Hej.
Hmmmm, har vi i grunden noget dansk navn, der kommer jeg da nok i tvivl, sidder og kigger lidt i nogle af de gamle glas kataloger jeg har og det nyeste jeg har Sternkreutz G22, der er godt nok mange forskellige glas, men noget navn næææh,så fandt jeg et Strenkreutz F18, det blev det da endnu mere forvirrende af...

det er da godt de er udgået de fleste af dem...i F18 kataloget, jeg har prøvet at finde nogle glas efter det og det er ikke sjovt, kun at ringe til Lindholt og sige jeg vil gerne have et TXr 235x240x210 konkav, jo, jo, det var tider, godt det er overstået...
Som skrevet ved bestilling så er det det eneste ord jeg kan finde i kataloget om beskrivelse af glas....konkav
Så er der altså bare lige det at der er noget der springer i hukommelsen, der var nogle glas der også var konvekse, så var det at vennen Google kom på arbejde igen.
Rigtig Tissot har nogle små dame ure med cal 709 hvor glasset er konveks / konkav og andre plan / konkav. Ja i guder hvad er det jeg har vækket til live....