Op på hesten igen.....
#11
Mit behov for EP værker er blevet opfyldt med de Lucaen. Desuden ønsker jeg mig et mere sportsligt ur !!!!!!! - til når jeg dyrker sport. I mine øjne har størrelsen en betydning og jeg synes af Rainbow Diveren har en god størrelse i forhold (39 x 9 mm) til de Lucaen, som jeg synes størrelsesmæssigt er lige i overkanten til at dyrke sport med. Endvidere tror jeg at en chronograf er mere sensitiv over for stød mm. end et enklere værk som Elite værket (Jeg ved det har været debatteret til hudløshed - så jeg ønsker ikke at starte en debat om dette).

Ikke at jeg har nogen ide om at et Elite værk bare er superduper i forhold til stødsikring osv. i forhold til andre ure, men jeg synes at andre sportsure er meget store med deres gennemsnitlige 44 mm.

Tilsidst så kan jeg lide det prisleje som Rainbow Diveren har nemlig 6 til 8 k, mere vil jeg ikke give for et ur som skal have bank. Og her synes jeg at jeg får mere for pengene i sammenligning med Omega Seamaster.
Svar
#12
Rolf dine begrundelser holder vand. Naturligvis er high beateren et klart sjovere værk - men når man har sine baggrunde så klare som dine, så holder det helt.
Med en DeLuca har du et af de smukkere ure i mine øjne
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)