Omega stopur til samlingen.....
Hej!

Samler jo på Omega stopure så her er nr. 17 i samlingen, frisk afhentet i Sønderjylland.

MG 1166
Cal. 9000
Ca. 1963

Her er den beskrevet i den store Omega bog.

İmage

Og her stopuret:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Superflot !! Det ser jo fuldstændig nyt ud - har det nogensinde været i brug, tror du !! Icon_smil

Tillykke med det !! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Takker, ja den er i god stand. Har dog poleret glasset for brugsridser og kasse har også små hairlines så den er brugt, men som sagt i god stand.

Synes de er meget sjove og dekorative, og til at betale endnu Icon_smil

De er lavet i mange varianter til at måle alt muligt og mange af dem er beskrevet i den store Omega bog. Så alle mine nu 17 er forskellige.

Mvh. Thomas
Svar
Du har en imponerende samling - ikke mindst også på den måde, du kan fremvise dem på !! Icon_smil

Jeg kan se, at på billedet med urets data står der "10 minute countdown totaliser" - vil det sige, at i stedet for at måle tiden, så tæller det ned i intervaller ? Eller hvordan fungerer det ? Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Du har en imponerende samling - ikke mindst også på den måde, du kan fremvise dem på !! Icon_smil

Jeg kan se, at på billedet med urets data står der "10 minute countdown totaliser" - vil det sige, at i stedet for at måle tiden, så tæller det ned i intervaller ? Eller hvordan fungerer det ? Icon_smil

Godt spørgsmål. Den kører højre om så den tæller nedefra og op, og den lille går også fra nul til én, så også højre om.

Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet Icon_smil eller måske er det en trykfejl.

Mvh. Thomas
Svar
TDN Skrev:Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet Icon_smil eller måske er det en trykfejl.

Mvh. Thomas

Ja, hvis begge visere "blot" går højre om og tæller opefter, så kan jeg heller ikke lige regne den ud Icon_smil Men det er sjovt at kunne udfordre lidt !! Icon_e_wink

Dette her kalder helt bestemt på et af Geodoc´s dejligt nørdede indlæg .......... !!! Icon_cool
/Peter

Svar
TDN Skrev:İmage[/url]

Ahhh......... vent nu lidt - teksten med "10 minute countdown totaliser" tror jeg refererer til et helt andet ur (1205), der er illustreret et andet sted på den side af den store Omega bog, som du har affotograferet.

Den tekstblok, der refererer til dit ur, er den øverste (1107) Icon_smil
/Peter

Svar
pbr Skrev:
TDN Skrev:Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet Icon_smil eller måske er det en trykfejl.

Mvh. Thomas

Ja, hvis begge visere "blot" går højre om og tæller opefter, så kan jeg heller ikke lige regne den ud Icon_smil Men det er sjovt at kunne udfordre lidt !! Icon_e_wink

Dette her kalder helt bestemt på et af Geodoc´s dejligt nørdede indlæg .......... !!! Icon_cool

HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur.

Mvh. Thomas
Svar
TDN Skrev:HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur.

Mvh. Thomas

Yep - det gik også lige op for mig !! Icon_e_biggrin

Beklager forvirringen !! Icon_e_wink
/Peter

Svar
pbr Skrev:
TDN Skrev:HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur.

Mvh. Thomas

Yep - det gik også lige op for mig !! Icon_e_biggrin

Beklager forvirringen !! Icon_e_wink

Så kan vi godt putte Geodoc igen Icon_smil

Mvh. Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)