Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Nah - njæ - jeg mener nu ikke knapperne - om de sidder forskudt duer som angivelse
Det er klart at hvis det er en lagkagekronograf som et 2892 ETA maskineri med et påbygget modul til kronografen, så sidder kronografens pushers i et andet plan end kronen -
Du kan ikke se om det er kolonnehjul eller knaststyret ud for positionen af krone og pushers som noget generelt (ex. Omega 321 kolonne og 861 knast)
For så at forvirre, så er Valjoux 22 og 23 kolonne (savle) bygget,- så krone og pushers ikke sidder helt i niveau med hinanden, men de er hverken lagkage eller knaststyrede.(vertikal forskydning)
Om den viste japaner er kolonne ved jeg ikke - giv et kaliber nummer så kan vi vel checke det - umidelbart ville jeg tvivle.
DER FINDES MIG bekendt ingen måde udefra at sige om det er knaststyret eller kolonnestyret maskineri som ligger i et ur - ud fra krone/pusher niveau. En del fabrikker (ex Nivada grenchen) har lavet kronografer med begge typer i helt samme ur.
vh
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Værket er et 6139B. Som jeg har kunnet læse mig til, så er det med kolonnehjul. Har fundet disse ord om værket:
"while two other companies launched automatic chronographs in 1969, Seiko's was the world's first automatic chronograph which incorporated a vertical coupling and a column wheel for stability and precision."
Om det passer ved jeg ikke. Vi må have de værk-stærke på banen ...
De venligste hilsner, John
•