Urdebatten / Urforum
Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... (/showthread.php?tid=71386)

Sider: 1 2 3

Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - DonWerner - 22-03-2009

Lad os se (eller hører) hvad du fik købt eller byttet dig til ved UR-Rally. For mit eget vedkommende kom jeg hjem med et nyt spænde til mit Panerai. Købt af Micki. Tak for handlen. Icon_e_smile

İmage

İmage

İmage

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Mortenkoch - 22-03-2009

Billeder må vente, men jeg fik fingrene i Micki's PAM 112 samt Peter's Seiko Sumo. Dejlig aften!

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - TioMalo - 22-03-2009

Fra den gode Jørgen Krognos´ stand fik jeg nallerne i en Rodania fra 50´ene.
Kasse i sent Art Deco stil, 18kt guld og med automatværk (logo ved balancen ligner ETA´s).
Oprindeligt måske et "for-25-års-trofast-tjeneste" ur eller 50 års fødselsdagsgave - dvs. den oprindelige ejere syntes måske at uret var alt for fint og dyrt at bruge og derfor ubrugt og close to mint.

Cheerio - John

İmage

İmage

İmage

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Joepete - 22-03-2009

Super smukt Rodania, John - klasse Icon_e_biggrin Og virkelig lækkert billede Icon_cool

Spændet ser virkelig godt ud, Don ! Meget maskulint - og alligevel elegant ... komplimenterer ur og rem super godt Icon_e_biggrin

Morten, er spændt på at se billeder - og høre hvad du synes om Sumo´en Icon_e_biggrin

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Magnum - 22-03-2009

Tio Malo Skrev:Fra den gode Jørgen Krognos´ stand fik jeg nallerne i en Rodania fra 50´ene.
Kasse i sent Art Deco stil, 18kt guld og med automatværk (logo ved balancen ligner ETA´s).

Selve våbenskjoldet omkring bogstavet, betyder at fabrikanten var/er med i ebauche. Ebauche er det samarbejde diverse værkfabrikker havde. I dag er det nærmest kun ETA tilbage. Hos ebauche fabrikanterne, kunne urmagerne/fabrikkerne f.eks. nøjes med at købe det de havde lyst til, f.eks. kun tandhjul, ikke kun komplette værker.

Det ligner et "F" inde i våbenskjoldet, hvis det er det, så er værket et Felsa.

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Elbæk - 22-03-2009

Tak for en hyggelig dag folkens. Traditionen tro måtte jeg jo lige hjælpe baun af med en af hans "outsidere" i samlingen, denne gang en nydelig Omega "military", givetvis fra 1940erne og med T3 værk:

İmage

Det tog mig ikke mange sekunder at få en grågrøn two-piece Maratac Zulu-strap på den. Det er langt fra autentisk, men det virker bare med de her gamle army-style ure.

Bajonetten er forresten en Steyer Mannlicher bajonet fra den Hollandske hær (ca. 1940-60). En af de mest ubehagelige bajonetter nogensinde fremstillet. Ikke nok med at ryggen er trekantet og fortykket for at give et ekstra besværligt sår; den nederste halvdel af æggen er også fortykket for at give et rigtig ubehageligt timeglasformet sår.

Mvh.

Jakob

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - dreamwatch.dk - 22-03-2009

Først tak for en rigtig hyggelig dag Icon_smil

Fik lavet 2 1/2 handel, de 2 er nævnt her, og den sidste 1/2 handel er med Peter om en rem.

Don: Det spænde ser alt for fedt ud på den rem/ur. Er så træt af jeg har så klein en arm og ikke kan bære mit 112 andet end det sidder helt tosset.

Morten: Ja du får det jo leveret til døren mandag omkring halv 10. Det sad til gengæld rigtig flot på dig Icon_smil Det er ikke sidste gang jeg skal have Panerai, men så må jeg have en 40 mm næste gang.

Igen tak for en sjov og hyggelig dag...

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Tukjær - 22-03-2009

I mellem hovedret og desset, fik jeg handlet med Jan/Camaro.

Det blev til denne seje 1000 meter Diver fra Tag Heuer,

İmage
İmage
İmage

Tak for handlen, Jan.

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - Joepete - 22-03-2009

Den Tag er helt sin egen, Claus - passer ret godt ind til din samling, synes jeg Icon_e_wink

Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - baun - 22-03-2009

Elbæk Skrev:Tak for en hyggelig dag folkens. Traditionen tro måtte jeg jo lige hjælpe baun af med en af hans "outsidere" i samlingen, denne gang en nydelig Omega "military", givetvis fra 1940erne og med T3 værk:

İmage

Det tog mig ikke mange sekunder at få en grågrøn two-piece Maratac Zulu-strap på den. Det er langt fra autentisk, men det virker bare med de her gamle army-style ure.

Bajonetten er forresten en Steyer Mannlicher bajonet fra den Hollandske hær (ca. 1940-60). En af de mest ubehagelige bajonetter nogensinde fremstillet. Ikke nok med at ryggen er trekantet og fortykket for at give et ekstra besværligt sår; den nederste halvdel af æggen er også fortykket for at give et rigtig ubehageligt timeglasformet sår.

Mvh.

Jakob

Jakob - lad mig lige give data på dit ur - jeg kan sende kartotekskortet senere - men lige for at få det med værk og alder (Det er ikke T3 - men 30T2) på plads:

Mærke og model: Omega Militær
Årgang: 1945
Kasse: Rund, stål med brugsspor. Blank bagside
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Original smuk sort jævnt patineret skive i flot stand efter alderen. Malede araber tal og stål visere med selvlysende materiale
Rem: Sort læder rem
Caliber: 30T2 Manuelt med lille sekundviser
Caliber nr.: 10685827
Ref. Nr.: 2383-4
İmage

İmage

Vh Baun