Joepete Skrev:Den Tag er helt sin egen, Claus - passer ret godt ind til din samling, synes jeg 
Den er nemlig helt sin egen, og den sidste seriøse diver Tag Heuer har lavet (siges der....) Det er jo også en 1000 meter.....
Jeg tog lige et hurtigt shot af de 8 foretrukne.... Glycinen bliver nok solgt/byttet på et tidspunkt. Men disse 8 står godt til hinanden. Læg mærke til at de 4 øverste er lidt mere bling end de nederste, som er klart mere "rå"......
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg er en rigtig glad (og lidt stolt) af at have byttet mig denne samling til Ur-Rally 09.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=8504" o nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=8504</a><!-- l -->" o nclick="window.open(this.href);return false;
Ikke mindre glad for det arbejde som Harry har lagt i at beskrive urene, og som han har høstet stor respekt og anerkendelse for blandt Seiko samlere i hele verden.
Tak for den seriøse gennemgang du også gav af urene mundtligt, glæder mig til at læse i kompendierne som jeg også fik med!
Jeg ved jo ikke engang rigtigt hvad jeg har endnu, men vist nok en komplet Seiko 150 m samling fra ca. 1964-1976  - i ORIGINAL stand.
Forstod jeg det rigtigt at det måske også er den eneste samling der findes?
•
Svar: 365
Tråde: 49
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Speedy, så kommer det vigtige spørgsmål jo så... Hvad måtte du af med i bytte ?
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg havde knap nok hilst på Jørgen Krognos før jeg stod med et ur i hånden - ud af de vel ca 75 ure Jørgen udstillede tog det mindren 5 sekunder at spotte denne fantastisk smukke Genève Automatic i 18 karat guld med cross hair og Two Tone skive - Sådan. Den har det hele.
Faktisk burde man ikke vise billeder af uret uden også at vise billeder af værket. I uret ligger det smukkeste cal 552 jeg endnu har set - og jeg har set rigtig flotte cal 552 før! Men det må komme senere. Her blot et par hurtige skud:
Langt senere - efter den fortræffelige middag - og den ikke mindre fortræffelige Amarone, fik jeg også endelig handlet med Tommy M. om et fint gammelt Seamaster (den har jeg vist kigget på på 4 urmøder i træk). Seamastere har jeg jo et par stykker af - men denne er med cal 491 og repræsenterer såsedes det første værk (sjovt nok i 5xx serien) med fuld rotor omdrejning fra Omega.
vh Baun
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Magnum Skrev:Det ligner et "F" inde i våbenskjoldet, hvis det er det, så er værket et Felsa.
Det er et Bidynator værk, så det er ret sikkert et Felsa...
Det eneste jeg fik den dag var gode oplevelser, god frokost, god mad/vin/øl og hygge! Det er jo også noget.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Speedy, kan du så komme med nogle billeder  Glæder mig til at se lidt mere til dig på Japansk Forum fremover  Det er en fantastisk samling, som du har "arvet". Det er en ren jungle derude i Seiko vintage diver feltet, og du har overtaget fra en af de bedste på området. Stort til lykke
Baun, dét 18K ur er altså Super-Spitzenklasse ... som det vist hedder  Stort til lykke ! Må ærligt indrømme, at ur nr. 2 på din indkøbsliste også tiltaler mig ganske meget
De venligste hilsner, John
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Det er et Bidynator værk, så det er ret sikkert et Felsa...
Hi Rune - "Bidynator ?"
Jeg forstår så meget at der er 2 stk af dynatorer (hvad de så endt er) involveret.
Fortæller du lidt mere om Bidynatoren ?
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Tio Malo Skrev:Citat:Det er et Bidynator værk, så det er ret sikkert et Felsa...
Hi Rune - "Bidynator ?"
Jeg forstår så meget at der er 2 stk af dynatorer (hvad de så endt er) involveret.
Fortæller du lidt mere om Bidynatoren ?
Hilsen - John
Jeg mener at Bidynator værket var det første unidirectionelle automatik værk. Altså det første der trak op, ligemeget hvad vej rotoren drejede. Den første udgave, Felsa cal. 410, blev første gang lavet i 1942. Der er så lavet flere nyere udgaver af dem, som ligner hinanden, og det er nok en af dem der er i dit ur, John.
Hvis du ser her, er der faktisk en del Rodania ure, fra omkring 50'erne, blandt de tidliger auktioner i Dr. Ranffts database. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&&
Her er et billede af automatik mekanismen, i et såkaldt "exploded view":
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Jeg fik erhvervet mig en masse oplevelser, godt humør, set på fede ure og købt en lille bog.
OMEGA - a journey through time. I engelsk udgave. Over 600 sider!
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Takker, Rune. Det kunne vist ikke gøres mere grundigt og pædagogisk
Det er jo herligt at løbe rund med et stykke mekanisk historie på håndleden (eller, det gør vi vist altid, også når vi har et horologisk uinteressant ur på; - de er jo alle resultater af den mekanisk udvikling, hvor bla. Bidynator en gang på 50´ene var breaking news  )
Strålende mandagmorgen for hele bandet !
Cheers - J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
|