|
Omega stopur til samlingen..... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Vintageure (+25år) (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=98) +--- Tråd: Omega stopur til samlingen..... (/showthread.php?tid=78877) Sider:
1
2
|
Omega stopur til samlingen..... - TDN - 29-12-2013 Hej! Samler jo på Omega stopure så her er nr. 17 i samlingen, frisk afhentet i Sønderjylland. MG 1166 Cal. 9000 Ca. 1963 Her er den beskrevet i den store Omega bog. ![]() Og her stopuret: ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Omega stopur til samlingen..... - pbr - 29-12-2013 Superflot !! Det ser jo fuldstændig nyt ud - har det nogensinde været i brug, tror du !! Tillykke med det !! Re: Omega stopur til samlingen..... - TDN - 29-12-2013 Takker, ja den er i god stand. Har dog poleret glasset for brugsridser og kasse har også små hairlines så den er brugt, men som sagt i god stand. Synes de er meget sjove og dekorative, og til at betale endnu De er lavet i mange varianter til at måle alt muligt og mange af dem er beskrevet i den store Omega bog. Så alle mine nu 17 er forskellige. Mvh. Thomas Re: Omega stopur til samlingen..... - pbr - 29-12-2013 Du har en imponerende samling - ikke mindst også på den måde, du kan fremvise dem på !! Jeg kan se, at på billedet med urets data står der "10 minute countdown totaliser" - vil det sige, at i stedet for at måle tiden, så tæller det ned i intervaller ? Eller hvordan fungerer det ? Re: Omega stopur til samlingen..... - TDN - 29-12-2013 pbr Skrev:Du har en imponerende samling - ikke mindst også på den måde, du kan fremvise dem på !! Godt spørgsmål. Den kører højre om så den tæller nedefra og op, og den lille går også fra nul til én, så også højre om. Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet Mvh. Thomas Re: Omega stopur til samlingen..... - pbr - 29-12-2013 TDN Skrev:Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet Ja, hvis begge visere "blot" går højre om og tæller opefter, så kan jeg heller ikke lige regne den ud Dette her kalder helt bestemt på et af Geodoc´s dejligt nørdede indlæg .......... !!! Re: Omega stopur til samlingen..... - pbr - 29-12-2013 TDN Skrev: Ahhh......... vent nu lidt - teksten med "10 minute countdown totaliser" tror jeg refererer til et helt andet ur (1205), der er illustreret et andet sted på den side af den store Omega bog, som du har affotograferet. Den tekstblok, der refererer til dit ur, er den øverste (1107) Re: Omega stopur til samlingen..... - TDN - 29-12-2013 pbr Skrev:TDN Skrev:Måske Geodoc kan klare en afhandling om emnet HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur. Mvh. Thomas Re: Omega stopur til samlingen..... - pbr - 29-12-2013 TDN Skrev:HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur. Yep - det gik også lige op for mig !! Beklager forvirringen !! Re: Omega stopur til samlingen..... - TDN - 29-12-2013 pbr Skrev:TDN Skrev:HOV du kigger jo på teksten til MG 1158 som jeg ikke lige kunne finde ud af at fjerne, Mit er et MG 1166 hvor teksten er øverst og cal. 9000 som også står på mit ur. Så kan vi godt putte Geodoc igen Mvh. Thomas |