Svar: 7
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for dit svar. Jeg har desværre ikke ca. kr. 70.000 der står ur på - nok nærmere det halve. Derfor bliver det desværre ikke et PAM 00286 der kommer rund om armen ville ellers meget gerne. Urværket skulle være helt fantastisk. Er der nogle andre bud på hvilke modeller man burde kigge på/søge efter såfremt man gerne vil have et godt urværk og kun omkring kr 30-45?
•
Nu skal det jo nok tilføjes, at alle panerais modeller har fine værker. Trods standard valjoux og unitas ebauches, så er det altså flotte værker som Panerai har modificeret med blå skruer, svanehalsregulering, Côtes de Genéve-slibninger etc. (jeg er i hvert fald meget tilfreds med mit PAM176 - superfedt!).
Når det så er sagt, så får man nok mere UR fremfor VÆRK for pengene hos Panerai. En god del af pengene betaler urets unikke design og den gode historie bag panerai.
Skal du også have et mere specielt VÆRK, så er det altså rigtig dyrt hos Panerai. Nu kender jeg ikke de allernyeste priser efter prisstigningen for nyligt, men jeg tror ikke du kan få nogle af Paneraimodellerne med JLCværk eller kolonnehjulskronografer for under 55-60 tkr., hvis vi snakker fra nyt. Nogle er modellerne også væsentlig mere.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg synes at du skal gå efter et med fast bagkasse, da det hører hjemme på et Panerai.
MVH Peter
•
Svar: 720
Tråde: 122
kan lige sige at jeg har købt et pam 88 i dag
jeg har også et pam 111G med glas bagplade og syntes at det er super sejt at man kan se værk
•
Svar: 2
Tråde: 0
...og heller ikke 251, jeg ville vælge. Der findes andre Panerai ure, der umiddelbart har mere potentiale, når man tænker investering. Pam90 er en model, der har kørt siden D-rækken, så intet specielt der. Og pam251 har det 'handikap', at cronometre og hvide skiver aldrig rigtig har været super Panerai sællerter.
Hvis jeg skulle investere i et pam for ca. 35.000,- ville jeg gå efter et brugt panerai, der havde vist en værdistigning allerede. Og der er mange valg i den prisklasse.
Men igen - man kan aldrig vide... Det kan jo være, at pam251 om 10 år er det hotteste hotte...? I øvrigt tror jeg dit Big Pilot er en rigtig god investering, hvis det er den første udgave med 5002 dikkeværk...
•