væk om 2 min. Mads har tidligere nævnt Rolex i Amsterdam Schiphol lufthavn som en mulighed. Hvis ikke egentligt køb i butik er så vigtig, så er der i mange fald en del penge at spare på en del modeller i grey market (som er helt lovligt) - og/eller ved henvendelse til ex Morgan/Bjarne og andre her fra forumet(se også køb/salg) - morgan - 03-11-2007 Citat: markeder har AD'ere som ikke er bange for at forsyne det grå marked - ikke nødvendigvis at prisen er lavere for den almindelige kunde. De store HK forhandlere som f.eks. Oriental Watch Co 's omsætning er så massiv at Rolex vælger at ignorere at de sælger med stor rabat. En lille forhandler som Klarlund eller lignende vil blive ekskluderet på 10 minutter hvis de kørte samme politik. Mvh Morgan har ladet mig fortælle - Mikael L._phpbb3_import15700 - 03-11-2007 at udsalgsprisen skal være ens hos ADs all over. Momsen, bestemmer så hvor meget der bliver tilbage til avance, hvilket vil sige PK tjener mindre på et Rolex end andre lande med lavere moms. Mikael |