Citat:Mobilepay er en dårlig ide. Men lad os sige at jeg sender 500 kr. I dispositium. Og han ikke kommer til aftalen og bare sælger det til fulde pris til anden. Og så står jeg uden penge og ur. Jeg synes det er det dummeste at sende nogle penge til en privat og fremmede person.
Der tager du fejl. Folk som har modtaget betalingen eller depositum løber ingen vegne. Faktisk, 99% af folk kunne ikke få sig til det hvis de så ville løbe med din plovmand. Og de fleste mennesker som hustler med ure,
er normale mennesker, med ganske normal indbygget moral og etik. Ingen tager andens penge, når det kommer fra en navngiven person. Noget andet er så det at skide på en aftale hvor ingen af parterne endnu har modtaget penge eller vare - i flg. min erfaring er det der, grænsen går.
Ham den famøse psykopat som sætter himmel og jord i bevægelse for at få vores et par tusinder (og bagefter blive politianmeldt mm. mm.) findes ikke rigtigt. At tænke at folk er det, er at undervurdere andre. Så dumme er de andre ikke heller. Ikke en gang dem med lidt flosset moral.
Når det er sagt, er der absolut en grænse, hvor folk - hvis du tilbyder dem det - ganske rigtigt
ville prøve at tage dine ting uden at betale eller dine penge uden at yde varen.
En ældre jysk hustler i branchen fortalte mig engang, hvordan han kunne dele folk i tre økonomiske kategorier og hvor der gik grænsen ang. hvor mange penge man kunne have ude i hvert - uden at behøve at bekymre sig. Husker jeg rigtigt, var der den første kategori med maks. kr. 10.000, den anden med maks. 50K og den tredje med 200 - 300K. Jeg tvivlede meget at begynde med men hans forbiere var ikke højere end 0,25 - 0.50% af tilfæller - og næsten kun i den første kategori (dvs. et tab af maks. 10K). Naturligvis, det beror meget om med hvilken slags klientel man handler men som en forenkling ganske glimrende økonomisk-etisk model.
Derfor pisser det mig af når folk konstant taler om snyd og at blive snydt... Det sker, men ufattelig sjældent her.
Ellers skriver jeg 100% under Mads udsagn:
Citat:Jeg har SÅ tit oplevet at folk skider på en handelsaftale, både skriftlig som mundtlig, at jeg efterhånden end ikke gider følge op på dem. Kun hvis der er indgået en aftale om at mødes og folk brænder en af, så jeg direkte spilder mig tid bliver jeg gal.
Vh. John