|
Det klassiske spørgsmål: Grails? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Det klassiske spørgsmål: Grails? (/showthread.php?tid=83361) |
Det klassiske spørgsmål: Grails? - maltebrask - 30-08-2020 (30-08-2020, 07:51 AM)cfnissen Skrev:(29-08-2020, 11:12 PM)MichaelA Skrev:(29-08-2020, 10:02 AM)cfnissen Skrev: Det er en Reverso. Den har tidszoner og trykknapper. Næste spørgsmål, tak. Især de bethune DB28 med den helt særlige “fjeder” lignende ting på siden af uret til at fremme bærekomforten er jeg dybt fascineret af!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk (30-08-2020, 02:26 PM)cfnissen Skrev:(30-08-2020, 01:59 PM)KOP Skrev: Jeg var inde hos Knud Petersen, for at se på et Glashütte Original PanoMaticLunar. Et super lækkert ur i mine øjne. Det er noget af det hele, historie design og flot håndværk. Og det passede fint på håndleddet. Altså tommel op på alle parametre. Men jeg føler ikke det lige var mig, jeg er en t-shirt fyr (ejer ikke et slips) og jeg ved ikke hvorfor, men GO ALS JLC og flere at dem der er nævnt i tråden, “kræver” nærmest et skjorteærme at gemme sig under. Utroligt at du har haft det om håndleddet uden at eksplodere indvendig! Hvis jeg prøvede det om mig håndled så ville jeg lede efter nærmeste kniv for at skære nogle af mine organer ud for at finansiere Royal Oak! Helt seriøst!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk (30-08-2020, 11:04 AM)keldw Skrev: Jeg har regnet baglæns, og fundet ud af, jo simplere jo bedre (for mig). Jeg sætter stor pris på håndværket, vi ser i nogle af urene i tråden, og annual calenders og deslige, kan sagtens fascinere mig, men jeg ville aldrig gå med en. Jeg kan sagtens følge dig Keld! Jeg har det på samme måde med mine grails! Royal Oak Nautilus Overseas Og alle tre modeller skal være den rene simple ligesom dit 5711!! ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk (30-08-2020, 09:50 AM)Kongelunden Skrev: Spændende tråd med en masse fede ure Dette var lige præcis ligesom min liste !! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Det klassiske spørgsmål: Grails? - Avantismo - 30-08-2020 Fede ure. Men for guds skyld.. Man behøver ikke quote med billeder... Det gør tråden totalt ulidelig at læse på en alm computer / browser Anyways Da jeg startede med ur hobbyen var mit grail ur Omega Speedmaster Proffesionel. ![]() Da jeg fik mit grail ur, så skiftede det til Rolex 5513, hvilket i dag vel stadigvæk er en form for grail ur. ![]() Hvis jeg nogensinde skulle finde uret, så skulle det være i perfekt stand og fra mit fødselår (1975). Indtil det ur dukker op nyder jeg mit 16610. Hvis vi kigger uden budget så kunne jeg godt drømme om et af de vilde Richard Mille (Jeg elsker dem)... RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - En_Nissen - 30-08-2020 (30-08-2020, 01:59 PM)KOP Skrev: Jeg var inde hos Knud Petersen, for at se på et Glashütte Original PanoMaticLunar. Et super lækkert ur i mine øjne. Det er noget af det hele, historie design og flot håndværk. Og det passede fint på håndleddet. Altså tommel op på alle parametre. Men jeg føler ikke det lige var mig, jeg er en t-shirt fyr (ejer ikke et slips) og jeg ved ikke hvorfor, men GO ALS JLC og flere at dem der er nævnt i tråden, “kræver” nærmest et skjorteærme at gemme sig under.Personligt synes jeg faktisk et "dress" ur er meget mere alsidigt end de fleste sports ure. Jeg synes et dress ur ser meget bedre ud til en t-shirt, end en dykker gør til en skjorte. Men jeg må erkende at jeg også er lidt farvet, for jeg har ret ofte skjorter på. Dog sjældent slips. ![]() Jeg har for øvrigt også længe været fascineret af PanomaticLunar, det er virkelig et flot ur, som jeg endda i et godt stykke tid gik og pønsede på at købe. Desværre synes jeg tykkelsen på 12.5mm får det til at føles en lille smule som en tun dåse på håndleddet... Meeen, selv med den lille "fejl" er det stadig et ur som frister.
RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - KimT - 30-08-2020 (30-08-2020, 02:45 PM)Avantismo Skrev: Fede ure. Denne får lige en chance mere ift. det med at citere :-) http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82752&highlight=citer P.s. jeg har lige slettet lidt billeder og ryddet op i nogle af citaterne, men det er ret uoverskueligt. Det klassiske spørgsmål: Grails? - jonasw - 30-08-2020 Jeg ser en masse fine ure jeg aldrig har hørt om eller set før. Jeg er ny i horologiens verden, og ved desværre for lidt endnu til at bedømme hvad mit grail skulle være. Patek Aquanaut synes jeg er ret fed. Jeg er lidt en sucker for open-case backs. Sent from my iPhone using Tapatalk Det klassiske spørgsmål: Grails? - KimT - 30-08-2020 Jeg er en simpel mand. Mit grail ur (som jeg aldrig får) er (stadig) et PP5980
Det klassiske spørgsmål: Grails? - cfnissen - 30-08-2020 Simple glæder ![]() Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen Det klassiske spørgsmål: Grails? - onkeldunkel - 31-08-2020 God tråd og Claus, din sidste grail har været til salg MEGET længe hos Unique Watches i DK. Jeg kan nemlig også virkelig godt lide den og har den nemlig på min huskeliste på C24 :-). Den står til 60K på C24 og 56K direkte på deres hjemmeside. Det er da en overkommelig pris for en grail :-) Mit drømmeur (lige nu) det er et Vacheron Constantin 5500V/110A-B481 - altså denne her: ![]() Det er super flot og meget alsidigt - der følger lænke, læder og gummirem med OG man kan skifte rem uden brug af værktøj (burde være standard på alle ure). Endelig, så har den nye lænke microjustering hvilket jeg også synes er genialt. Alt i alt et godt bud på uret til en one-watch collection :-). Men når man snakker grail, så er det for mig noget helt uopnåeligt (spørg mig ikke hvorfor) og så er mit grail et A. Lange ZeitWerk Date. Jeg har altid været vild med Zeitwerk og da de så lige tilføjede det mest geniale (og flotte) dato visning, så var jeg solgt. Desværre kræver det også at jeg sælger et organ før jeg får råd til et (vejl. udsalg på lige over 91K EUR), men man har jo lov til at drømme :-)
Det klassiske spørgsmål: Grails? - jonasw - 31-08-2020 Denne her er også fed ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Det klassiske spørgsmål: Grails? - Stensbjerg - 31-08-2020 Skal vi helt ud i hellige grails begivenheder som f. Eks at bestille et ur hos Roger W Smith (Journe er også i den liga for mig) Men så ville jeg helt sikkert også kigge forbi Masahiro Kiku det han laver er ganske enkelt FOR sindsygt. ![]() ![]() Han tager begrebet håndlavet helt seriøst ![]() Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk |