|
aftermarket DLC eller PVD behandling - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: aftermarket DLC eller PVD behandling (/showthread.php?tid=69935) Sider:
1
2
|
aftermarket DLC eller PVD behandling - runelau - 17-09-2008 Hejsa Hvad er jeres holdning til aftermarket behandlig af Panerai? Der er en PAM 005G til salg lige nu som tilsyneladende har fået en gang DLC. Jeg syntes umiddeltbart det ser rigtig godt ud og kunne være en genvej til et billigere sort Panerai. Men hvad med værdien? falder den med DLC/PVD behandling da uret ikke længere er "originalt" ?? Har også læst på nettet at nogle opfatter disse ure som "FrankenWatches" Hvad siger i ? skal manholde sig fra ure der har fået en sådan aftermarket behandling? Hvad er ellers den billigste vej til et oprindedeligt sort Panerai - dem jeg har set til salg har været pænt dyre. fortsat god dag - Jacob K_phpbb3_import15709 - 17-09-2008 Jeg mener det har en KLART forringende værdi på uret. Det gør ikke uret dårligere eller noget i den stil, men (på mig) skal det ligne noget det ikke er. Så hvis du tænker i økonomiske baner, tror jeg ikke det er det bedste valg. Der er det langt bedre at købe et gammelt PVD behandlet Pam som sikker kun vil stige i værdi. Men hvis du vil have et sort Panerai, og er lige glad med at det ikke er "et rigtig" sort Pam ur, ja så er det jo helt fint. Så du skal gøre op med dig selv, skal det være sort, eller skal det være rigtig. Jeg tror ikke der findes nogle billige veje til et orginalt PVD behandlet Panerai. MVH Jacob Ingen værdiforringelse - fyssen - 18-09-2008 Der er stort set intet tab af værdi på uret hvis det bliver PVD/DLC behandlet. Faktisk ser man nogen gange af der betales lidt mere end den originale listepris for uret. Tjek engang på Paneristi.com's salgsfora. Mvh "Frankenwatch" så er det jo helt op til dig. Det er jo dit ur! Det er kun de helt hardcore afficionados der kan gå amok over det. Har selv et PAM 000 Logo på vej som er blevet PVD behandlet samt re-lumineret. Så kan det blive et beater ur og de originale PVD'ede kan spares så de ikke bliver smadret. Men er det det du vil så gør det dog. Mvh Lars - Peter V - 18-09-2008 Husk at garantien ryger hvis man gør sådan noget. - Christian Bentzen - 18-09-2008 Lars hvor har du fået din PVD behandlet? Du må gerne poste et billede, og en kommentar til arbejdet når du modtager. - atc-sand - 18-09-2008 Hej Christian Hos Bo Mølbak på Østerbro i København kan du få det gjort for 2.500,- Han opfordrer til, at man ikke får bagkassen behandlet, da der er risiko for, at det krakelerer, når den skal monteres igen. Men det er selvfølgelig ens eget valg. Jeg har gået i de samme overvejelser med mit PAM210 - men endte med at bestille et par forgyldte visere fra USA, og lægge en bestilling på to remme (efter eget design). Hermed kan jeg altid vende tilbage til "original" uden de store problemer. Med venlig hilsen Henrik Ang. PVD - fyssen - 18-09-2008 Hejsa! Jeg får det lavet i USA og jeg skal nok komme med en melding ang kvalitet af arbejdet der er lavet. Jeg har iøvrigt set et ur som blev PVD'ed af samme firma og det lægger sig 97% op af hvordan Panerai's originale "pencil charcoal grey" så ud. Mølbak synes jeg er noget juks udfra de ure jeg har set. Just my 2 cents. Vedr. Mølbak.... - Submersible - 18-09-2008 Han sender dem til DLC behandling og ikke PVD. DLC behandlingen er mere sort end PVD, som har den flotte mørke koksgrå farve. Synes nu det bliver OK - men PVD ligner det ikke. Har et ur han har lavet og det er rigtigt flot arbejde og meget sort. Den holder også godt, men tror han får nogen til det på et institut, som ikke laver det professionelt. Det giver selvfølgelig et andet resultat hos nogen som laver det professionelt. Vil glæde mig til at se dit ur Lars - kanman bare sende det til USA og undgå toldproblemer?? DLC - jesper13 - 19-09-2008 Hvis du gerne vil ha' en sort PAM så få det lavet..hvis du ikke kan li det sælg det..det er bare et ur... Som Lars (Fyssen) siger ER Mølbaks DLC ikke som de originale PVD PAM, men mit 111 blev nogenlunde okay syns' jeg... flot matsort... Hvis det er et til "samlingen" af Panerai er det fedt at kunne skifte til et sort i ny og næ... Gør det du selv synes ku være fedt med uret... 005 DLC ligner PAM195..osv osv... 111 er ikke lavet som sort..so what... Hvis du blir glad hver gang du skal se hvad klokken er, så har du det rigtige ur på armen..PVD'et eller ej... Og ja tak Lars... venligst billeder af dti PVD når det ankommer. Re: Vedr. Mølbak.... - OleJ - 19-09-2008 Submersible Skrev:Han sender dem til DLC behandling og ikke PVD. ... lige for at rydde nogle misforståelser af banen!! PVD ( Physical Vapor Deposition) er IKKE selve belægningen men den proces hvormed belægningen bliver påført!! DLC (Diamond Like Carbon) er selve belægningen! Der findes forskellige belægninger som bliver påført via PVD!! |