Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Som mit nick antyder er jeg klar mest til Sub'en. Jeg har ellers tit brug for, at regne timer frem og tilbage, da jeg bor sådan lidt yderligt i verden, men det at Sub'ens krans fungerer som stopur bruger jeg ofte flere gange hver dag.
Jeg dykker også en del, hvilket gør den uundværlig...
Men altså prøv dem begge, og vælg den der giver dig kuldegysninger!!!
Hvis det bare er til hverdagsbrug er det vist lidt hipsomhap hvad du vælger!!!
MVH
SK
•
Svar: 14
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er godt at høre nogle af erfaring fortælle at urene er robuste. Har nogle af jer eventuelt oplevet at urene ikke er vandtætte??
Hvordan forholder det sig med guld og stål lænke - skal jeg holde mig fra disse udgaver fordi guld måske er lettere at ridse?? Jeg har det nemlig med ikke at passe alt for godt på tingene og specielt ikke noget jeg har på mig hver dag hvilket kan ses på mit nuværende ur. Såfremt guld er skrøbeligt og let modtagelig overfor ridser vil uret inden længe se yderst slidt ud - hvilket vil være ærgeligt!
Men ellers tak for besvarelserne - det er noget helt andet at høre fra folk der udtaler sig via erfaring end grønne salgsassistenter.
•
Svar: 126
Tråde: 6
Hej mka,
Har du overvejet andre mærker end Rolex? Du nævner, at du har set på Rolex, da det er pålidelige og holdbare ure, men disse egenskaber kan du også finde i mange andre mærker.
Dette er bestemt ikke ment som et "Rolex-fjendtligt" indlæg (jeg er selv den særdeles lykkelige ejer af en Submariner 1680), men det vil vel ikke skade at tage et kig på nogle alternativer.
Prøv f.eks. at se på Girard Perregaux Sea Hawk, Jaeger LeCoultre Compressor-serien, IWC Ingenieur etc. - Det er alle ure, som lever op til dine krav, og som ligger højt på min personlige ønskeliste over kommende anskaffelser.
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
der er en tendens til at g/s ikke holder prisen så godt som s/s, når det gælder Sub'en. At dømme efter priserne på denne og andre sider er der ikke den store efterspørgsel på g/s.
Jeg har 14060, 16610 og 16613 og jeg synes nu ikke, at 16613 er mindre holdbar eller bliver lettere ridset. jeg ved godt, at 18kt guld er blødere end stål, men det er altså ikke sådan at det ser mere ridset ud.
Men ud fra et samler-evt-gensalg synspunkt bør du nok vælge sub s/s, som tiderne er nu!!!
Men det er sgu også en feeed klokke!!!!
MVH
SK
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg synes også at du skal vælge Submariner, medmindre at du kan få fat i den nye GMT II den er ikke kommet på markedet i Danmark endnu, men kommer snart, så hvis du kan finde den til listepris vil jeg købe GMT II.
MVH Peter
•
Svar: 90
Tråde: 25
Givet Likes: 1
Jeg mener faktisk at GMT-Master rent funtionelt er at foretrække over GMT-Master II. Det er altså for de fleste mennesker ret anvendeligt at kunne stille datoen let.
Peter
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Hvis der er tale om et nyt ur, kan GMT-Master ikke fåes mere, kun GMT II.
MVH Peter
•
Svar: 14
Tråde: 5
Tak for jeres indlæg. Jeg vil nu til at kigge mig omkring og se hvilket det skal være. Som nogle af jer påpeger vil jeg nok først beslutte mig når jeg har prøvet dem begge på.
•