Svar: 8
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Jeg er forholdsvis ny i dette forunderlige og fantastiske "ur-univers", hvorfor jeg nu har valgt at søge råd blandt nogle af jer med lidt erfaring på området.
Jeg har forelsket mig i 16233 og har virkelig skærpet jagten de sidste par uger, efter lige præcis det eksemplar som rammer plet på mine kriterier.
De fleste kandidater har jeg fundet i Spanien eller Tyskland via Ebay og Chrono24 - nogen der har erfaring med at handle ur disse steder?
I den forbindelse vil jeg høre om der er ting jeg bør være særlig opmærksom på og spørge sælger til?
Jeg er indtil videre selv obs på følgende punkter:
1. Uret og alle dele skal være originale Rolex og ikke udskiftet, dvs. som "shipped from factory"
2. Jubillee lænken skal være i god stand og ikke for slap/medtaget
3. Kassen skal have gode kanter og ikke være rund i formerne som følge af polering.
4. Som minimum skal boks medfølge, hvis muligt til en fornuftig penge, også gerne certifikat. (Ved ikke hvor stor værdi jeg skal ligge i dette punkt)?
Mit budget ligger på maksimalt 15.000 kr. - Vil I mene at det overhovedet er realistisk at finde et ur som jeg ønsker?
På forhånd mange tak for jeres tid...
Mvh. Lasse
•
Hej og velkommen til..... For 15K kan du nok erhverve dig noget af det billigst tilgængelige, og standen er ofte derefter. Hvis jeg var dig så ville jeg nok grave lidt dyberer i lommen og smide måske bare en 4-5K mere og købe et flot komplet eksemplar. Det kan godt landes for under 20K
•
MortenKN Skrev:Hej og velkommen til..... For 15K kan du nok erhverve dig noget af det billigst tilgængelige, og standen er ofte derefter. Hvis jeg var dig så ville jeg nok grave lidt dyberer i lommen og smide måske bare en 4-5K mere og købe et flot komplet eksemplar. Det kan godt landes for under 20K
Hej Morten,
Tak og mange tak for hurtigt svar. Jeg vil overveje at ændre mit budget, men indtil videre forbliver det nok det samme.
Kan du eller andre kommenterer på de punkter man bør være opmærksom på i forbindelse med køb, samt eventuelle erfaringer med handel via Chrono24 og Ebay?
På forhånd tak.
Mvh.
Lasse
•
Svar: 720
Tråde: 122
Jeg købet et 16233 til min kone for 4 år side ca i top stand og det havde lige fået stort service pris 18kilo
så du skal nok regne med 20-22k hvis det skal være i top stand
•
Morten Bekker Skrev:Jeg købet et 16233 til min kone for 4 år side ca i top stand og det havde lige fået stort service pris 18kilo
så du skal nok regne med 20-22k hvis det skal være i top stand
Endnu en Morten - Pænt goddag...
Tusind tak for at dele din erfaring omkring dit tidligere køb, det hjælper mig en helt del i forhold til hvad skal forvente.
Jeg kan se ud fra markedet at bedømme se, at de billigste pt. ligger på omkring 18.000 kr.
Jeg har i min søgen også overvejet den ældre 16013 i stedet for, da prisen her er lidt mere overkommelig.
Efter et par klik på google og en del klogere på forskellen mellem de to urer, heriblandt følgende:
- 16233 er 18 ct. og 16013 er 14 ct.
- 16233 værket er 3135 og 16013 er med 3035 værket.
- 16233 har safirglas og 16013 er med plexiglas
Vil jeg nu meget gerne høre jeres mening om 16233 contra 16013, heriblandt også om der IRL er stor forskel på udseendet af uret?
På forhånd tak.
•
Hej,
Jeg har nu fundet et 16233 uden tilbehør, som I kan se på de vedhæftede billeder.
Det er forhandler i Spanien via Chrono24.
Hvis aftalen bliver en realitet, vil betalingen ske gennem paypal og jeg har 1 uges fuld returret, såfremt uret ikke lever op til mine forventninger.
Nogle med lidt erfaring som kan kommenterer på billederne og om der er noget jeg bør være obs på?
Forventer at det første jeg gør ved modtagelse af uret, er at får det verificeret hos Klarlund eller en anden kyndig i Kbh.
På forhånd tak for hjælpen.
•
Her kommer lige de sidste billeder.
Serienummeret hedder T38XXXX, så det er fra 1996.
Sælger har bekræftet at ur, lænke og alle dele er originale som "shipped from factory" - men en verificering her i DK er forsat en selvfølgelighed!
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hej - klokken ser fin ud. Tillykke.
Men, du har ikke skrivet hvad du skulle betale for vidunderen.
Og, glem nu den der "verificering hos Klarlund", medmindre du virkeligen vil bidrage ders caffekasse med kr. 900, en verificering der koster.
En spansk urbix med fast adresse sælger ikke fakes, men når du nu alligevel skal have ro i sjælen, gå til Mølbak på Ø.Farigmasgade og vis klokken i håndledet, han kan sige godt for det med det samme og for mig bekendt, helt uden regning.
Skønt Datejust. Husker ikke hvornår kal. 3035 blev til 3135, men dit ur har vist den sidstenævnte ?
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Tio Malo Skrev:Hej - klokken ser fin ud. Tillykke.
Men, du har ikke skrivet hvad du skulle betale for vidunderen.
Og, glem nu den der "verificering hos Klarlund", medmindre du virkeligen vil bidrage ders caffekasse med kr. 900, en verificering der koster.
En spansk urbix med fast adresse sælger ikke fakes, men når du nu alligevel skal have ro i sjælen, gå til Mølbak på Ø.Farigmasgade og vis klokken i håndledet, han kan sige godt for det med det samme og for mig bekendt, helt uden regning.
Skønt Datejust. Husker ikke hvornår kal. 3035 blev til 3135, men dit ur har vist den sidstenævnte ?
Vh. John
Hej John,
Tak for din tilbagemelding.
Jeg er også selv tilfreds med at jagten nu synes slut og standen bestemt er acceptabel bedømt ud fra billeder og korrespondance med forhandleren.
Korrekt at værket er kal. 3135.
Tak for tippet i forhold til verificering - det bliver Mølbak, så intet "sponsorat" til Klarlund denne gang!
Vi er blevet enige om en pris på DKK 14.000 inklusiv fuld forsikret forsendelse.
Ud fra markedet at dømme skulle det være nogenlunde fair og jeg mener selv at gøre en god handel.
Vh.
Lasse
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det ser flot ud og prisen er helt bestemt også super. Du kunne meget let have fundet et tilsvarende til små 20 K, så det var flot.
Tillykke med uret og en god handel. dejligt at guld igen er ved at vinde frem. det er bare så flot - og en lidt dyb guldfarve på uret også, Super.
vh baun
•