Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
28-03-2019, 01:38 PM
Favoritten - del 19
Den sidste tråd i striben af "favorit" tråde for denne gang og derfor gør vi det lidt anderledes
Hvilket realistiske ur er dit absolutte favorit ur? Og her mener jeg et du enten ejer på nuværende tidspunkt, et du tidligere har ejet, eller et du realistisk kunne købe. Altså ikke drømme/fantasi uret, men dit realistiske favorit ur.
For mig vil det (nok åbenlyst) være mit Omega Speedmaster ST1 som bare virker for mig. Jeg elsker det ur og det er absolut ikke blevet ringere efter jeg har fået monteret en 1171/633 lænke på det.
Hvad er dit favorit ur?
Tidligere tråde:
Favoritten - del 18 - Micromærker
Favoritten - del 17 - Hublot
Favoritten - del 16 - Maurice Lacroix
Favoritten - del 15 - Oris
Favoritten - del 14 - Panerai
Favoritten - del 13 - A.Lange.Söhne
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
Parmigiani Kalpa XL Hebdomadaire
Sjov serie! (og der mangler garanteret nogle flere emner end Sinn og Nomos)
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ja, der mangler masser, men jeg går en travl tid i møde, så jeg holder lige en pause. Men mon ikke jeg vender tilbage til det igen :-)
Svar: 269
Tråde: 2
Modtaget Likes: 531 i 156 svar
Givet Likes: 204
Det bliver ubetinget min 5711. Jeg er helt og aldeles hovedkuls forelsket i uret. Og enda mere forelsket nu efter et års tid, end jeg var da jeg gik og drømte om et. Det er den simpleste Nautilus, men det er et ur der gør alt jeg beder om, aldrig mindre, nogle gange lidt mere. Uden at det over performer.
Efter (måske for) mange one night stands, så er det den her jeg er faldet til ro med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Det er en af de sværeste at svare på, men hvis jeg skal holde mig til det jeg har ejet eller ejer nu, bliver det nok mit GO Panoreserve. Jeg blevet så glad, hver gang jeg kigger på det og kan nyde den utrolige finish. Den er ikke så langt fra ALS.
Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Svar: 7,818
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,825
Jeg koger det ned til at vælge ud fra hvad jeg har ejet eller ejer (ellers er er listen for lang  )
med det udgangspunkt er valget til gengæld rigtig nemt, det bliver denne.
Et ur jeg ejer i dag og bare bliver mere og mere glad for særligt fordi at,
det som det gør ekstrem godt er så stærkt underspillet og det kræver du er min. lidt inde i ure for at du ved hvad det virkelig er,
hvilke tiltaler mig meget i denne verden af vores hvor mange mærker/modeller går "igen"
Og så kan det vende begge veje.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 499
Tråde: 43
Modtaget Likes: 633 i 250 svar
Givet Likes: 1,663
Dette Longines ur ( selve uret ) som jeg ejer er naturligvis mit favorit ur. Jeg havde set billeder af den på nettet, og en halv mørk anmeldelse på YouTube, så det var lidt et sats. Den kostede kun 6500 kr vist nok, så det var god "value for money".
Et ur som jeg ikke ejer, men som jeg nok kunne skrabe penge sammen til engang, er naturligvis et JLC - Reverso classic.
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
Svar: 693
Tråde: 30
Modtaget Likes: 828 i 395 svar
Givet Likes: 39
PT er det denne klokke:
Har haft modellen 3 gange og nu det ur jeg de sidste 6 mdr. har båret mest. Jeg har andre ure som jeg har haft længere, men har aldrig haft et ur på i længere perioder end det viste.
Har ikke en drømmeklokke derude, er mere spontan anlagt med mine ure.
Eneste jagt er et Omega Speedmaster, men skal nok lige passere de 50 før det kommer på armen - størrelsen er for mig stadig et lille problem.
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Det må være mit Speedmaster pro.
Jeg har altid købt med hjertet.
Det var det første ur jeg købte da jeg fik lidt økonomisk mulighed.
Et ur jeg havde sukket efter i mange mange år.
Ikke så tit på armen som det burde.
Elsker det
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
For mig er alt faldet på plads med dette Rolex Explorer. Det har den helt rigtige størrelse samt den rigtige mænge toolwatch for mig. Jeg følger stadig med i nyt, men leder i princippet ikke længere efter den næste. Kunne ikke være mere tilfreds!
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
|