Favoritten - del 18 - Micromærke-ure (under 10k.)
Star 
Favoritten - del 18 - Micromærke-ure (under 10k.)

Hvilket micromærke-ur (under 10k.) er dit absolutte favorit ur?

Her kommer jeg lidt til kort, da jeg aldrig rigtig er blevet fanget af nogle ure fra de fabrikanter som vi tit benævner som micromærker. Men jeg ved at rigtig mange andre er glade for dem, hvorfor jeg tænkte det ville være en god én at få med i denne række af tråde. Så kom frisk...

Hvilket micromærke-ur (under 10k.) er dit favorit ur?

Billedet er snuppet fra denne Hodinkee artikel https://www.hodinkee.com/articles/unders...icrobrands
İmage

Tidligere tråde:
Favoritten - del 17 - Hublot
Favoritten - del 16 - Maurice Lacroix
Favoritten - del 15 - Oris
Favoritten - del 14 - Panerai
Favoritten - del 13 - A.Lange.Söhne
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar
Mikromærker kan være mange ting.

F.P. Journe og Dornbluth er vel mikromærker eller ?

Hvis vi snakker ure i den nedre prisgruppe (under 10K) så må mit svar være Halios.

Primært pga deres Seaforth design.

Har pt 2 stk og der kommer ikke flere.

Dette er de fedeste versioner imho.

Begge er ETA værk og er 40mm med 20mm remstifter

İmage

İmage

Tidligere har jeg været fan af Armida og Helson, men efter de er begyndt med deres Hommage shit er de røget helt ud af listen.
Mvh Kim 
[-]
  • BadHamster
Svar
(18-03-2019, 04:32 PM)Avantismo Skrev: Mikromærker kan være mange ting.

F.P. Journe og Dornbluth er vel mikromærker eller ?

Hvis vi snakker ure i den nedre prisgruppe (under 10K) så må mit svar være Halios.

Definationen er nok lidt individual, men jeg oplever dog at micromærker generelt i ur-verdenen er en benævnelse som bruges om dem i den "billige" prisklasse. Hvor mærker som f.eks. F.P.Journe nok nærmere kaldes uafhængige. Anyhow, så var tanken det første, altså de lidt billigere ure. Så lad os sætte det prisniveau du er inde på… maks. 10k. (jeg retter lige i det oprindelige indlæg)
[-]
  • Avantismo
Svar
Mit første Nomos var et Club, som stadig kan fåes under 10000. Det bliver ikke meget bedre i min optik. Lækkert ur, lækkert design, masser af ur for pengene

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg har gjort mig lidt erfaringer i det prisleje med min Max 5k ur rejse
og der er altså mange gode ure derude til fornuftige priser,
Om man så vil vælge et Micro mærke er en personlig sag,
og som nævnt kan Micro jo tolkes meget forskelligt.

Jeg vælger ud fra at uret max må koste 10k fra nyt,
Har en beskeden produktion og er relativt ukendt i DK.

Ud fra de kriterier vil det Archimede L.E. Jeg havde
Og mit nuværende Davosa blive et af mine valg.

Det Archimede  Icon_cool til de penge....crazy Icon_e_surprised Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Mit favorit mikromærke er Helm Watches: https://helmwatches.com/watches.html

Jeg har deres første Vanuatu og kunne også godt finde på at købe et af deres to nye Khuraburi eller Komodo. De laver nogle mega flotte dykkerure, har mange gode accessories og har en fantastisk kundeservice. Sidst, men ikke mindst, så synes jeg man får rigtig meget for pengene.

İmage

İmage
[-]
  • MichaelA, Stensbjerg
Svar
Ups, jeg ville have svaret: code41 det er meget cool ure til særdeles OK priser!
Svar
Micro brands are not my cup of tea.But they give fantastic value for money in many cases.
New production methods,huge factories spitting out cases made to order,just needing
a cheap reliable caliber put into them.This has allowed many people to own something
individual for small money compared to the established brands.And it has created a whole
new market in the watch industry.They are i think here to stay,and they help to create
a interest in watches for many who cannot afford to pay a small fortune for a wristwatch.
There can be drawbacks like resale value,service etc etc for some brands.But many of
the designs have a lot going for them,and many of the established brands could learn
something here in my opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Helt klart Helson - har været min favorit i mange år. 

İmage

Carbon kasse til de penge :-)
[-]
  • Avantismo
Svar
Pt. også Helson her
İmage

Men det har været “alle urtossers hademærke” Steinhart da mine første 2 mekaniske ure købte jeg hos dem - man kan sige meget om deres homage tilgang men man får dæleme en fin kvalitet ur for sine penge...
De 2 første solgte jeg igen men jeg endte også med at købe et Steinhart mere for nogle år siden og det har jeg stadig
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)