Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Star 
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre

Hvilket ur fra JLC - og kun JLC - er dit absolutte favorit-ur?

Endnu et mærke som efter min mening laver ufattelig mange virkelig fede ure og dermed gør det utroligt svært at vælge. Der er mange ure jeg kunne skrive på her, men vælger igen, et i et realistisk prisniveau for mig. Det er ikke et krav i tråden - i er velkomne til at give den fuld gas med drømmene Icon_e_biggrin1

Compressor serien har altid trykket på alle de rigtige knapper hos mig og især den "gamle" Memovox er en stjerne Icon_party

Billede tyvstjålet fra nettet
İmage

Hvilket Jaeger LeCoultre er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
[-]
  • Larsb
Svar
Hos JLC står der to ure på min drømme liste, Master ultra thin perpetual og et Geophysics Universal time.

İmage

İmage
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Polaris/tribute to Polaris. Icon_party
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb
Svar
(19-01-2019, 10:44 PM)tg Skrev: İmage

Det er dælme også lækkert. Jeg har prøvet det på armen flere gange og det spiller bare.
[-]
  • Larsb
Svar
Her er jeg jo nødt til at spille med, da JLC står mit hjerte meget nært.

Og de laver jo noget i alle prislag, med bred variation i udseende, kompleksitet mv.

Anyway, her kommer mine favoritter, inden- og udenfor rækkevidde og i ikke-prioriteret rækkefølge.

Extreme Lab 2 - sejeste tool-watch ever

İmage

Armen skal dog nok være større hvis det skal gå. Ikke min arm!

Duometre Quantieme Lunaire i hvidguld - smukkeste i den serie

İmage

Reverso GMT - sejeste Reverso (næsten, se nedenfor)

İmage

Reverso Repetition Minutes - sejeste Reverso - med minute repeater funktionen i så småt et ur.

İmage

Reverso Tribute to 1931 - med chokolade-farvet skive og i guld. Ja tak.

İmage

Og så lidt opbevaringsplads bla. med indbygget lydkanal, så man høre sin minute repeater....

İmage

Hvis jeg kun måtte vælge ét....så blev det en kamp til døden mellem Reverso GMT og Extreme Lab 2. Tættere kommer jeg ikke i dag.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Jeg vidste jeg kunne regne med dig i denne tråd Claus :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg har glædet mig til netop denne JLC tråd!

Men også frygtet den, for hvad skulle man vælge som favorit, når der er de nydelige, de rå, de firkantede, de komplicerede, de Compressede, de alarmerende. Og de Geofysiske.

Geophysic 1958 tror jeg - det dette øjeblik - mit valg ville falde på. Et lille hrrmpf er måske, at JLC ikke tilbyder en version med håndoptræk, som det oprindelige var.

I det hele taget er JLC - som flere andre - ikke meget for manuelle værker og det synes jeg er synd.

Jeg ejer desværre ikke et Jaeger Le Coultre, men de står højt på min huhaaa liste! Icon_hjerte Icon_drunken Icon_study

God søndag!
Jens
[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb
Svar
JLC er et fantastisk urfirma. De kan bare lave det hele, og deres værker er brugt at mange af de fineste brands. Jeg kunne selvflgelig vælge et af deres high end ure, men jeg er mere beskeden, for Reversoen er for mig ensbetydende med Jaeger le Coultre. Jeg har haft et par Reversoer. I øjeblikket har jeg blot denne Dual Time:
JKİmage

Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
Frit valg på JLC hylden er klart en Reverso. Omend de har lavet så mange fascinerende ure, at det mere er et fravalg end et egentligt valg.
Deres 85 års jubilæums serie "Tribute Duo" har jeg drømt om mere end en gang, men endnu ikke haft en på armen. Det kommer måske en dag :)
İmage
Side to er mindst lige så smuk.
İmage
[-]
  • KimT, Larsb
Svar
(20-01-2019, 03:14 PM)KimT Skrev: Jeg vidste jeg kunne regne med dig i denne tråd Claus :-)

Big surprise, right ;-)

JLC og mig....

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)