Køb af brugt Rolex 16233
#11
Hej alle,

Så kom uret endelig hjem, dog efter en del bøvl med betaling via paypal.
Det er fantastisk flot og heldigvis som beskrevet.

Jeg har været forbi urmager Bo Mølbak for en verificering og der var ikke en finger at sætte på min fine nye klokke. Bo er flink og hjælpsom og kan stærkt anbefales, istedet for en tur forbi en af de dyre butikker, som efter min mening tager overbetaling.

Jeg har dog et mindre problem og vil derfor spørger til råds herinde.

På billede 3 hvor uret ses oppe fra, kan man ane to små mørke pletter. En på den nedre højre "tand" af kassen og en endnu mindre på den øvre venstre "tand".
Jeg kan ikke bare sådan fjerne det og det virker hårdt, måske det er nogle rester fra et pudsemiddel?

Jeg vil meget gerne have det fjernet, da det ikke er særlig pænt når man kommer helt tæt på - nogle der har oplevet noget lignende eller har et godt råd?

Jeg vil gerne undgå en polering, men måske det er den korrekte løsning?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh. Lasse
Svar
#12
Citat:Så kom uret endelig hjem, dog efter en del bøvl med betaling via paypal.
Lidt OT, men jeg blev helt nysgerrig som ivrig Paypal-bruger. Synes selv at den fungerer uden problemer (når man er køber).
Vil du ikke fordybe lidt ?
Og - tillykke med klokken !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#13
Hej John,

Problemet med Paypal, var primært at jeg befandt mig i udlandet, da jeg var logget ind og ville overføre betalingen.
Så thumbs up for deres sikkerhed, idet de spærrede min konto pga. unormal aktivitet. Dette var i betragtning af beløbets størrelse, at jeg ikke har været aktiv på payal i en del tid, samt at min konto blev benyttet fra en udenlandsk IP adresse.

Jeg skulle igennem en ekstra verificering med upload af pasbillede og diverse data skulle nulstilles. Herefter troede jeg at min konto var genåbnet, men Paypal havde stadig svært ved at tro på det var mig personligt som loggede på fra udlandet. Det tog et par dage og endte med at jeg måtte ringe og få dem til at godkende og genåbne for transaktioner, efter jeg havde bekræftet en hel del personlige oplysninger både over telefonen og via email.

Så alt i alt en god oplevelse, som dog efter min mening var en smule besværlig.

Kan du anbefale nogle steder til en fin og flot polering af kassen og evt. lænken? Overvejer Mølbak, Krognos og Ravnkilde?

Mvh.
Lasse
Svar
#14
Tak for at du delte PayPal-problemerne. Kan godt se at de du gjorde, vil nemt udløse en totalalarm der... Icon_mrgreen

Har ikke poleret mine klokker - prøver at undgå den slags. Dog, en enkel gang fik jeg en S/S Sub poleret hos M.C. Mortensen (Rolex AD) i Herning. Det er godt nok 2 - 3 år siden men arbejdet var +++ og prisen yderst rimmeligt, kr. 700.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)