22-03-2009, 10:10 AM
|
Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd...
|
|
22-03-2009, 10:16 AM
Billeder må vente, men jeg fik fingrene i Micki's PAM 112 samt Peter's Seiko Sumo. Dejlig aften!
22-03-2009, 11:56 AM
Fra den gode Jørgen Krognos´ stand fik jeg nallerne i en Rodania fra 50´ene.
Kasse i sent Art Deco stil, 18kt guld og med automatværk (logo ved balancen ligner ETA´s). Oprindeligt måske et "for-25-års-trofast-tjeneste" ur eller 50 års fødselsdagsgave - dvs. den oprindelige ejere syntes måske at uret var alt for fint og dyrt at bruge og derfor ubrugt og close to mint. Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
22-03-2009, 12:15 PM
Super smukt Rodania, John - klasse
Spændet ser virkelig godt ud, Don ! Meget maskulint - og alligevel elegant ... komplimenterer ur og rem super godt Morten, er spændt på at se billeder - og høre hvad du synes om Sumo´en De venligste hilsner, John
22-03-2009, 12:30 PM
Tio Malo Skrev:Fra den gode Jørgen Krognos´ stand fik jeg nallerne i en Rodania fra 50´ene. Selve våbenskjoldet omkring bogstavet, betyder at fabrikanten var/er med i ebauche. Ebauche er det samarbejde diverse værkfabrikker havde. I dag er det nærmest kun ETA tilbage. Hos ebauche fabrikanterne, kunne urmagerne/fabrikkerne f.eks. nøjes med at købe det de havde lyst til, f.eks. kun tandhjul, ikke kun komplette værker. Det ligner et "F" inde i våbenskjoldet, hvis det er det, så er værket et Felsa.
22-03-2009, 12:45 PM
Tak for en hyggelig dag folkens. Traditionen tro måtte jeg jo lige hjælpe baun af med en af hans "outsidere" i samlingen, denne gang en nydelig Omega "military", givetvis fra 1940erne og med T3 værk:
![]() Det tog mig ikke mange sekunder at få en grågrøn two-piece Maratac Zulu-strap på den. Det er langt fra autentisk, men det virker bare med de her gamle army-style ure. Bajonetten er forresten en Steyer Mannlicher bajonet fra den Hollandske hær (ca. 1940-60). En af de mest ubehagelige bajonetter nogensinde fremstillet. Ikke nok med at ryggen er trekantet og fortykket for at give et ekstra besværligt sår; den nederste halvdel af æggen er også fortykket for at give et rigtig ubehageligt timeglasformet sår. Mvh. Jakob As time goes by...
22-03-2009, 01:43 PM
Først tak for en rigtig hyggelig dag
Fik lavet 2 1/2 handel, de 2 er nævnt her, og den sidste 1/2 handel er med Peter om en rem. Don: Det spænde ser alt for fedt ud på den rem/ur. Er så træt af jeg har så klein en arm og ikke kan bære mit 112 andet end det sidder helt tosset. Morten: Ja du får det jo leveret til døren mandag omkring halv 10. Det sad til gengæld rigtig flot på dig Igen tak for en sjov og hyggelig dag... Mvh. Micki - DREAMWATCH
22-03-2009, 01:50 PM
22-03-2009, 02:05 PM
Den Tag er helt sin egen, Claus - passer ret godt ind til din samling, synes jeg
De venligste hilsner, John
22-03-2009, 02:06 PM
Elbæk Skrev:Tak for en hyggelig dag folkens. Traditionen tro måtte jeg jo lige hjælpe baun af med en af hans "outsidere" i samlingen, denne gang en nydelig Omega "military", givetvis fra 1940erne og med T3 værk: Jakob - lad mig lige give data på dit ur - jeg kan sende kartotekskortet senere - men lige for at få det med værk og alder (Det er ikke T3 - men 30T2) på plads: Mærke og model: Omega Militær Årgang: 1945 Kasse: Rund, stål med brugsspor. Blank bagside Højde: 11 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: Original smuk sort jævnt patineret skive i flot stand efter alderen. Malede araber tal og stål visere med selvlysende materiale Rem: Sort læder rem Caliber: 30T2 Manuelt med lille sekundviser Caliber nr.: 10685827 Ref. Nr.: 2383-4 ![]() ![]() Vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)