|
Ikoniske ure...NU MED AFSTEMNING!! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ikoniske ure...NU MED AFSTEMNING!! (/showthread.php?tid=62238) |
Ikoniske ure...NU MED AFSTEMNING!! - Boxter - 25-11-2014 Efter at være blevet inspireret af et indlæg fra Kurt Brøndum, vedr LOVE/HATE Breitling ure, så er mit spørgsmål til jer, hvilke ikoniske ure I pt mener er størst - forsøg gerne at lave en top 5 eller top 10!!:-) Ser frem til at høre fra jer.. Thomas Re: Ikoniske ure... - baun - 25-11-2014 Submariner Speedmaster Navitimer Datejust Cartier tank Royal Oak Constellation Pie Pan Heuer carrera JLC Reverso Zenith El Primero Ikoniske ure... - issing - 25-11-2014 +1 for Bauns valg og så et par ekstra: Seamaster 300 (den gamle Bond model) Blancpain Fifty Fathoms PP Nautilus Omega Ploprof AL&S Lange 1 Rolex GMT Master Rolex Daytona Swatch Color Code Panerai Pam1 og Pam2 Ups... Læste ikke lige den med hvilke der pt. er størst. Tænkte bare i ikoner generelt. Re: Ikoniske ure... - MadsA - 26-11-2014 Jeg vil også sige, at Nautilus, Daytona og specielt GMT-Master skal op blandt toppen. At GMT-Master skal i toppen er nok mest subjektivt. Jeg er bare tosset med historien omkring det. Flere af Rolex' modeller er for mig ikoner. Explorer 1 og 2, DD og Milguass er også ikoniske for mig. IWV Portugese bør også nævnes. /Mads Re: Ikoniske ure... - D.Sandberg - 26-11-2014 Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure. Re: Ikoniske ure... - baun - 26-11-2014 D.Sandberg Skrev:Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure. Det er bare at gå igang - vh Baun Re: Ikoniske ure... - Boxter - 26-11-2014 baun Skrev:D.Sandberg Skrev:Det kunne være sjovt med en stemme fordelingen på de valgte ure. Det var også min tanke, men er der nogle der kan/vil lave et spørgeskema til dette?! Og der må iflg Kurt Brøndum være forskel på et ikonisk ur som Breitling Navitimer 806 og fx et Breitling Navitimer A23322...så hvordan får man differentieret det i spørgeskemaet - skal der ref numre på?! Thomas Re: Ikoniske ure... - TioMalo - 26-11-2014 Rolex Submariner (or Datejust) Omega Speedmaster Breitling Navitimer Patek Philippe Nautilus Panerai - et af de utallige ref. numrer Citat:Og der må iflg Kurt Brøndum være forskel på et ikonisk ur som Breitling Navitimer 806 og fx et Breitling Navitimer A23322...så hvordan får man differentieret det i spørgeskemaet - skal der ref numre på?! Rent designmæssig forskel mellem de to Navier er meget lille / forsvindende for andre end urnørdter, men mon ikke Kurt mente at de nye Navitimers opfattes af ham som remakes og som sådant ikke at have noget at gøre med de rigtige fra Ernst Schneiders tid. Det kan han ret i Vh. John Re: Ikoniske ure... - MikkelBA - 26-11-2014 Vil da nok også mene IWC's pilot af en art bør være på listen et sted Re: Ikoniske ure... - JesperC - 26-11-2014 Ikonerne er vist alle nævnt.. Jeg mener ikke at man kan komme udenom Rolex Submariner, som nok er den største igennem tiderne, uanset om man kan lide det eller ej.. Personligt er jeg rigtig glad for de gamle SUBs, men det bliver IMO overgået af AP Royal Oak.. Et ur der bare har det hele, specielt den originale 1972 ref. 5402 ! |