Urdebatten / Urforum
kender i det - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: kender i det (/showthread.php?tid=62611)

Sider: 1 2

kender i det - misiu - 12-02-2015

Kender i det når man har aftalt med en sælger om en pris og det tidspunkt man skal mødes. Men at sælgeren lige pludselig melde fra og sælger det til anden. Og synes jeg er pisse irriterende. Jeg forstår godt det der frimarkedet vi lever i.men når man har en klar aftale, så forventer jeg at man afholde den. Når men historien handel om at jeg så et omega seamaster de ville på dba i rigtig flot stand og med en flot blå skive. Men problemet med uret var at det ikke kunne går.så tænkte jeg at det kunne jeg lave. Men prisen var 1800 kr. Og fik det ned til 1200kr.og alt var aftalt om hvor vi skulle mødes. Men samme dag som handlen skulle foregå ringer han og sige at han har solgt det. Det er Dårlig stil synes jeg at man bare spilde andens tid på den måde.

Re: kender i det - Stensbjerg - 12-02-2015

Helt normal fremgangsmåde på DBA, har prøvet det mange gange (og det der er værre)
Mange på sider som DBA kender ikke til god forretnings etik/moral.

I starten blev jeg også harm over det I dag trækker jeg bare på skulderen,
Og glæder mig over at jeg jo også har muligheden for at holde mig væk. Icon_e_wink

God jagt på Omegaet, måske kommer der et endnu bedre tilbud. Icon_cool

Re: kender i det - KimT - 12-02-2015

Ja, det kender jeg - også andre steder end DBA Icon_evil

Mit værste eksempel er en aftale der kom på plads søndag eftermiddag (for 8 år siden) og vi skulle mødes om mandagen, hvor jeg skulle købe et Rolex GMT Master af ham. Prisen var ok, men ikke noget super tilbud, bare markedspris på daværende tidspunkt. Det blev mandag og vi skrev sammen om morgenen for lige at bekræfte aftale og alt var som aftalt, hvorefter jeg forlod mit arbejde og kørte i to banker for at få fat i nok kontanter. Da det var på plads, blev kursen sat mod Rådhuspladsen hvor vi skulle mødes, men ca. 10 min. før jeg var fremme, kom der en SMS med ordlyden "Du skal ikke komme, jeg har lige solgt uret til en anden" WTF Icon_evil Icon_head

Når men jeg kunne jo ikke gøre andet end at gå på jagt igen og heldigvis kunne en af de danske grey market gutter skaffe et tilsvarende ur 14 dage senere og til en lidt bedre pris. Men en total idiot, som jeg aldrig kontaktede igen, på trods af at han i de efterfølgende år havde flere interessante ure til salg Icon_rolleyes

Re: kender i det - misiu - 12-02-2015

Jeg før handler på DBA, men aldrig stødt på så sådan noget før. Men engang skal være den første som man nu siger

Re: kender i det - Avantismo - 12-02-2015

Kommunikation er meget vigtig når man handler.

Jeg har tidligere haft klare aftale med folk fra dba.dk hvor folk bare bliver væk og tager ikke telefonen, når man ringer.

Hvis man ikke tager mobilen eller skriver tilbage på beskeder, er handlen aflyst fra min side af.

Jeg har desværre tidligere måtte skuffe en køber, da jeg ikke kunne få fat på manden i 3 dage.

Kommunikation var ok og handlen skulle foregå to dage efter aftalen var på plads. Men sådan er det jo bare at nogle mennesker er useriøs, Mere er der ikke man kan gøre.

Re: kender i det - KimT - 12-02-2015

Det er bare noget man må acceptere, men drøn irriterende er det.

Re: kender i det - TioMalo - 12-02-2015

Irriterende ? Absolut. her på sitet er vi en del mennesker som ikke gider at bøvle med DBA og dertil hørende klaphatter, hverken den ene eller anden vej.
Men dilemmaet i det nævnte tilfælle er interessant og - IMHO - ikke så ligetil: Uret var sat til kr. 1.800. Du fik prisen ned til kr. 1.200 i telefon.
Differencen, de kr. 600 er nok for de fleste af os uden den hele store vigtighed, men der findes mange som vitterlig skal købe mad for familien i en uges tid for de penge (nævner jeg bare for at brede sagens økonomiske horisont en smule).
Hvis manden nu lige efter at I havde aftalt, fik et tilbud for de kr. 1.800 han oprindeligt havde forlangt af uret og solgte, begik han så en major fuck-up ? For det mindste meldte manden afbud. Det gør ikke alle DBA hustlere.
En anden mulighed kunne være at sælgeren ikke havde 100% tiltro på aftalen fra din side og når der så dukkede én op med pengene, vil han forsikre sig at han ikke står med uret i hånden når du evt. ikke dukker op.
I DBA sammenhæng er både sælgere og købere lige så "useriøse" hvis man vil bruge det adjektiv.

Jeg har selv været i samme situation et par gange. Og irriterende har det været, men samtidigt har jeg fuld forståelse for en sælger som har et Rolex til salg for 36K og som jeg fik mast ned til 32. Når der så dukker én op - efter at sælgeren og jeg havde aftalt handelen men før vi handlede - og betaler den forlangte pris, sælger man.
Altså, vi er nu ikke på den katolske kirkens sommerlejer med tema om moral og etik i småtuskerier. Jeg er i hvert fald ikke.

Vh. John

Re: kender i det - dwndler - 12-02-2015

Næste gang kan du f. eks. betale på forhånd med Mobilepay og være lidt hurtigere ude da 1800 lyder også som en fornuftig pris ( selvom uret trænger til service) for et flot Seamaster De Ville (har dog aldrig set dem med blå skive) så 1200 var i mine ører en absolut kup, som man skal være hurtig at hente før alle andre (specielt på dba). Better luck next time Icon_smil

Tiomalo. Jeg kan se det du mener. Men for mig er en aftale noget man Holder når man har aftalt noget. Men så kunne sælgerne bare fra starten sig nej til de 1200 kr og holde fast til 1800 kr.