Ny i Rolex.....?
Jeg har altid forsvoret at ville gå med Rolex, jeg synes mærket er over-eksponeret. Der må være mere end 10 millioner kinesere som bærer Rolex....
Jeg fik imidlertid en fordelagtig mulighed i sidste uge, for at erhverve hele to af slagsen, endda på samme dag! Og da det var dagen før jeg tog til Toskana for at lukke huset ned for vinteren, så måtte de naturligvis med.
Det første ur er et GMT-Master II, som er i virkelig pæn stand. Og uden at have nogen som helst forstand på Rolex og deres lænker, så er det nok det eneste som trækker lidt ned ved dette ur, især ved sammenligning med det næste, som er et 18K Daytona med glasskår på den gyldne skive. Her virker den massive kæde, naturligt nok, mere robust og ja, massiv....
Tl gengæld tabte alt det bling på Daytona' en i Toskanas sol, det bliver meget let utroligt svært at aflæse hvad klokken er.
Og selvfølgelig passede et guldur godt ind i gadebilledet i Italien, hvor mænd som bekendt er noget mere optagede af påklædning og udseende, end i Bilka-habit-Danmark. Men efter at have skiftet mellem de to i en uge, så ER det GMT som vinder for mig.
Hvad ville I vælge? Det skal nævnes at der ikke er større prisforskel end ca dobbelt op på Daytonaen. Begge er fra Klarlund i Kbh, og begge har æsker og kvitteringer. Endelig er Daytonaen noget mere "brugt" med små-ridser o.l., ligesom lænken lider under en del stræk....
Lidt billeder, dog af tvivlsom kvalitet:

İmage

İmage

[url]"http://s1073.photobucket.com/user/janus2312/media/Rolex/image_zpsbef7da86.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://s1073.photobucket.com/user/janus ... 6.jpg.html[/url]]İmage[/URL]
Svar
Lækre ure Icon_cool

Og enten har du betalt for meget for dit GMT eller så har du fået et fuld guld Daytona for en ganske favorabel pris Icon_e_wink - Givet du altså som jeg læser det har betalt dobbelt så meget for din Daytona som for din GMT!?
Simon Hedegaard
Svar
Fede ure Janus Icon_party

Jeg ville vælge Daytona´en og så få en anden skive i den Icon_e_wink men jeg er også guldtosset i øjeblikket.
Men GMT Masteren er jo også en klassiker, så dit valg (begge) er nok det rigtige Icon_e_wink

Det lyder som om du har fået Daytona´en til en god pris --- MISUNDELIG Icon_twisted ---

Nyd Toscana..!!
Svar
Lænken på Daytona'en ser meget træt ud og det trækker voldsomt ned da en baldret guld lænke kun er guldprisen værd. Men som Simon også påpeger så er den enten meget billig eller GMT'en for dyr Icon_e_wink Så smid et par priser på bordet så skal vi nok afgøre "best buy".

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Der er vidst ikke tvivl om at du har valgt GMT'en. Det der kan komme i vejen for netop det ur er prisen. Du skal ikke købe for dyrt.
Skulle jeg vælge blev det også GMT'en. Guld vil ikke være første valg for mig og slet ikke hvis det er i dårlig stand. Et guld ur skal spille maks ellers bliver det en fuser.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Daytonaen er fra -05, og kostede 60K...... Der er en ekstra, ny skive med.
Svar
60k lyder ikke af meget men det er så også næsten prisen for en ny lænke.
Standen er meget afgørende for om dette er et fornuftigt køb økonomisk set.
30k for GMT'en synes jeg så er en god pris.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:60k lyder ikke af meget men det er så også næsten prisen for en ny lænke.
Standen er meget afgørende for om dette er et fornuftigt køb økonomisk set.
30k for GMT'en synes jeg så er en god pris.
Mvh
Klaus

Bliver en guldlænke virkelig SÅ slidt på kun 7-8år? I så fald skal man påregne en ny lænke af kr. 60.000,- hvert 10. år? Det lyder da helt skørt.
Svar
Se på billede 2 og vurder selv.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Se på billede 2 og vurder selv.
Mvh
Klaus

Jamen jeg er enig. Den ser slidt ud.

Mit spørgsmål er blot - ed dette normalt slid for en guldlænke på 7-8 år? (Eller kan den f.eks være byttet)
Hvis dette er normalt slid så vil lænken måske begynde er være så slidt at den SKAL skiftes om 3 år = ny 60.000krs lænke hvert 10. år.

Det er blot dette jeg spørger om da det godt nok er en udskrivning.

Men lænken ser måske direkte hærget ud?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)