Afstemning: Hvilke ure vurderer du til at være de mest ikoniske?? (Der er en grænse på 10 muligheder...)
Rolex Submariner
Rolex Daytona
Rolex Datejust
Rolex GMT
Cartier Tank
Audemars Piguet Royal Oak
Patek Philippe Nautilus
Omega Speedmaster
Breitling Navitimer
Panerai Luminor
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 16-06-4380

Ikoniske ure...NU MED AFSTEMNING!!
Jeg synes egentlig, at Citizen "Pingo" er ret ikonisk.
/
Kristen
Svar
TioMalo Skrev:Rolex Submariner (or Datejust)
Omega Speedmaster
Breitling Navitimer
Patek Philippe Nautilus
Panerai - et af de utallige ref. numrer

Citat: mon ikke Kurt mente at de nye Navitimers opfattes af ham som remakes og som sådant ikke at have noget at gøre med de rigtige fra Ernst Schneiders tid.
Det kan han ret i Icon_e_wink

Vh. John

Korrekt, men bare lige for god ordens skyld, så blev de originale Navitimere lavet af Breitling familien, nærmere bestemt Willy Breitling, det var Ernst Schneider der købte navnet og begyndte at plagiere . . . .

/ Kurt B [url]"http://www.kurt-b.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kurt-b.com[/url]
Svar
Boxter Skrev:
baun Skrev:
D.Sandberg Skrev:Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure.

Det er bare at gå igang - Icon_e_biggrin1

vh Baun

Det var også min tanke, men er der nogle der kan/vil lave et spørgeskema til dette?! Og der må iflg Kurt Brøndum være forskel på et ikonisk ur som Breitling Navitimer 806 og fx et Breitling Navitimer A23322...så hvordan får man differentieret det i spørgeskemaet - skal der ref numre på?!

Thomas
Du kan jo starte en poll i din tråd med de 10 mest kendte ikoner. Bede folk stemme ud fra de kriterier du sætter op og så se hvad der sker Icon_razz
Svar
En poll kunne være spændende. Du kan jo vælge de, der er nævnt i tråden, og så ser vi.

Jeg sætter mine penge på Submariner, men det kunne være sjovt, hvis der kom en overraskelse Icon_e_wink

/Mads
Svar
Jeg sætter 100,- på et uhyggeligt tæt løb mellem Sub, Speedy og noget AP.
Svar
Royal Oak som det mest ikoniske ur gennem tiden?

/Mads
Svar
Jeg siger Sub. Men det er nok det lette valg.
Svar
Vil da lige skynde mig at smide Cartier Santos med på listen.. Vil faktisk mene det skal ret langt op på listen sammen med Sub + Royal Oak...
Svar
Sub og Speedy i toppen og langt ned til nr. 3.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Hov... Vi har glemt iWC Big Pilot. Den er vel også ved at være et ikon?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)