Svar: 588
Tråde: 108
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Lars hvor har du fået din PVD behandlet?
Du må gerne poste et billede, og en kommentar til arbejdet når du modtager.
Med venlig hilsen
Christian
•
Svar: 37
Tråde: 7
Hej Christian
Hos Bo Mølbak på Østerbro i København kan du få det gjort for 2.500,-
Han opfordrer til, at man ikke får bagkassen behandlet, da der er risiko for, at det krakelerer, når den skal monteres igen. Men det er selvfølgelig ens eget valg.
Jeg har gået i de samme overvejelser med mit PAM210 - men endte med at bestille et par forgyldte visere fra USA, og lægge en bestilling på to remme (efter eget design). Hermed kan jeg altid vende tilbage til "original" uden de store problemer.
Med venlig hilsen
Henrik
•
Svar: 24
Tråde: 5
Hejsa!
Jeg får det lavet i USA og jeg skal nok komme med en melding ang kvalitet af arbejdet der er lavet. Jeg har iøvrigt set et ur som blev PVD'ed af samme firma og det lægger sig 97% op af hvordan Panerai's originale "pencil charcoal grey" så ud.
Mølbak synes jeg er noget juks udfra de ure jeg har set.
Just my 2 cents.
•
Han sender dem til DLC behandling og ikke PVD.
DLC behandlingen er mere sort end PVD, som har den flotte mørke koksgrå farve.
Synes nu det bliver OK - men PVD ligner det ikke.
Har et ur han har lavet og det er rigtigt flot arbejde og meget sort. Den holder også godt, men tror han får nogen til det på et institut, som ikke laver det professionelt.
Det giver selvfølgelig et andet resultat hos nogen som laver det professionelt.
Vil glæde mig til at se dit ur Lars - kanman bare sende det til USA og undgå toldproblemer??
•
Svar: 5
Tråde: 1
Hvis du gerne vil ha' en sort PAM så få det lavet..hvis du ikke kan li det sælg det..det er bare et ur...
Som Lars (Fyssen) siger ER Mølbaks DLC ikke som de originale PVD PAM, men mit 111 blev nogenlunde okay syns' jeg... flot matsort...
Hvis det er et til "samlingen" af Panerai er det fedt at kunne skifte til et sort i ny og næ...
Gør det du selv synes ku være fedt med uret... 005 DLC ligner PAM195..osv osv... 111 er ikke lavet som sort..so what...
Hvis du blir glad hver gang du skal se hvad klokken er, så har du det rigtige ur på armen..PVD'et eller ej...
Og ja tak Lars... venligst billeder af dti PVD når det ankommer.
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Submersible Skrev:Han sender dem til DLC behandling og ikke PVD.
DLC behandlingen er mere sort end PVD, som har den flotte mørke koksgrå farve.
Synes nu det bliver OK - men PVD ligner det ikke.
Har et ur han har lavet og det er rigtigt flot arbejde og meget sort. Den holder også godt, men tror han får nogen til det på et institut, som ikke laver det professionelt.
Det giver selvfølgelig et andet resultat hos nogen som laver det professionelt.
Vil glæde mig til at se dit ur Lars - kanman bare sende det til USA og undgå toldproblemer??
... lige for at rydde nogle misforståelser af banen!!
PVD ( Physical Vapor Deposition) er
IKKE selve belægningen men den proces hvormed belægningen bliver påført!! DLC (Diamond Like Carbon) er selve belægningen! Der findes forskellige belægninger som bliver påført via PVD!!

leJ
•