Op på hesten igen.....
#1
Tjaaa, som overskriften antyder så har jeg lige hafte en ærgelig oplevelse mht. at købe ure på nettet.

Har budt på mit første ur på Ebay (ny oplevelse), et Zenith Rainbow Diver og vandt. Dette var om fredagen. Jeg får betalt via paypal (ny oplevelse) og sælger modtager pengene og sender uret om onsdagen. Jeg tænker: "fedt så kan jeg måske nå at få det til weekenden".

Fredag er det ikke ankommet og jeg kontakter sælger i løbet af weekenden og får et track n' trace nummer og kan se at uret er ankommet til London Colney, hvorefter der ikke sker mere. Sælger kontaktes og han sætter en efterlysning igang via kurerfirmaet. Endvidere begynder sælger at gøre forsikringskravet gældende over for kurerfirmaet. Herfra er beskeden at der kan gå op til 28 dage før pengene udbetales.

For at gøre en meget lang historie kort, så går der 1½ måned fra købet til jeg har fået overført mine penge til min egen konto, igen. (jeg havde lige et mellemværende med paypal - troede at jeg havde en konto efter den første betaling, men den skulle jeg først oprette, nøj hvor besværgeligt, det tog en uge)

I den 1½ måned har jeg ikke vist om sælger havde rent mel i posen, så det har været lidt ubehageligt ikke at vide om jeg havde mistet mine penge til en fusker (det kunne jo være)

Men det der generer mig mest er at der er en eller anden som har stjålet et skønt ur med boks, papirer og kvitteringer, som ikke forstår at værdsætte det.

Nå, op på hesten igen - jeg må kigge efter et Zenith Rainbow Diver, selvom jeg synes at det er længe siden at der er dukket et op (med Elite værk)

Rolf
Svar
#2
Det er så sjældent det sker, men drøn ærgerligt for dig. Op på hesten igen - og lad os høre hvordan det går i søgningen, det er lækre ure du har i kikkerten, og Ebay og Paypal fungerer normalt uden problemer hvis man vælger stor sælgere og gode feedback - det gjorde det jo også her, det var forsendelsen der blev udsat for tyveri - eller fejl
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Ja det ville være syndt hvis du bliver skræmt af dette, ja gu er det surt med som hannover skriver, så er det sjældent det sker.
Jeg har handlet en del gange over nette, mest ebay, hvor jeg bruger en paypal, og der har aldrig været problemer med det.
Så op på hesten igen, netter er proppet med fede ure som ikk fås i DK.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#4
Ja det er sgu surt, men her er det hverken sælgers, pay-pal eller din skyld, men fragtfirmaet.

MEN op på hesten igen Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#5
Sur røv (og værst tænkelige mareridt i forbindelse med urhandler - ud over at modtage en fake).

Jeg har heldigvis heller ikke oplevet det den anden vej, men jeg lover dig, at det har irriteret sælger ligeså meget. En masse arbejde.

Men lad dig ikke skræmme. Samlet set har pøblen her på forum tusindevis af gode oplevelser med forsendelse, etc.

Held og lykke!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#6
Hvem tillader du at kalde for pøbel, din sjuft. Icon_e_wink

Ebay er nok heller ikke det bedste sted at STARTE sin samling. Det første ur mener jeg man skal købe fysisk og få et håndtryk over. Bare min mening.
Svar
#7
Stinger Skrev:Hvem tillader du at kalde for pøbel, din sjuft. Icon_e_wink

Ebay er nok heller ikke det bedste sted at STARTE sin samling. Det første ur mener jeg man skal købe fysisk og få et håndtryk over. Bare min mening.

Det mener jeg nu ikke... Jeg kan nu godt se et par små fordele ved at købe fysisk, som den første handel. Men det er ikke noget som gør at jeg ville anbefale at købe det første ur fysisk.
Svar
#8
Jeg vil tildels give Stinger ret. Mit første ur (et Zenith de Luca) blev også købt gennem Krognos med garanti og det hele. Og det var vigtigt for mig at have set det inden.
Her var John også til en stor hjælp da han var villig til at vise dele Icon_e_wink af sin ursamling til en fremmed, så jeg kunne se de Lucaen live. (tusind tak)

Men hvis man vil noget mere er man jo nødt til at kigge udenlands, der er jo desværre et begrænset udvalg her hjemme.
Og en gang skal jo være den første på Ebay - det tror jeg ikke at man kan komme uden om.

Og ja det er kurerfirmaet i dette tilfælde DHL, der er skyld i hele miseren. Sælger er også ærgelig over at "hans" ur ikke er nået frem til en som vil værdsætte det.

Rolf
Svar
#9
Jeg har udenlukkende købt mine ure på ebay, men skal selvfølgelig se sig for hva man smider sine penger efter.
Men ellers kan man jo altid gå ned og prøve uret hus den lokale urpusher hvis de har modellen.
Men jeg vil mene man kan se meget ud fra beskrivelsen af uret som sælger jo somreglt giver.
Mange sælgere er også villige til at sender flere billeder til en, hvis man ønsker at se uret fre en special vinkel.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#10
Hvor blev uret sendt fra? Du skriver, det "strandede" i London, så er uret sendt fra en person i UK?

Det er meget ærgerligt, når et ur bliver væk. Håber dit næste køb når frem i god behold.

Ps. Var det ikke bedre at kigge efter en Raibow med El Primero urværk? Jeg synes, man får 5x så meget ur for pengene i forhold til Elite udgaven.

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: