stenov Skrev:I Asian er de omkring 10 - 20 % billigere end herhjemme. Desuden er de villige til at give mindst 10 % i kontantrabat og helt op til 20 %. Selv på Rolex. Der er en del at spare ved selv at hente, eller få det bragt. Bare ikke sendt til Danmark, da momsen pludselig spiller ind. Den kan du sagens uofficelt slippe for ved at gå med uret på håndleddet
VH
Nicholas
Har du svært ved at læse at spørger netop ikke beder om råd vedr moms svindel som er klart forbudt her på sitet eller???
Nu har vi haft den diskution jeg ved ikke hvor mange gange.
I øvrigt er jeg ikke i tvivl om at man - langt borte fra hjemmet - har langt bedre argumenter for at man vil købe hvis prisen er så og så - Sælger ved at man om kort tid er helt borte, og det er her og nu
Mads - hvis du har ret i at prisen i DK er højere fordi AD hæver sin pris inden moms, (ved jeg ikke om det lyder rigtigt , det er modsat med biler som er billigere i DK inden moms og afgift end de fleste andre er(var)), så kan man jo bare benytte momsrefusion fra udlandet og betale dansk moms, så får man man den "billige udenlandske pris"?? - For mig er det lidt af en pseudodiskusion i alle fald.
Mit indtryk af Beijing (mange gange i Kina og også Beijing) er: Ringe udvalg, svære butikker
(sproget er slet ikke som i Hong Kong) og noget lavere priser på en del mærker, men jeg har ikke testet Rolex. Det er et spørgsmål om tid. Luxusbutikker generelt stormer frem i byen.
Og Ole - hvis du er første gang på vej til Beijing, så regn med
sproget som en faktor. Du kan ikke normalt spørge efter vej på gaden, i butikker, hos en taxa eller hos politiet på gaden. Det er noget af det de skal komme efter inden OL - men det er
slet ikke som New Delhi - Bangkok - Manilla eller den slags - Sprogmæssigt er Beijing isoleret, selv på de fleste gode hoteller. Men SPÆNDENDE og FORURENET er byen med masser af se. Er du ude med lokale - så få dem ud og vise dig Hutonerne som er de gamle lokal områder som hastigt ryddes inden OL
vh