Ure til lefties?
Jeg er selv venstrehåndet og tænkte at det kunne være sjovt med en tråd med ure til netop venstrehåndede Icon_smil Langt de fleste ure er jo til højrehåndede, men nogle må vel have lavet ure til venstrehåndede. Jeg er i hvert fald ikke stødt på ure til venstrehåndede så tit.

Jeg starter med urene nedenfor, der er skønne eksempler på ure til venstrehåndede
İmage

P.S.
Omega Ploprof har vel kronen på venstre side af kassen, men er det beregnet til venstrehåndede eller hvordan forholder det sig?
Svar
Jeg har kun et ur med kronen til venstre nemlig min Promaster,
Men jeg tror den sidder der mere af praktiske hensyn.

Sidder krone bygningen på en Ploprof ikke til højre på kassen, Må ligge go  Icon_study Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Panerai laver en del "Destro" ure og herunder er der et eksempel.

PAM 217 (billede fra nettet)

İmage
Svar
Du har ret den sidder til venstre og låse knappen til lynetten til højre,
Men det tænker jeg også er af praktiske hensyn præcis som Promasteren.

Mere end de er lavet til venstre håndet personer. Icon_blink
Svar
Tænkte nok, at det ikke var af hensyn til venstrehåndede Icon_blink  Men godt at få afklaret
Svar
Lidt Sinn (billede fra nettet)

İmage
Svar
Pam kalder dem destro,
Men jeg har aldrig læst om andre som kaldte dem "modsat"=anderledes.

Omega lavet et ur til at bære på under siden af håndleddet,
Det er det det eneste ur jeg på stående fod kan komme på er lavet til et anderledes brug,
Mener den hedder chrono stop.?
Svar
"Destro" på italiensk betyder "Højre" = kronen på højre side Icon_smil
Svar
Der findes foskellige "bullhead chronografer" som kan bruges paa hver side. En Omega Chronostop har dog krone og pusher paa hoejre side, som saedvanlig. Hvad med caliber 11/12/14/15?
İmage

Ellers kan et ur jo nemt ombygges - hvis den ikke har dato. Med dato - vanskeligt. Foerst duer det ikke med selve skiven, men selv hvis man finder en, saa er dato-skiven det naeste problem.
Skift ur, når du står op!
Svar
(26-04-2015, 05:51 PM)KimT Skrev: "Destro" på italiensk betyder "Højre" = kronen på højre side Icon_smil

Alpina lavede for mange mange år siden en model der skulle bæres på siden af håndleddet, jeg husker ikke hvad modellen hed.
P.N.

(26-04-2015, 05:57 PM)olof Skrev: Der findes foskellige "bullhead chronografer" som kan bruges paa hver side. En Omega Chronostop har dog krone og pusher paa hoejre side, som saedvanlig. Hvad med caliber 11/12/14/15?
İmage

Ellers kan et ur jo nemt ombygges - hvis den ikke har dato. Med dato - vanskeligt. Foerst duer det ikke med selve skiven, men selv hvis man finder en, saa er dato-skiven det naeste problem.

Datokransen kan ofte købes som reservedel med orientering kl. 3 - 6- 9 eller 12. Jeg prøver i øjeblikket at finde en datokrans til et ETA quartzværk 955.122 med dato kl. 2, det er ikke så nemt Icon_head
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)